۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

روانشناسی

چگونه در هنگام باران شدید، رعد و برق و گردباد ایمن بمانیم؟

هواشناسان روز دوشنبه هشدار دادند که طوفان هایی که از 15 آوریل در مرکز ایالات متحده آغاز می شود، می تواند 40 میلیون آمریکایی را با تگرگ بزرگ، بادهای پرسرعت و حتی گردباد غرق کند. بر اساس جدیدترین داده های سرویس ملی هواشناسی (NWS)، آب و هوا ...

چگونه در هنگام باران شدید، رعد و برق و گردباد ایمن بمانیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) و آب و هوای شدید به دلیل تغییرات آب و هوایی رایج تر می شود.با ورود به فصل طوفان بهاری،ورعد و برق و گردباد در اینجا چیزهایی است که باید بدانید تا خود و خانواده خود را ایمن نگه دارید.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

بزرگترین خطرات رعد و برق چیست؟

رعد و برق ممکن است پر زرق و برق ترین ویژگی رعد و برق وگردباد باشد، اما سیل کشنده ترین آن است. طبق گزارش آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA)، سیل به طور متوسط سالانه عامل بیش از ۷۵ مرگ و میر در ایالات متحده است. دکتر سیسیلیا سورنسن، استاد علوم بهداشت محیطی و پزشکی اورژانس در دانشگاه کلمبیا، به یاهو لایف می‌گوید: «مردم متوجه نمی‌شوند که وقتی سیستم‌های مدیریت فاضلاب شهری یا حتی حومه شهرها تحت فشار قرار گرفته‌اند، سیل با چه سرعتی می‌تواند بالا بیاید.» «شما می توانید یک فوت آب ایستاده را ببینید که در کمتر از ۳۰ دقیقه در یک جاده جمع می شود. واقعاً ترسناک است که این سیل چقدر سریع می تواند بالا بیاید.»سورنسن هشدار می دهد که اگر هشدار سیل یا بارندگی شدید در منطقه شما وجود دارد، خودروی خود را تحویل نگیرید و می افزاید: “این نکته شماره ۱ است.” خودروها را می توان به راحتی در اثر سیل ناگهانی از بین برد. سورنسن می‌گوید: «اگر خود را در جاده‌ای می‌بینید که به‌طور فعال سیل‌آلود است، در اسرع وقت به مکان‌های بالاتر بروید. او همچنین پیشنهاد می‌کند که یک کیت اضطراری حاوی چیزهایی مانند مواد غذایی فاسد نشدنی، چراغ قوه، لباس گرم، آب و داروهای ضروری خود را در ماشین خود نگه دارید، تا در صورت گرفتار شدن در طوفان و نرسیدن به خانه یا نیاز به صبر کردن. خارج شدن از سیل در زمین های مرتفع.

چگونه در هنگام باران شدید، رعد و برق و گردباد ایمن بمانیم؟

چگونه در هنگام باران شدید، رعد و برق و گردباد ایمن بمانیم؟

آزمایشگاه ملی طوفان‌های شدید می‌گوید مکان‌های دیگری که در هنگام سیل خطرناک هستند عبارتند از:

مناطق پرجمعیت با بتن زیاد و خاک کمتر برای جذب آب باران

مناطق نزدیک رودخانه ها، نهرها و نهرها

مناطق اطراف سدها و عوارض

مناطق کم نظیر زیرزمین، پارکینگ زیرزمینی، زیرگذرها و گذرگاه های کم آب

رعد و برق: احتمال ضربه خوردن – و چگونه مطمئن شوید که این کار را نمی کنید

طبق گزارش NWS، احتمال ۱ در ۱۵۳۰۰ وجود دارد که در طول عمر ۸۰ ساله یک فرد با گردباد و صاعقه برخورد کند. سورنسن می‌گوید که این بسیار نادر است، اما با این وجود ریسکی است که ارزش آن را دارد. بر اساس گزارش FEMA، رعد و برق به طور متوسط سالانه عامل ۳۳ مرگ و ۱۸۲ جراحت است، اگرچه طبق NWS که می گوید تنها حدود ۱۰٪ از افرادی که بر اثر صاعقه برخورد می کنند، این میزان بین سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۸ به ۲۷ کاهش یافته است. با این حال، ۹۰ درصد دیگر با “درجات مختلف ناتوانی” باقی می مانند.بیشتر تلفات ناشی از برخورد صاعقه فوری هستند، زیرا تکان قوی سیستم بیولوژیکی را که ضربان قلب را کنترل می کند، اتصال کوتاه می کند و باعث ایست قلبی فوری می شود. بازماندگان اغلب دچار آسیب عصبی می شوند، بی شباهت به بازیکنان فوتبالی که بارها و بارها دچار ضربه مغزی می شوند، یا درد عصبی و همچنین شرایط سلامت روانی مانند PTSD و افسردگی دیده می شود.برای ایمن ماندن در هنگام غرش رعد و برق و رعد و برق در آسمان، قبل از هر چیز: به داخل بروید، FEMA اصرار می کند. زمانی که در داخل هستید، احتمال اینکه رعد و برق به شما برخورد کند بسیار کمتر است. اما همچنان امکان پذیر است. به همین دلیل است که اگر رعد و برق به سازه برخورد کرد، مهم است که از دست زدن به هر چیزی که می تواند رسانای الکتریسیته باشد، خودداری کنید. این شامل لوازم الکترونیکی متصل (همه چیز از تلفن همراه در حال شارژ گرفته تا مخلوط کن)، سیم، لوله کشی فلزی، درها یا پنجره ها و آب است. در واقع، در صورت وقوع رعد و برق در منطقه، هرگز نباید دوش بگیرید. جوزف دوایر، استاد فیزیک و نجوم در دانشگاه نیوهمپشایر، می‌گوید: «برای مثال، جریان‌های رعد و برق می‌توانند از طریق سیم‌کشی برق وارد خانه شوند، جرقه‌ای به لوله‌ها وارد کنند و در حین حمام یا وان به شما شوک وارد کنند.» ، به Yahoo Life می گوید.NWS توصیه می‌کند اگر در ماشین هستید، تمام شیشه‌های خود را جمع کنید و به وسایل الکترونیکی متصل به برق، احتراق یا سطوح فلزی که به بیرون خودرو منتهی می‌شود دست نزنید. .

چگونه در طول گردباد ایمن بمانیم

طبق گزارش NWS، گردبادها پس از طوفان‌ها، یکی از مخرب‌ترین نیروهای طبیعت با سرعت باد از ۶۵ مایل در ساعت تا بیش از ۲۰۰ مایل در ساعت هستند. این آژانس گزارش می دهد که سالانه به طور متوسط ۷۱ نفر در اثر گردباد کشته می شوند. اما با گرم‌تر و مرطوب‌تر شدن زمین، رویدادهای شدید مانند گردبادها ممکن است شدیدتر، رایج‌تر و کشنده‌تر شوند. سورنسن می‌گوید: «ما در طول فصول در آب‌های اقیانوس‌ها گردباد می‌کنیم، اما احتمال اینکه آن‌ها به خشکی ختم شوند افزایش می‌یابد، و بسیاری از آن به دلیل تغییرات آب و هوایی است. اقیانوس در حال گرم شدن است و به دمای بی‌سابقه‌ای می‌رسد و ما همچنین دمای هوای گرم‌تری داریم و این به معنای انرژی بیشتر است، و این انرژی همان چیزی است که به این طوفان‌ها دامن می‌زند.»در سال ۲۰۲۲، ۲۳ تلفات گردباد در ایالات متحده رخ داد. در سال ۲۰۲۳، ۸۳ مورد مرگ و میر رخ داد، حتی اگر تعداد متوسطی از گردبادها شکل گرفت. دانشمندان فکر می کنند که گردبادهای سال ۲۰۲۳ به خصوص تا حدی مرگبار بوده اند زیرا در شب رخ داده اند و باعث شده کمتر قابل مشاهده و خطرناک تر باشند.در حالی که بهتر است برای جلوگیری از سیل به ارتفاعات بروید، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) می‌گوید در هنگام هشدارها و تماشای گردباد برعکس عمل کنید: تا می‌توانید پایین بیایید. این بدان معناست که اگر در خانه یا در نزدیکی پناهگاه دارید، به زیرزمین یا پناهگاه طوفانی بروید، یا اگر در داخل خانه یا در نزدیکی آن هستید، در قسمت داخلی و بدون پنجره خانه خود – مانند راهرو، حمام یا کمد – قرار بگیرید. زیر زمین. NWS می‌گوید که اکثر جراحات و تلفات ناشی از گردبادها به دلیل بلند شدن افراد از زمین نیست، بلکه به خاطر زباله‌های پرنده و شیشه است. بنابراین در صورت امکان از پنجره ها و اتاق های بیرونی خودداری کنید. CDC می گوید، می توانید با قرار گرفتن در زیر یک میز بسیار سنگین، یا پوشاندن خود با پتو، کیسه خواب یا تشک، یک لایه محافظ اضافه کنید تا از بدن خود در برابر خرده های شیشه، فلز یا سایر اشیاء شکسته محافظت کنید.

چگونه برای فصل طوفان آماده شویم

اگر در منطقه شما طوفان وجود داشته باشد، نظارت و هشدار گردباد توسط NWS و هواشناسان محلی صادر می شود. سورنسن می‌گوید: «راهنمایی‌های مقامات محلی را جدی بگیرید و تا آخرین لحظه منتظر نمانید» تا محل را تخلیه کنید یا در محل پناه بگیرید. او می‌گوید با هواشناسان محلی خود به صورت آنلاین یا از تلویزیون یا رادیو هماهنگ کنید تا مطمئن شوید که از هرگونه هشدار آگاه هستید و بدون تردید دستورالعمل‌های آنها را دنبال کنید.اکنون که بهار فرا رسیده است، ایده خوبی است که مطمئن شوید شما و خانواده تان برنامه های ارتباطی، تخلیه و سرپناه خود را در برابرگردباد تنظیم کرده اید. او می گوید: «به برنامه ارتباطی خود با عزیزان فکر کنید زیرا خطر جدایی توسط گردباد وجود دارد. بدانید اگر منطقه شما تحت تاثیر سیل قرار گرفت کجا و چگونه می توانید به سرعت به ارتفاعات برسید.آمادگی برای گیر افتادن در خانه، احتمالاً بدون برق، به همان اندازه مهم است. “اگر پنج روز برق را از دست بدهید، چه کار می کنید؟” سورنسن می پرسد. او توصیه می کند آب کافی، غذاهای فاسد نشدنی و داروهای ضروری را برای دو هفته نگه دارید. همچنین باید مطمئن شوید که چراغ قوه و باتری های یدکی فراوان، جعبه کمک های اولیه، کیسه خواب یا پتو در صورت سرد شدن هوا و ابزارهایی مانند درب بازکن های قوطی دستی که برای کارکردهای اولیه مانند باز کردن ظروف غذا به برق وابسته نیستند، داشته باشید. او می گوید.همچنین، از صحبت کردن با فرزندان خود در مورد برنامه خود و اینکه چگونه می توانند به خانواده در آماده سازی کمک کنند، خجالت نکشید. سورنسن می‌گوید: «درباره آن با آنها صحبت کنید و آنها را درگیر کنید. “انجام کاری پیشگیرانه در مورد آن یک راه عالی برای کاهش استرس و اضطراب آنها است.”

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط