۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳

چگونه بعد از غذا ولع شیرینی را کنترل کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،چگونه بعد از غذا ولع شیرینی را کنترل کنیم؟. آیا همیشه بلافاصله بعد از وعده های غذایی میل به خوردن خوراکی های شیرین دارید؟ خوب، اغلب ما عاشق دسر هستیم و اشتیاق به خوردن آن بعد از اتمام وعده های غذای...

چگونه بعد از غذا ولع شیرینی را کنترل کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،چگونه بعد از غذا ولع شیرینی را کنترل کنیم؟. آیا همیشه بلافاصله بعد از وعده های غذایی میل به خوردن خوراکی های شیرین دارید؟ خوب، اغلب ما عاشق دسر هستیم و اشتیاق به خوردن آن بعد از اتمام وعده های غذایی در ما زیاد است یک دلیل علمی وجود دارد که چرا بعد از وعده های غذایی بدن شما هوس شیرینی می کند و آن این است که روند هضم در بدن بلافاصله شروع می شود و به انرژی نیاز دارد.

چگونه بعد از غذا ولع شیرینی را کنترل کنیم؟

با توجه به افزایش انرژی در بدن، بدنبال خوردن خوراکی شیرین هستید و قند و شکر سریع ترین منبع تامین انرژی بدن شما محسوب می شوند.

یکی از دلایل ولع مصرف شیرینی نیز می تواند عادت قدیمی به پایان رساندن وعده های غذایی با خوردن خوراکی شیرین باشد. مهم نیست که چه دلیلی دارد، اما مصرف بیش از حد قند و شکر برای سلامتی شما مضر است. اگر به دنبال راه هایی برای پایان دادن به ولع مصرف شیرینی در خود هستید، در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید با کمک آنها بعد از هر وعده غذایی از خوردن دسر خودداری کنید:
دندان های خود را بلافاصله مسواک بزنید

اگر متوجه شدید که هوس خوردن شیرینی کردید بهتر است فورا مسواک بزنید. عطر و طعم خمیر دندان طعم دهان شما را تغییر می دهد به ویژه خمیردندان های نعناعی مانع خوردن شیرینی می شود.
شیرینی طبیعی بخورید

شیرینی

شیرینی

خوردن یک شیرینی طبیعی به جای دسرهای ساخته شده از شکر فرآوری شده همیشه گزینه خوبی است. خوردن توت فرنگی یا انبه که نه تنها سالم است بلکه هوس شما را برای خوردن شیرینی برطرف می کند، همچنین می توانید ترکیب ماست و عسل بخورید که شیرینی خوبی برای حسن ختام غذا دارد.
از میز فاصله بگیرید

ترک بلافاصله میز گزینه دیگری است که می توانید سعی کنید با استفاده از آن از ولع مصرف شیرینی در خود جلوگیری کنید. به محض اتمام وعده غذایی خود به سرعت از روی میز بلند شوید تا اشتیاق به خوردن چیز شیرین را از خود دور کنید. می توانید قدم بزنید یا از پله ها بالا و پایین بروید این راهکارها به شما کمک می کند ذهن خود را منحرف کنید در نتیجه ولع مصرف شیرینی در عرض چند دقیقه به طور خودکار از بین می رود.
خود را از خوردن دسر محروم نکنید

به دلیل رژیم غذایی یا برنامه سخت تمرینی که دارید ممکن است از خوردن دسر خودداری کنید. غالبا دوری از قند و شکر به مدت طولانی باعث می شود بیشتر تمنای خوردن آن ها را داشته باشید، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از هوس شدید هفته ای یکی دو بار مقدار کمی دسر بخورید.
یک وعده غذایی متعادل بخورید
خوردن وعده های غذایی نامتعادل که در درجه اول از غذاهای نشاسته ای تشکیل شده باشند می تواند منجر به افزایش قند خون شود همین امر منجر به افزایش میل شما برای مصرف شیرینی می شود، بنابراین بهتر است یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید یا غذاهای نشاسته ای را با سایر گزینه های سالم جایگزین کنید تا از افزایش قند خون جلوگیری کنید.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار