۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶

چشم‌انداز تئاتر قم با تربیت هنرجویان مستعد و خلاق روشن است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،  شهرام نوشیر عضو هیئت داوران بخش خیابانی بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص ارزیابی خود از برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: در حال حاضر برای هنرمندان قمی که اکثر...

شهرام نوشیر عضو هیئت داوران بخش خیابانی بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،  شهرام نوشیر عضو هیئت داوران بخش خیابانی بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص ارزیابی خود از برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: در حال حاضر برای هنرمندان قمی که اکثراً نیز جوان هستند فرصتی فراهم شده که علاوه بر نمایش خیابانی در نمایش‌های میدانی، محیطی، اجرا محور، بین رشته‌ای و آیینی را هم تجربه کنند.

مدیر بخش «نمایش‌های خیابانی» چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تصریح کرد: این اتفاق مثبت دامنه حضور افرادی را که تحصیلات مرتبط دارند بیشتر می‌کند و این بزرگترین نقطه قوت جشنواره است.
مدیر کانون تخصصی نمایش‌های خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این ساختار فراهم‌شده برای جوانان محصول نگاه خلاق بالادستی است که برنامه‌ریزی و سیاستگذاری می‌کند و به همین دلیل بایستی از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و انجمن هنرهای نمایشی استان برای برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

نوشیر همچنین به تمجید از نسل جوان تئاتر قم پرداخت و گفت: این جوانان بسیار خوش‌فکر و خلاق هستند که می‌توانند تمام ضرورت‌های ذهنی و دغدغه‌های خود را به شکل‌ها و گونه‌های مختلف ارائه دهند.
وی درخصوص چشم‌انداز تئاتر قم تصریح کرد: وضعیت تئاتر قم بسیار قابل قبول بوده و حضور جوان‌ها و نوع فعالیت‌های آنان کاملاً رضایت‌بخش است، اما برای شاهد بودن نسل پخته و باتجربه از تئاتر قم در سال‌های آینده نیاز به آسیب‌شناسی داریم، ما‌ باید ببینیم درحال حاضر چه اقدامی برای جوان‌ها انجام دادیم و قصد داریم این جوانان را با تفکر و دیدگاه خودشان به کجا برسانیم، به علاوه باید توجه داشته باشیم چطور می‌توانیم پاسخگوی تمام توانمندی‌های آنان باشیم.

نوشیر با بیان اینکه کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها مسئول تئاتر خیابانی منصوب کرده است، گفت: ما در این کانون ۱۶ دپارتمان تشکیل داده‎ و درخواست کردیم به تئاتر خیابانی به عنوان یک گونه از چند ده گونه تئاتر در فضای باز توجه کنند و امکان اجرا را برای هنرمندان فراهم کنند؛ در استان قم نیز سرکار خانم صدیقه مشایخی به عنوان مسئول کانون تئاتر خیابانی در قم و دبیر جشنواره استانی تلاش زیادی در این زمینه انجام داده‌اند.

عضو هیئت داوران بخش خیابانی بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم با اشاره به برگزاری کارگاه «ایده‌پردازی و کارگردانی تئاتر خیابانی» در این دوره از جشنواره، گفت: این کارگاه به مدت ۵ روز با حضور جوانان و فعالان هنرهای نمایشی قم برگزار شد و محصول آن ۱۴ ایده‌ بود که برای ۱۱ ایده رویکرد اجرایی با حضور خود فراگیران پیشنهاد کردیم.

نوشیر تصریح کرد: از نظر بنده حرکتی که در تئاتر قم ایجاد شده قابل احترام است و می‌تواند پاسخگوی نسل جوان، جست‌وجوگر و بسیار خلاق ما باشد.

وی در پایان به انتصاب سرکار خانم مشایخی به عنوان دبیر این جشنواره اشاره کرد و گفت: اطمینان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برای انتصاب یک بانوی هنرمند در سمت دبیر جشنواره در کل کشور منحصر به فرد است و باید به این انتخاب تبریک گرفت.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط