۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶

کانون‌های مساجد به زودی دارای شناسه ملی می‌شوند

کانون‌های مساجد به زودی دارای شناسه ملی می‌شوند طاهریان با اشاره به مذاکرات ستاد فهما با سازمان ثبت، خبر از دریافت شناسه ملی، ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور داد. به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه مشترک همکاران ستادی و استانی معا...

کانون‌های مساجد به زودی دارای شناسه ملی می‌شوند

کانون‌های مساجد به زودی دارای شناسه ملی می‌شوند

کانون‌های مساجد به زودی دارای شناسه ملی می‌شوند

طاهریان با اشاره به مذاکرات ستاد فهما با سازمان ثبت، خبر از دریافت شناسه ملی، ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه مشترک همکاران ستادی و استانی معاونت ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در بستر فضای مجازی برگزار شد و مرتضی طاهریان» در این نشست طی سخنانی با اشاره به برخی فعالیت‌های معاونت ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما در سال گذشته اظهار کرد: از جمله اتفاقات مهم در سال ۱۳۹۹ به روز شدن مجوز بیش از ۱۱ هزار کانون در سطح کشور بود، به این معنا که طی روند مذکور مستندات ناظر بر هویت و ساختار هر کانون مرور شد.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، با بیان اینکه شبکه رابطین کانون‌های فهما دوره موفقی را طی سال گذشته سپری کرد، افزود: فعالیت‌های قابل توجهی در عرصه رابطین محقق شد که بر اساس همین فعالیت‌ها آن دسته از رابطین که کار را با قوت جلو بردند همچنان با ستاد فهما همکاری خواهند داشت و از سوی دیگر آن دسته از رابطین که به هر دلیل نتوانستند فعالیت داشته باشند تغییر کرده و اعضای دیگر جایگزین آنها می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به تعهدات ستاد فهما در رابطه با حمایت از کانون‌های رابط گفت: به زودی بر اساس فعالیت‌های کانون‌ها، مبالغ در نظر گرفته شده به حساب کانون‌های یاد شده واریز می‌شود.
طاهریان تصریح کرد: از جمله دیگر فعالیت‌های معاونت ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما در سال گذشته، الکترونیکی شدن مراحل تأسیس کانون‌های جدید از مرحله درخواست تا صدور مجوز بود به گونه‌ای که اکنون مساجد به راحتی می‌توانند درخواست تأسیس کانون را در سامانه بچه‌های مسجد ارائه کنند.

وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به اساس‌نامه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: این اساس‌نامه نهایی شده و به زودی بر روی سامانه بچه‌های مسجد قرار می‌گیرد.
معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد تصریح کرد: در حوزه‌های مرتبط با عرصه ارتباطات فهما، کارشناسانی حضور دارند که مشکلات، پیشنهادات، انتقادات و سوالات اعضای کانون‌ها را مشاهده و بررسی می‌کنند و سپس به حوزه‌های مرتبط ارجاع می‌دهند که امیدواریم در سال ۱۴۰۰ مرکز تماس ستاد فهما به طور کامل راه‌اندازی شده و ارتباط مستقیم میان کانون‌ها و ستاد برقرار شود.
وی ادامه داد: ستاد فهما سال گذشته تعهد کرد برای کانون‌هایی که بالای پنج هزار امتیاز در طرح ملی ایران قوی کسب کردند سرانه‌هایی را در نظر بگیرد که این سرانه به حساب کانون‌ها واریز شد؛ امسال نیز سرانه کانون‌ها کامل منطبق بر امتیازات کسب شده در سال ۱۳۹۹ است و کانون‌ها بر همان اساس سرانه پایه خواهند داشت، به انضمام یک سری شاخص‌هایی که به این سرانه پایه اضافه شده و ضریب مثبت می‌گیرد که امیدواریم بخش اول این سرانه اوایل اردیبهشت پرداخت شود.
طاهریان در ادامه به برخی اولویت‌های معاونت ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی و اقتضائات موجود، موضوع تأسیس کانون‌ها را به آرامی جلو بردیم چراکه در نظر داشتیم فرایند الکترونیکی تأسیس کانون‌ها مستقر شده و از رهگذر تحقق این مهم رفت و آمدهای میدانی به حداقل برسد؛ در حال حاضر با توجه به اینکه سامانه استقرار یافته است روند تأسیس کانون‌ها بر اساس سهمیه‌های هر استان وارد فاز جدیدی شده و این اتفاق در سطح کشور ممکن شده است. در حال حاضر حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار کانون نیازمند تمدید مجوز هستند که این مهم در چرخه صدور قرار گرفته و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.
وی با اشاره به روند پرداخت سرانه کانون‌ها از جمله شبکه رابطین گفت: به زودی شهرستان و اعضای برتر کانون‌های کشور معرفی می‌شوند و امیدواریم که اوایل ماه رمضان از شهرستان‌های برتر تقدیر کنیم.
طاهریان در بخش دیگری از این جلسه گفت: کانون‌هایی که علاقه‌مند به دریافت شناسه ملی هستند طی مذاکراتی که با سازمان ثبت داشتیم می‌توانند شناسه ملی دریافت کنند و این امکان به زودی فراهم شده و به محض نهایی شدن اعلام می‌شود.
معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما در ادامه به اهمیت ثبت اطلاعات کانون‌های مساجد در سامانه بچه‌های مسجد اشاره کرد و گفت: این مهم منجر به این می‌شود که ما در مسیر درست نسبت به بررسی فعالیت‌های کانون‌ها قرار بگیریم.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار