۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳

چرا ما برای امام حسین (ع) در ماه محرم ۴۰ روز عزاداری می کنیم ولی برای امیرالمومنین (ع) فقط ۳ روز در شب های قدر عزاداری می کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از اندیشه قرن،۱- آنچه در حق حضرت امام حسین علیه السلام به وقوع پیوست درباره هیچکدام از امامان و پیامبران روی نداده است. کدامین امام یا پیامبر را مانند امام حسین علیه السلام کشته اند؟! خود ام...

چرا ما برای امام حسین (ع) در ماه محرم ۴۰ روز عزاداری می کنیم ولی برای امیرالمومنین (ع) فقط ۳ روز در شب های قدر عزاداری می کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از اندیشه قرن،۱- آنچه در حق حضرت امام حسین علیه السلام به وقوع پیوست درباره هیچکدام از امامان و پیامبران روی نداده است. کدامین امام یا پیامبر را مانند امام حسین علیه السلام کشته اند؟! خود امام حسین، برادرانش، برادر زادگانش، خواهر زادگانش، پسرانش، خویشانش و همه یارانش را کشتند، خاندانش و خاندان یارانش را اسیر کردند و شهر به شهر گرداندند و آنها را شکنجه های روحی فراوانی کردند. علاوه بر این در طول تاریخ کسانی را که به زیارت آن حضرت می رفتند می گرفتند و شکنجه می کردند و گاهی می کشتند. حتی دشمنان امام حسین قبر آن حضرت را تخریب و تبدیل به مزرعه کردند تا اثری از آن حضرت در تاریخ شیعه نماند. پس جا دارد که شیعیان یاد امام را بسیار گرامی بدارند.
۲- قیام امام باعث شد تا دین اسلام از نو زنده شود و برای همین خود پیابر و امامان دستور داده اند که شیعیان یاد امام را همواره گرامی بدارند و اینکه شیعه این همه نسبت به امام حسین اظهار محبت می کند به خاطر همین شفارش های امامان است نه اینکه از پیش خود این برنامه ها را ساخته باشند.
۳- پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام در زمان خودشان نسبت به امام حسین علیه السلام دیدگاه خاصی داشتند و در هر فرصتی نسبت به حوادثی که در باره امام حسین علیه السلام اتفاق خواهد افتاد رفتار های سوگوارانه داشتند و حتی روز اول تولد امام حسین، هم پیامبر و هم فاطمه زهرا سلام الله علیها گریه کردند.
۴- در عصر حاضر دشمنان شیعه تلاش می کنند تا در میان مردم یاد امام حسین علیه السلام کم رنگتر گردد چون هر چه یاد امام بیشتر شود مکتب شیعه بیشتر تقویت می شود و اینکه می بینید در برخی کشورها نسبت به بزرگداشت بزرگانی که از دنیا رفته اند حساسیت نشان می دهند و این بزرگداشت ها را نا درست می دانند هدف اصلی آنان این است که مکتب شیعه تقویت نشود .
۵- توجه به این مطلب داشته باشیم که یاد امام حسین علیه السلام یاد پیامبر و یاد امامان است و بین امامان از این جهت تفاوتی نیست و همه اینها مانند یک نورهستند و هر کدام را یاد کنی آن یکی ها هم یاد شده اند و چون دشمن نسبت به امام حسین علیه السلام حساستر است شیعیان هم به این خاطر نسبت به امام حسین بیشتر حساسیت نشان می دهند.(۱)
۱- برای ملاحظه روایات می توانید به ج ۴۴ و ۴۵ بحار الانوار مراجعه کنید.

منبع: پرسمان دانشجویی

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط