۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹

چند نکته برای درست کردن ترشی پاییزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از پارسینه ،چند نکته برای درست کردن ترشی پاییزی. برای تهیه ترشی خوب و خوشمزه باید موارد زیر رعایت شود: خلوص سرکه سرکه ترشی باید خوب و خالص باشد، بهترین نوع آن سرکه ای است که از انگور، کشمش و ...

چند نکته برای درست کردن ترشی پاییزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از پارسینه ،چند نکته برای درست کردن ترشی پاییزی. برای تهیه ترشی خوب و خوشمزه باید موارد زیر رعایت شود:

خلوص سرکه
سرکه ترشی باید خوب و خالص باشد، بهترین نوع آن سرکه ای است که از انگور، کشمش و سیب تهیه شود.

جوشاندن سرکه
چون یکی از دلایل کپک زدن ترشی ها، ناخالص بودن ترشی هاست، بنابراین بهتر است سرکه را قبل از استفاده به مدت چند دقیقه جوشانده و پس از سرد شدن استفاده کنید.

سبزی ترشی
معمولا سبزی ترشی هفت نوع معطر است که به هفت سبزی معروف است، اما می توانید بر حسب سلیقه خود سبزی ها را انتخاب کنید. هفت نوع سبزی عبارتند از: شوید، نعناع، جعفری، مرزه، گشنیز، ترخان و ریحان.

عمل آوری سبزی ها
بهتر است سبزی ها را پس از پاک کردن و شستشوی اولیه به مدت ۲ ساعت در آب و نمک قرار داده تا سبزی برای جذب سرکه آماده شود. (مقدار شوری آب و نمک باید مانند آب برنج باشد) سپس سبزی را در آبکش ریخته و روی آن آب بریزید و بگذارید آب آن برود، پس از این که مطمئن شدید آب اضافه آن گرفته شده است، سبزی را خرد کرده و به مت یک روز روی پارچه نخی بریزید تا کمی خشک شود. این سبزی برای استفاده در ترشی آماده است.

جوشاندن میوه ها در سرکه
میوه هایی که می خواهید در تهیه ترشی از آنها استفاده کنید باید قبلا در سرکه بجوشانید.

ظروف مورد استفاده
ظروفی که در آنها ترشی تهیه می کنید باید سفالی، بلوری یا چوبی باشد و هرگز از ظروفی که از جنس پلاستیک یا روی هستند برای این منظور استفاده نکنید.
راز و رمز تهیه ترشی های خوشمزه

محل نگهداری ظروف ترشی
ظروف ترشی باید در جای خنک نگهداری شوند.

نگهداری ترشی ها
هر ماده شناور در سطح ترشی یا سرکه باید فورا برداشته شود.

ادویه های لازم برای تهیه ترشی
ادویه های پر استفاده در تهیه ترشی عبارتند از: نمک، میخک، فلفل سبز، فلفل قرمز، فلفل سیاه، شوید خشک، زنجبیل، سیاه دانه، گلپر، هل، زیره، نعناع خشک، پودر خردل، زردچوبه، برگ مو، برگ آلبالو که به ترشی طعم و عطری دلپذیر می دهند.

مقدار سرکه و نمک لازم
سرکه باید به مقداری اضافه شود تا روی مواد را بپوشاند. همچنین باید محلول آماده شده را بچشید تا نمک آن بیش از اندازه نباشد.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار