۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴

چراغ سبز دولت به آبی پوشان / نفس راحت آبی پوشان پس از قرارداد ۴٫۲۵ میلیاردی + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،چراغ سبز دولت به آبی پوشان / نفس راحت آبی پوشان پس از قرارداد ۴٫۲۵ میلیاردی + جزئیات دولت بریتانیا رسماً تصاحب ۴٫۲۵ میلیارد پوندی چلسی توسط تاد بولی را تایید کرد. پس از ای...

چراغ سبز دولت به آبی پوشان / نفس راحت آبی پوشان پس از قرارداد ۴٫۲۵ میلیاردی + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،چراغ سبز دولت به آبی پوشان / نفس راحت آبی پوشان پس از قرارداد ۴٫۲۵ میلیاردی + جزئیات

دولت بریتانیا رسماً تصاحب ۴٫۲۵ میلیارد پوندی چلسی توسط تاد بولی را تایید کرد. پس از اینکه رؤسای لیگ برتر دیروز موافقت خود را اعلام کردند، دولت اکنون به کنسرسیوم بولی چراغ سبز نشان داده تا کنترل آبی‌ها را به دست بگیرد.

تأییدیه وایت‌هال اواخر سه‌شنبه شب رسید. یک منبع دولتی گفت: «با تایید دولت بریتانیا توانستیم مجوز فروش باشگاه چلسی را صادر کنیم. پس از تحریم رومن آبراموویچ، دولت سخت تلاش کرد تا اطمینان حاصل کند که باشگاه فوتبال چلسی بتواند به فوتبال ادامه دهد. اما ما کاملاً می‌دانستیم که آینده بلندمدت باشگاه فقط تحت مالکیت جدید تضمین می‌شود.»

و دولت اکنون مطمئن است که هیچ یک از درآمدهای حاصل از فروش باشگاه به رومن آبراموویچ، مالک سابقِ تحریم شده، تعلق نخواهد گرفت. در ادامه این بیانیه آمده است: «در پی کار گسترده، اکنون قانع شده‌ایم که درآمد حاصل از فروش به نفع رومن آبراموویچ یا هر فرد تحریم شده دیگری نخواهد بود. ما اکنون روند استفاده از درآمد حاصل از فروش برای اهداف بشردوستانه در اوکراین و حمایت از قربانیان جنگ را آغاز خواهیم کرد. گام‌های امروز، آینده این سرمایه مهم فرهنگی را تضمین می‌کند و از هواداران و جامعه فوتبال محافظت می‌کند. ما با شرکای بین‌المللی مربوطه برای دریافت مجوزهای لازم مذاکره کرده‌ایم و از همکاری آن‌ها تشکر می‌کنیم.»

تاد بولی آمریکایی، که در راس کنسرسیوم چند میلیارد پوندی قرار دارد، نام خود را برای خرید باشگاه غرب لندنی که در پی تحریم‌های دولت بریتانیا علیه آبراموویچ در تنگنای مالی قرار داشتند، بر سر زبان‌ها انداخت.

رؤسای لیگ هم روز سه‌شنبه خرید ۴٫۲۵ میلیارد پوندی را تأیید کردند. سخنگوی لیگ برتر گفت: «هیئت مدیره آزمون مالکان و مدیران لیگ برتر (OADT) را برای همه مدیران احتمالی اعمال کرده و بررسی‌های لازم را انجام داده است. اعضای کنسرسیومی که باشگاه را خریداری می‌کنند، وابستگان گروه سرمایه‌گذاری کلیرلیک، L.P.، تاد بولی، هانس‌یورگ ویس و مارک والتر هستند. باشگاه چلسی اکنون با دولت‌های مربوطه همکاری خواهد کرد تا مجوزهای لازم برای تکمیل این تصاحب را به دست آورد.»

منابع دولتی روز دوشنبه گفتند که تأیید وایت‌هال نزدیک است، اما برای چراغ سبز اروپا موانع قابل توجهی وجود دارد. هرچند در حال حاضر دولت به طور رسمی اجازه تصاحب را داده است. آبراموویچ که دارای پاسپورت پرتغالی است، در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز قرار دارد. و اعتراضات اتحادیه اروپا همچنان می‌تواند کل توافق را از بین ببرد. در حالی که انتظار می‌رود توافق حاصل شود، این خطر هم وجود دارد که چلسی رضایت اتحادیه اروپا را دریافت نکند. این تصاحب باید تا ۳۱ می انجام شود تا چلسی توسط اتحادیه فوتبال انگلیس راهی حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده شود.

اما ریس جیمز، مدافع آبی‌ها، اصرار دارد که تغییر مالکیت روی جاه‌طلبی‌های باشگاه تأثیری نخواهد گذاشت. او گفت: «با تغییر مالکیت، لحظه عجیبی برای باشگاه رقم خورد. حرکت رو به جلو متفاوت خواهد بود. اما جاه‌طلبی همچنان یکسان خواهد ماند. ما یک باشگاه بزرگ در جهان هستیم و هدف ما کسب هر جامی است که می‌توانیم.»

زمانی که از این ملی‌پوش انگلیسی درخواست شد تا درباره مالک جدید چلسی حرف بزند، افزود: «با او خیلی کوتاه صحبت کردم. می‌دانم که او علاقه زیادی به باشگاه دارد، هدفش بردن است. همه کسانی که در این باشگاه بازی می‌کنند جاه‌طلب هستند. همه به یک دلیلی در این باشگاه بازی می‌کنند. کیفیت بازیکنان بسیار بالاست. مهم نیست مالک چه کسی است، ما به میدان می‌رویم و بازی می‌کنیم و فصل آینده مسابقات بیشتری خواهیم داشت و امیدوارم چند جام دیگر نیز به‌دست آوریم.»

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار