۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲

کاهش شدید قدرت خرید مردم / رکود بی سابقه بازار پوشاک /حال صنعت پوشاک خوب نیست

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با بیان اینکه قیمت پوشاک در شب عید امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد گران شده است، گفت: با وجود نزدیکی به شب عید، اما تقاضایی در بازار پوشاک نیست.

کاهش شدید قدرت خرید مردم / رکود بی سابقه بازار پوشاک /حال صنعت پوشاک خوب نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، میناسادات حسینی: مجید افتخاری با اشاره به رکود بی سابقه در بازار پوشاک، به خبرنگاران گفت: تقاضای پوشاک ازسوی مردم به شدت افت کرده است.

ادامه فروش فوق العاده پوشاک زمستانه در آستانه شب عید

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با بیان اینکه رکود بازار پوشاک در آستانه شب عید امسال بی سابقه است، گفت: گواه رکود و نبود تقاضا در بازار پوشاک همین بس که الان که در هفته دوم اسفند هستیم، هنوز فروشگاه‌ها در فروش فوق العاده اند و اغلب پوشاک زمستانه می‌فروشند.

افتخاری در گفتگو با اقتصاد ۲۴ ادامه داد: در حالی در اواسط اسفندماه هستیم که بسیاری از برند‌ها و فروشگاه داران و مغازه داران پوشاک، کلکسیون شب عید نچیده اند، چون تقاضایی در بازار نیست و مردم هنوز پوشاک حراج زمستانی مغازه‌ها را می‌خرند.

پوشاک از سبد مصرفی مردم خارج شده است

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا پوشاک عید در بازار عرضه نشده است، گفت: قدرت خرید مردم و شرایط اقتصادی باعث شده تقاضایی برای پوشاک در شب عید نباشد، زیرا پوشاک از سبد مصرفی مردم خارج شده و به ناچار برای خرید آن اقدام می‌کنند.

افتخاری ادامه داد: کرونا نیز مزید بر علت شده و دید و بازدید‌های عید را بسیار کاهش داده است. به همین دلیل مردم کمتر برای خرید پوشاک شب عید مراجعه می‌کنند.

گرانی ۴۰ درصدی پوشاک نسبت به سال گذشته

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: شرایط مطلوبی را در بازار شب عید متاسفانه مشاهده نمی‌کنیم و شرایط خوب نیست.

افتخاری ادامه داد: هرچند شاهد گرانی ۴۰ درصدی پوشاک نسبت به سال گذشته هستیم؛ اما این در حالی است که تورم بخش پوشاک نسبت به سایر بخش‌ها همچون خوراکی‌ها همپای تورم پیش نرفته و کمتر از آن‌ها افزایش یافته؛ به عبارتی پوشاک نسبت به سایر کالا‌ها از تورم عقب مانده است.

حاشیه سود اندک فعالان صنعت پوشاک

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک به خبرنگاران گفت: حاشیه سود فعالان صنعت پوشاک در شب عید امسال به دو دلیل بسیار کاهش یافته است.

افتخاری این دو دلیل را این گونه تشریح کرد: نخست افزایش هزینه‌های جاری ازجمله حقوق و دستمزد و تورم و دوم افزایش چشمگیر قیمت جهانی نخ و پنبه در چند ماه اخیر متاسفانه بر بازار شب عید پوشاک تاثیر گذاشته، ولی افزایش قیمت پوشاک نسبت به سایر کالا‌ها همپای تورم پیش نرفته و بسیار کمتر بوده است. به طور مثال مانتویی که سال گذشته ۳۵۰ هزار تومان بود در حال حاضر ۴۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که اگر کالای خوراکی در سال گذشته با همین ۳۵۰ هزار تومان خریداری می‌شد در حال حاضر چند برابر شده است.

حال صنعت پوشاک خوب نیست

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با بیان اینکه حال بازار پوشاک خوب نیست، گفت: وقتی حال این صنعت خوب نیست و از طرفی تقاضای موثر در بازار وجود ندارد قطعا تولیدکننده و توزیع کننده با حداقل سود کالا را می‌فروشند.

افتخاری ادامه داد: گواه کاهش چشمگیر تقاضا این است که شما هیچ گاه در اسفند ماه نمی‌دیدید که فروشگاه‌ها در فروش فوق العاده باشند، اما در حال حاضر هستند.

هجوم پوشاک قاچاق بنگلادشی به بازار ایران

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: پوشاک حداکثر با عبور از یکی، دو واسطه به دست مصرف کننده می‌رسد؛ یعنی فروشگاه داران پوشاک یا خود تولیدکننده اند یا فروشگاه دارانی هستند که بدون واسطه پوشاک را از تولیدکننده خریداری می‌کنند؛ بنابراین پوشاک حاشیه بازار زیادی ندارد و با حداقل سود به دست مصرف کننده می‌رسد.

افتخاری ادامه داد: بازار پوشاک به واسطه اینکه قاچاق پوشاک بنگلادشی و قاچاق‌های متفرقه به آن حمله کرده اند در حال حاضر اصلا حال و روز خوبی ندارد. شرایط اقتصادی مردم هم به گونه‌ای است که پوشاک از اولویت خرید مردم خارج شده است. همین دلایل موجب شده الان که باید پررونق‌ترین زمان بازار را شاهد باشیم نظاره گر رکود بی سابقه در این بازار باشیم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار