۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱

چطور از ساییدگی لاستیک های خودرو جلوگیری کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، لاستیک‌ها را می توان از اجزا بسیار مهم در خودرو به شمار آورد و تعمیرکاران خودرو پیشنهاد می کنند باید به صورت دوره ای آنها را بررسی کرد تا از وضعیت سلامت آن مطلع شویم. برخی از تعمیرکاران خودرو معتق...

چطور از ساییدگی لاستیک های خودرو جلوگیری کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، لاستیک‌ها را می توان از اجزا بسیار مهم در خودرو به شمار آورد و تعمیرکاران خودرو پیشنهاد می کنند باید به صورت دوره ای آنها را بررسی کرد تا از وضعیت سلامت آن مطلع شویم.

برخی از تعمیرکاران خودرو معتقد هستند که هر فصل سال، اثرات مختلفی بر روی لاستیک خودرو می گذارد و چه بسا فصل زمستان اثرات منفی بیشتری نسبت به بقیه فصل ها دارد؛ یعنی برف، نمک، سرما یا نوسان دمای هوا و چاله‌های زمستانی که اغلب جاده‌ها را درگیر می‌کند، همه می‌توانند باعث ساییدگی و پارگی لاستیک شوند.

در واقع، اگر می‌خواهید تعیین کنید که لاستیک‌ها به خوبی عمل می‌کنند، باید بتوانید بفهمید الگو‌های فرسودگی لاستیک به چه معنا هستند. یک راننده همیشه باید لاستیک ها را بررسی کند و اگر نیاز به تعویض دارد، آن را عوض کند. اما سوالی که اصولا پیش می آید این است که چه چیزی می‌تواند باعث پوسیدگی بیش از حد در لاستیک شود؟ ساییدگی بیش از حد در لبه داخلی یا خارجی تایر، نشان می‌دهد که ممکن است مشکلی در تراز چرخ وجود داشته باشد. برای کمک به رفع مشکل، باید حتما به یک مکانیک مراجعه کنید.

ساییدگی لاستیک اصولا به دلایل مختلفی رخ می دهد؛ گاهی نحوه فعالیت ضعیف تعمیرکاران می تواند مشکل در لاستیک ایجاد کند به طور مثال اگر تعمیرکاری در تعویض سیبک‌ها یا فنربندی کم‌کاری یا بی‌دقتی کند، باعث ایجاد ساییدگی در لاستیک می شوند.

بیشتر بخوانید

مواد اولیه قطعه سازی با قیمت مناسب به تولید کننده نمی‌رسد/ تخمین خسارت قطعی برق به خودروسازی‌ها
یکی از نشانه های سایش لاستیک، کشیدگی فرمان به یک سمت است؛ برای رفع مشکل ابتدا باید باد لاستیک‌ها را بررسی کنید. اگر مشکل از این بخش نبود، باید به سراغ تاب داشتن میل فرمان بروید. همچنین پس‌ از آن نگاه کوچکی نیز به جعبه‌ فرمان داشته باشید.

و در نهایت ضرب‌دیدگی شاسی یک خودرو که از تصادفات سنگین به وجود می‌آید، می‌تواند علاوه بر ایجاد سایش چرخ‌ها، قیمت خودرو کارکرده را شدیداً تحت تأثیر بگذارد. به‌ نحوی‌که در مراجع قیمت‌ گذاری خودرو‌های دست دوم، برای مواردی که دارای شاسی خوردگی هستند، هیچ قیمتی ارائه نمی‌شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط