۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶

چگونه می توان به مرجعیت علمی رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران، امروز در نشستی که با موضوع آغاز پذیرش سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران که در قم برگزار شد، از آغاز پذیرش طلبه در سال جدید همزمان با مبعث ...

فاضل مدیر حوزه علمیه خواهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران، امروز در نشستی که با موضوع آغاز پذیرش سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران که در قم برگزار شد، از آغاز پذیرش طلبه در سال جدید همزمان با مبعث نبی مکرم اسلام(ص) در ۵۰۰ مدرسه علمیه و در سطوح دو، سه و چهار با ۱۷ رشته خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر۱۴۰ هزار طلبه از این مرکز فارغ‌التحصیل و یا مشغول به تحصیل می باشند.

وی آغاز پذیرش طلبه در سال جدید همزمان با مبعث نبی مکرم اسلام(ص) را مبارک دانسته و بیان داشت: این امر متقارن بسیار مبارک و پرخیر و برکت برای حوزه خواهد بود چرا که می تواند سرمنشاء خیرات و برکات و انبعاث و مبعث جدیدی برای هر کدام از پذیرش شدگان به حوزه علمیه خواهران باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل افزود: هدف از رسالت پیامبر(ص) تبلیغ دین و پیام رسانی به مردم بوده و طلاب هم از این مسئله جدا نیستند و در ادامه همان مسیر حرکت می کنند و می توانند به صورت های مختلف قلم، کتاب و نوشتن به ابلاغ دین بپردازند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران از تصویب و اجرای اولین برنامه ۵ ساله حوزه خواهران در امسال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: مهمترین وظیفه مسئولین این مرکز تا سال ۱۴۱۴ این است که در موضوع زن و خانواده حوزه علمیه خواهران به مرجعیت علمی برسد و لذا همه تلاش ها و برنامه های اول تا سوم برای رسیدن به این هدف مهم مورد توجه است.

وی رسیدن به مرجعیت علمی را زمانی حتمی دانسته که برای سطوح ۳ و ۴ در عین حال که سرمایه‌گذاری می شود، مورد توجه جدی هم قرار گیرد. برای این منظور توجه جدی به سند و چشم انداز ۱۴۱۴داریم و درحال برنامه ریزی براساس آمایش سرزمینی شرایط جمعیتی آن روز و میران نیازها برنامه‌ریزی هستیم.
وی ادامه داد: رسیدن به مرجعیت علمی امری مهم است و نیاز به برنامه ریزی جدی و توجه براس سطوح ۳ و۴ است تا با هدف تقویت آن به نتایج مورد دلخواه خودمان در ارتباط با مرجعیت علمی حوزه علمیه خواهران برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل، با بیان این که پژوهشکده زن و خانواده و پژوهش‌های زن و خانواده خود نیز برکات زیادی در عرصه تربیت بانوان نظریه پرداز به همراه داشته ولی نتوانسته ایم به نتایج دلخواه در سطح ۴ برسیم و آثار این سطح مورد مطلوب مسئولین این مرکز نبوده، اضافه کرد: در حال حاضر حوزه علمیه خواهران دارای ۵۰۰ مدرسه در سطح دو است و طلاب مشغول تحصیل می باشند و این پذیرش ها در ۲۸ استان انجام می شود و در این رابطه استان خراسان برنامه های خودش را پی گیری می کند.

وی با اشاره به این که در بعضی استان‌ها، ۱۷ رشته سطح سه و ۵ رشته سطح چهار که در نظام معادل‌سازی، معادل ارشد و دکتری است، از جمله مهمترین رسالت های این مرکز را حرکت براساس نیاز روز عنوان کرد و بیان داشت: شرایط امروز جامعه رسالت این مرکز را در پاسخ گویی به موضوعات جدید سنگین تر کرده چرا که ذائقه ها دائم در حال تغییر است و ما هم باید براساس همین ذائقه برنامه های خود را پی ریزی کنیم.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار