۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸

کاهش بهای نفت خام در بازار جهانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مقامات شانگهای چین اعلام کردند به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا فعالیت همه شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی به مدت ۹ روز به حال تعلیق در می‌آید و مردم باید از طریق دور کاری به فعالیت‌های خود ...

کاهش بهای نفت خام در بازار جهانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مقامات شانگهای چین اعلام کردند به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا فعالیت همه شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی به مدت ۹ روز به حال تعلیق در می‌آید و مردم باید از طریق دور کاری به فعالیت‌های خود ادامه دهند. این قرنطینه موجب می‌شود چین برای ۹ روز با کاهش تقاضا برای نفت و فرآورده‌های سوختی مواجه شود چرا که تمامی فعالیت‌های مربوط به خدمات حمل و نقل عمومی در طول قرنطینه به حالت تعلیق در می‌آیند.

از این رو بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۲.۳ درصد کاهش به ۱۱۷ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با همین میزان کاهش، ۱۱۱ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

گرچه به دلیل شدت یافتن همه گیری کرونا در چین و اعمال قرنطینه عمومی در این کشور بهای طلای سیاه به طور موقت کاهش یافت اما تحلیلگران پیش بینی می‌کنند با توجه به شرایط سیاسی جهان و نیز ادامه تنش‌های موجود میان روسیه و اوکراین روند افزایشی بهای نفت خام در بازار‌های جهانی همچنان صعودی خواهد بود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار