۰۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲

چگونه با والدین خود حد و مرز تعیین می کنید؟ / چگونه رابطه نزدیکی با والدین خود حفظ می کنید؟

اگر همه چیز خیلی سخت شد، طبیعی است که برای راحتی، حمایت و راهنمایی به والدین خود مراجعه کنید

10روش موثر صمیمت والدین و نوجوانان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،، حفظ ارتباط سالم و روابط نزدیک با والدین خود می تواند در بزرگسالی یک چالش باشد. احتمالاً در تعیین مرزها و دانستن اینکه چه زمانی باید باز یا محتاطانه و رازدار باشید و چه زمانی می توانید انتظار داشته باشید که آنها آرام باشند یا برعکس، مشکل خواهید داشت.

اما بسیاری از آنها موفق نمی شوند روند جدایی و فردی شدن را طی کنند و در نهایت تا بزرگسالی یا به طور کامل با والدین خود قطع شده یا عمیقاً درگیر می شوند. این ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که والدین در وهله اول یک پایگاه کافی و مطمئن در دوران کودکی فراهم نکرده باشند. اگر آنها مداخله گر باشند و به مرزهای کودک، نیاز به حریم خصوصی و احساسات خود احترام نگذارند، کودک هرگز یاد نخواهد گرفت که خود را آرام کند یا به طور مستقل مشکلات را حل کند.

به عنوان یک بزرگسال که این روند جدایی و فردی شدن را پشت سر گذاشته اید، در درجه اول به شریک یا دوستان خود به عنوان پایگاه امن روی می آورید. اما اگر همه چیز خیلی سخت شود، طبیعی است که برای راحتی، حمایت و راهنمایی به والدین خود مراجعه کنید.

چگونه با والدین خود حد و مرز تعیین می کنید؟ / چگونه رابطه نزدیکی با والدین خود حفظ می کنید؟

والدین به عنوان یک پایگاه امن اساسی

به گفته نویسنده، بزرگسالانی که همچنان از والدین خود به عنوان یک پایگاه امن اولیه استفاده می کنند، تمایل دارند:

  • جزئیات زندگی آنها را به اشتراک بگذارید که بهتر است خصوصی نگه داشته شوند.
  • والدین خود را در مورد ترس ها و تردیدهای آنها آگاه کنید.
  • ایده های آینده خود را به والدین ارائه دهند.
  • ابراز سردرگمی و عدم اعتماد به نفس در تصمیم گیری های مهم.
  • اشتباهاتی که با حسن نیت انجام می شود
  • والدین ممکن است با حسن نیت در مورد انتخاب های سبک زندگی فرزند بزرگسال خود قضاوت کنند یا آنها را احساساتی بدانند. مطمئناً کودکان بزرگسال از این رفتارهای والدین خود استقبال نمی کنند.

اگر می خواهید زندگی خود را بدون خطرات ذکر شده با والدین خود به اشتراک بگذارید، به آنها بگویید که می خواهید سفر زندگی خود را با آنها تقسیم کنید، می خواهید حمایت و راحتی داشته باشید، اما نمی خواهید آنها دخالت کنند یا در آنها دخالت کنند. تصمیمات زندگی خود را تغییر دهید

نکاتی در مورد نحوه برخورد با والدین

بر اساس گزارشی که وب سایت سایک سنترال منتشر کرده است ، اگر تعامل شما با والدینتان همیشه باعث می شود احساس خستگی یا خستگی کنید، در اینجا نکاتی برای نحوه برخورد با آنها وجود دارد، از جمله:

مرزها را تعیین و اجرا کنید: مرزها به تعیین انتظارات واضح کمک می کنند و ممکن است از تعیین مرزها و گفتن اینکه چگونه می خواهید با شما رفتار شود احساس ناراحتی کنید. اما به یاد داشته باشید که مرزها برای ایجاد و حفظ روابط سالم ضروری هستند. بنابراین، بد نیست تماس با والدین خود را محدود کنید، به آنها «نه» بگویید، دیر بیایید یا زودتر بروید.

سعی نکنید آنها را تغییر دهید: تلاش برای تغییر افرادی که نمی خواهند تغییر کنند می تواند شما را ناامید و خسته کند. در عوض، روی آنچه می توانید کنترل کنید، تمرکز کنید، مانند نحوه پاسخگویی به والدین، انتخاب ها و رفتارتان.

مراقب چیزهایی باشید که با آنها به اشتراک می گذارید: لازم نیست همه چیز (یا هر چیزی) را که در زندگی شما می گذرد به آنها بگویید یا به سؤالات آنها پاسخ دهید. فقط آنچه را که برای شما راحت و امن است به اشتراک بگذارید.

چگونه با والدین خود حد و مرز تعیین می کنید؟

اغلب اوقات، والدین بیش از حد درگیر از یک مکان خوب می آیند (اگرچه این کار را درست نمی کند). از سوی دیگر، زمانی که والدین مکرراً از مرزهای شما تجاوز می کنند، سمی هستند یا کاملاً آنها را نادیده می گیرند، این ممکن است نشان دهنده وضعیت ناسالم باشد.

این می تواند باعث استرس و ناراحتی عاطفی شما شود. بر اساس گزارشی که توسط وب سایت “Healthline” منتشر شده است، اگر احساس می کنید که تعیین حد و مرز با والدینتان دشوار است، هشت نکته زیر می تواند به شما کمک کند این روند را به آرامی طی کنید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط