۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵

چگونه در خانه سرماخوردگی را درمان کنیم+ ۵راهکار خانگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  در این فصل با نزدیک شدن به فصل سرما و سرد شدن هوا، بسیاری از ما ممکن است دچار سرماخورگی شویم و این موضوع سیستم دفاعی بدن را تا ماه‌ها ضعیف می‌کند و بعضا از کار می‌اندازد. در ادامه این گزارش به ان...

چگونه در خانه سرماخوردگی را درمان کنیم+ ۵راهکار خانگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  در این فصل با نزدیک شدن به فصل سرما و سرد شدن هوا، بسیاری از ما ممکن است دچار سرماخورگی شویم و این موضوع سیستم دفاعی بدن را تا ماه‌ها ضعیف می‌کند و بعضا از کار می‌اندازد.

در ادامه این گزارش به انجام ۵ روش خانگی اشاره شده است که در صورت رعایت آن‌ها سیستم دفاعی بدن تا بالاترین حد ممکن برای پیشگیری از سرما خوردگی بالا می‌رود و امکان بروز این بیماری به حداقل و در برخی افراد به صفر می‌رسد.

۱. عسل

عسل یکی از قوی‌ترین خوراکی‌های موجود در طبیعت است که مصرف آن هیچ حد و مرزی ندارد و افرادی که از آن به طور مرتب استفاده می‌کنند به مراتب سلامت بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند.

مصرف مرتب عسل، ارتباط مستقیم با سیستم دفاعی بدن دارد، براین اساس بدن انسان آمادگی مقابله با تقریبا هر نوع ویروسی را دارد.

۲. زنجبیل

مصرف چای زنجبیل، پیش و حین سرما خوردگی توصیه می‌شود. این ماده دارای خاصیت ضد التهاب است و به پیشگیری از سرما خوردگی و بیماری‌های مشابه کمک زیادی می‌کند. بهترین راه برای مصرف زنجبیل و بهره گیری از خاصیت‌های آن، این است که زنجبیل را خرد کرده و مانند چای دم کرده و میل کنید.

۳. بخار

هر زمانی که کوچک‌ترین احساس سرما خوردگی در شما ایجاد شد، حتما به سراغ تنفس از طریق بخار آب بروید. این روش ویروس‌هایی که در مجرای تنفسی و گوارشی شما هست را پیش از ورود به بدن از بین می‌برد.

البه بخار خالی به تنهایی کار ساز نیست و پیشنهاد می‌شود در داخل آبی که در حال جوشیدن است مقداری رزماری و اکالیپتوس اضافه کنید. توجه داشته باشید که تنفس بیش از حد ممکن است مشکلات تنفسی به همراه داشته باشد؛ پس حداکثر ۵ دقیقه از این روش استفاده کنید.

۴. آب آناناس

به طور کلی خوردن انواع میوه و آب میوه به سلامت بدن و سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند اما در این بین میوه آناناس دارای بروملین است که خاصیت ضد التهابی و موکولیتیک دارد و در مهار سرما خوردگی پیش از بروز علائم کمک می‌کند.

۵. آب نمک

آب نمک یک محلول کاملا ساده و مفید برای سیستم گوارشی است. سعی کنید غرغره کردن آب نمک را در عادات روزانه خود جای دهید و با این روش به سیستم گوارشی خود اجازه دهید که در برخورد با بدترین و قوی تری ویروس ها، بهترین عملکرد را از سوی خود نشان دهد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار