۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰

چگونه یک کمپین موفق تبلیغات داشته باشیم؟ از آکادمی مهدی عراقی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، برای داشتن تبلیغات موفق ابتدا باید یک بازاریاب موفق باشید. همانطور که می دانید تبلیغات یکی از ارکان اصلی بازاریابی به حساب می آید و می تواند نقش موثری در سود آوری و رشد کسب و کار شما داشته باشد. ا...

چگونه یک کمپین موفق تبلیغات داشته باشیم؟ از آکادمی مهدی عراقی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، برای داشتن تبلیغات موفق ابتدا باید یک بازاریاب موفق باشید. همانطور که می دانید تبلیغات یکی از ارکان اصلی بازاریابی به حساب می آید و می تواند نقش موثری در سود آوری و رشد کسب و کار شما داشته باشد.

البته کسب موفقیت مستلزم طی کردن مسیر سختی است که می توانید با گذراندن مراحل آن به درستی و به ترتیب،  این راه سخت را برای خود هموار سازید.

از آن جایی که تبلیغات یکی از روش های اصلی برای معرفی کسب و کار به حساب می آید پس توجه داشته باشید که در انجام آن می بایست اصول اولیه را رعایت کنید تا به معرفی درست و اصولی بتوانید توجه مشتریان بیشتری را جلب نمایید.

به طور کلی برای داشتن یک کمپین موفق تبلیغاتی باید روش های برقراری ارتباط با مشتری و نقط جذب آن ها را بشناسید. در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر ویژگی های یک کمپین موفق تبلیغاتی، مسیر های هموار برای رسیدن به آن نیز به شما معرفی کنیم.

کمپین موفق تبلیغاتی چیست؟

برای اینکه بتوان در مسیر افزایش مشتریان و در نهایت کسب درآمد بیشتر قدم برداشت، در ابتدا باید خود دیگران معرفی کرد. در واقع کمپانی های بزرگ با هدف تاثیر گذاری بیشتر بر روی مشتریان از تبلیغات استفاده می کنند و با بهره مندی از قابلیت های محتوا به صورت متن، تصور و ویدئو نیز سعی دارند تاثیرات ماندگاری در ذهن مشتری و مخاطبین داشته باشند.

چهار مرحله اصلی که سبب ماندگاری تبلیغات در ذهن افراد می شود شامل اطلاعا رسانی درست و بدون اغراق، جلب توجه و علاقه مند شدن ، استدلال و تصمیم گرفتن و در نهایت مرحله آخر که به مراجعه و خرید ختم می شود. چنانچه بتوانید در مرحله اول گام درست بردارید می توانید امیدوار باشید که گام دوم نیز برداشته خواهد شد و با عبور از مرحله آخر مخاطبین به مشتریان واقعی تبدیل خواهند شد.

تا قبل از اینکه بریم سرغ ادامه مطلب باید یادآوری کنیم اگر قصد یادگیری و آموزش دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال را دارید به لینک سایت فوق مراجعه نمایید.

کمپین موفق تبلیغاتی چه ویژگی هایی دارد؟

خب پیش تر عنوان کردیم که برای داشتن تبلیغ موفق و جذاب باید حس نیاز و علاقه مندی را در مشتریان بیدار کنیم تا به واسطه آن بتوانیم آن ها را به سمت تصمیم گیری و خرید سوق دهیم. برای این کار باید ایده های حرفه ای داشت که شامل موارد زیر باشد:

  • ساده و قابل فهم بدون نیاز به تجزیه و تحلیل
  • متن و گرافیک آن بتوانید ذهن را درگیر کند
  • امکان برقراری ارتباط را فراهم سازد
  • کوتاه، ساده و بدون پیچیدگی
  • در نگاه اول برند را معرفی کند
  • به سادگی قابلی یاد آوری و بازگو کردن باشد

اگر بتوانید در تبلیغات خود این ویژگی ها را اعمال نمایید، می توانید به سادگی توجه مشتریان را جلب کنید. البته این ویزگی ها نیز برای داشتن کمپین موفق تبلیغاتی نیز موثر و قابل اجرا است و شما می توانید با بهرمندی از این ویژگی ها و طی کردن مراحل درست به سادگی به هدف خود دست پیدا کنید.

چگونه یک کمپین موفق تبلیغات داشته باشیم؟

مطالب عنوان شده همه مقدمه ای بر داشتن کمپین تبلیغاتی موفق بود و برای اینکه بتواند به این هدف برسید گذراندن مراحل سریالی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. این مراحل در ۶ گام خلاصه شده اند و می تواند در بازه زمانی مشخص شده شما را به هدف خود برساند.

تعیین هدف

بدون شک تعیین هدف گام اول برای انجام هر فعالیت به حساب می آید و تبلیغات نیز از این قائله مستثنا نیست. اگر بتوانید پیش از انجام کار تبلیغات تمامی اهداف خود را گام به گام مشخص نمایید می توانید برای هر مرحله بازه زمانی خاصی را تعیین نمایید تا در زمان درست خود هر مرحله را پیش ببرید.

  • دلیل راه اندازی کمپین تبلیغاتی
  • چگونگی برقراری ارتباط با مشتریان
  • معرفی محصولات بر اساس اولویت
  • داشتن ارتباط مستقیم با کاربران
  • ایده های خلاقانه برای بازگشت مجدد مشتری و خریداران جدید
  • ساخت برند

موارد عنوان شده اهدافی هستند که باید آن ها را در زمان درست انجام داده تا به موفقیت اصلی دست پیدا کنید.

مشخص کردن محصول یا خدمت

برا چه نیاز به راه اندازی کمپین تبلیغاتی دارید؟ معرفی محصول یا  ارائه خدمات؟ این نکته مهم را در نظر داشته باشید که شما برای معرفی کسب و کار خود قصد راه اندازی کمپین را دارید پس لازم است لیستی از تمام مواردی که قصد تبلیغ برای آن را دارید مشخص نمایید. این مشخصه می بایست بر اساس اولویت صورت پذیرد تا در زمان برگزاری بدانید باد چه کالایی را به کدام مشتری معرفی نمایید و یا در چه زمانی برای جلب توجه مشتریان به توضیح درباره خدمات قابل ارائه بپردازید.

مشتریان و مخاطبان خود را بشناسید

برای اینکه بتوانید همه چیز را بر اساس برنامه ریزی دقیق پیش ببرید لازم است که حتما هر رویداد را درست در زمان خود انجام دهید، شناسایی مخاطبین نیز یکی از مهم ترین رویداد هایی است که باید در یک بازه زمانی مشخص صورت پذیرد. بدین معنا که شما باید از قبل مخاطبین خود را شناسایی کنید تا در زمان کمپین تبلیغاتی وقت خود را صرف آن ها کنید و در آن ها حس علاقمندی و خرید را بر انگیزید.

تعیین زمان مشخص برگزاری کمپین تبلیغاتی

این مرحله نیز همانند تعیین هدف، جز لاینفک تمامی فعالیت ها به حساب می آید. مشخص کردن زمان کمپین از دو نظر می تواند به نفع شما باشد. اول این که در مدت زمان باقی مانده می توانید سر و سامانی به کارهای عقب افتاده بدهید، مزیت دوم اینکه با مشخص کردن زمان کمپین و مدت پایداری آن فرصت را برای مشتریان مشخص می کنید تا بتوانند در این بازه زمانی از تخفیفات و فروش ویژه شما نهایت استفاده راببرند.

هزینه تبلیغات را مشخص نمایید

یکی از مهم ترین مواردی که تاثیر زیادی در کیفیت کمپین موفق تبلیغاتی دارد، تناسب بودجه و هزینه تبلیغات با هم است. این تناسب را با توجه به کمپین های گذشته تعیین نمایید، اگر برای بار اول قصد برگزاری و راه اندازی کمپین را دارید می توانید از سوابق دیگران استفاده نمایید. میزان هزینه ها را با در آمد احتمالی بسنجید و در صورت وجود سود قابل قبول اقدامات لازم را انجام دهید.

محل برگزاری تبلیغات را تعیین کنید

با توجه به موارد عنوان شده از قبیل میزان بودجه و زمان تعیین شده باید بستری را برای تبلیغات نیز انتخاب نمایید. رسانه های زیادی برای برگزاری کمپین وجود دارد که در صفحات وب و شبکه های اجتماعی خلاصه می شود.

و در نهایت ترافیک را به سمت صفحه فرود یا لندینگ پیج سایتتان هدایت کنید تا فروش آغاز شود.

نتیجه گیری

طی کردن مراحل عنوان شده می تواند نقش مهمی در راه اندازی کمپین موفق تبلیغاتی داشته باشد، البته علاوه بر موارد فوق نکاتی نیز باید رعایت شود که تاثیرات مثبتی در برگزاری کمپین دارد. در حین برگزاری کمپین  با مخاطبین خود تعامل و گفتگو داشته باشید تا از میزان رضایت آن ها مطلع شده و در صورت وجود نقص بتوانید آرا برطرف سازید. از طریق چند راه مستقیم این ارتباط را نگهدارید، هم وبسایت و هم شبکه های مجازی. آدرس دقیق را نیز در عنوان کنید تا در صورت نیاز مشتریان بتوانند به شما دسترسی ساده داشته باشند. در پایان گزارش کاملی از تمامی اقدامات و فعالیت های کمپین تهیه و برای کمپین های آینده در بایگانی قرار دهید.

 

منبع : آکادمی دیجیتال مارکتینگ مهدی عراقی

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط