۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳

چگونگی تولید لوله استیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فکر می کنید در دنیای امروز از لوله استیل در چه مکان هایی بیشتر استفاده می شود؟ برخی از افراد تصور می کنند که از این لوله ها فقط میتوان در مکان هایی مثل کارخانه ها و کارگاه ها استفاده کرد. برای عده...

چگونگی تولید لوله استیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فکر می کنید در دنیای امروز از لوله استیل در چه مکان هایی بیشتر استفاده می شود؟ برخی از افراد تصور می کنند که از این لوله ها فقط میتوان در مکان هایی مثل کارخانه ها و کارگاه ها استفاده کرد. برای عده ای تصور استفاده از لوله استیل در طراحی داخلی غیر ممکن است، نظر شما در این مورد چیست؟ از زمانی که صنعت فولاد در جهان رونق بسیار زیادی پیدا کرد، استفاده از لوله استیل بسیار بیشتر شد. اما سوال این جا است که چه ارتباطی بین رونق صنعت فولاد و بیشتر شدن کاربرد لوله پروفیل استیل است؟ واقعیت این است که این لوله ها بیش از هر مکان دیگری در صنعت فولاد مورد استفاده قرار می گیرند. به طوری که بدون این لوله ها این صنعت خسارت های زیادی را متحمل می شود. حالا سوال دیگری که ممکن است ایجاد شود این است که این لوله پرکاربرد اصلا چگونه ایجاد می شود؟

بازرگانی استیل رونیک از واردکننده های استیل در ایران می باشد که می تواند در پاسخ به این سوال به ما کمک نماید. این لوله ها از ماده استیل ساخته شده اند. ماده استیل خود از دو محصول به نام های اسکلت فلزی و فولاد بیلت ایجاد می شود. ترکیب این دو ماده در نهایت لوله استیل را ایجاد می نمایند. برای ایجاد این لوله از دو روش متفاوت جوش استفاده می کنند که نتایج متفاوتی را نیز به دنبال خواهد داشت. تغییراتی که در اسکلت فلزی ایجاد می شود بیشتر بر اثر گرما است و با تغییرات فولاد بیلت تفاوت بنیادین دارند. فولاد بیلت بیشتر با کمک ماشینی مثل ریخته گری دچار تغییر می شود. اسکلت های فلزی دمایی در حدود ۲۲۰۰ فارنهایت را تحمل می کنند و مناسب ترین گزینه برای تولید محصولات ویژه صنایع فولاد هستند.

 

روش های تولید لوله استیل

در بالا به وجود دو روش متفاوت برای جوش دادن لوله استیل اشاره کردیم.  این روش ها عبارتند از: روش بدون درز و درز جوش از روش های کلی تولید لوله های پروفیل استیل هستند. این روش ها در تمامی کارخانه های صنایع فولاد برای تولید این لوله ها استفاده می شوند. فولاد خام با استفاده از یکی از این روش ها در نهایت به صورت محصولات متفاوت در می آید. لوله هایی که به روش درز دار ایجاد می شوند، به شکل رولی بوده و انتهای آن توسط دستگاه جوش مخصوص، جوشکاری می شود. در تولید نمونه دیگری از این لوله استیل که به نام بدون درز معروف است، جوشکاری برای لوله انجام نمی شود.

کاربرد لوله استیل

ابتدایی ترین قدم برای شناخت یک شی آشنا شدن با کاربردهای واقعی و گسترده آن است. دنیای کاربردهای لوله استیل به قدری بزرگ است که شناخت آن مستلزم نوشتن مقالاتی بسیار گوناگون است. به طوری که بیان تعدادی از کاربردهای آن شاید همانند نوشیدن مشتی آب از یک چاه بزرگ باشد. مهم ترین و رایج ترین کاربرد لوله استیل را شما در ورزشگاه ها، مرغداری ها و باغ و بستان های اطراف خود دیده اید. نرده های زیبای اطراف شما حکایت های زیادی را از گذراندن دوران سخت خود در شرکت های فولاد، بیان می کنند.  بکار بردن لوله استیل نسوز نیز در کارخانه های صنایع شیمیایی و آتش نشانی ها و ساختمان های مهم یک مورد رایج در دنیای امروز است.

 

لوله استیل در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی یکی از موارد رایجی است که لوله استیل میتواند در آن بکار برده شود. شاید در نگاه اول این لوله ها برای ایجاد یک دکور زیبا ضخیم و بدشکل به نظر برسند، اما کارشناسان طراحی داخلی نظرات متفاوتی دارند. طرح های جدید لوله استیل به قدری زیباست که برای یک طراحی متفاوت بسیار مناسب می باشد. نوع نازک لوله پروفیل استیل و شکل طلایی آن برای این نوع طراحی داخلی بهترین گزینه های موجود در بازار می باشند.  تصور کنید که لوله های طلایی استیل در خانه شما در کنار رنگ های مکمل مورد استفاده قرار گیرند، در این صورت کودکان شما در فضایی شادتر و مفرح تر زندگی خواهند کرد.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار