۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵

چالش های دولت مردمی جدید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، پس از مدتها با روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی روح تازه ای به نیروهای انقلابی بخشیده شد. با این وجود همه می دانیم که باوجود داشتن برنامه و کارنامه این دولت راه سخت و پرفراز و نشیبی را پیش رو دار...

زاهره سادات میرجعفری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، پس از مدتها با روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی روح تازه ای به نیروهای انقلابی بخشیده شد. با این وجود همه می دانیم که باوجود داشتن برنامه و کارنامه این دولت راه سخت و پرفراز و نشیبی را پیش رو دارد. نگرانی های زیادی از عاقبت این دولت در بین مردم حتی نیروهای انقلابی چشم می خورد. قطعا حساسیت داخلی و خارجی روی این اولین دولت پس از بیانیه گام دوم انقلاب بسیار زیاد است. دولتی که با هزاران امید مردم غرق در مشکلات اقتصادی فرهنگی تشکیل شده همت سخت و عظیمی را می طلبد.

 

اکنون دوران جهاد اصغر پایان یافته و جهاد اکبری سخت آغاز گشته که مرد این راه را هم میخواهد. دولت مردمی که از سویی خرابه ای را از دولت قبل تحویل گرفته که بازسازی آن بسیار زمان می برد، ازسویی با موج حملات لیبرال های داخلی و خارجی بشدت روبروست، افرادی که معلوم نبود در این هشت سال کجابودند، اکنون زبان گشوده اند به طعنه و منتظر مشاهده اندک نقصی هستند تا با بزرگ نمایی و سیاه نمایی جامعه را دچار یاس و ناامیدی بیشتر کنند و از سوی دیگر عدالت محور است و برقراری عدالت در بدنه ای که سالها به راحت طلبی، فساد و رانت و کم کاری دچار بوده بسیار دشوار، طاقت فرسا، زمان بر بوده و به مزاق بسیاری خوش نخواهد آمد. عظم جدی و انقلابی که در قوه قضائیه آغاز شد در کابینه دولت که بسیار وسیع تر است هم باید رخ دهد. این بار نیروهای انقلابی با یکدلی و وحدت ثابت کردند که باز هم میتوان در پی اشارات ولی امر مسلمین دست در دست هم نهاد، کینه ها و خود خواهی ها، منیت ها که معضل اصلی گروه های انقلابی است را کنار گذاشت و با اجماع بر یک فرد مقبول کارنامه دار به پیروزی رسید.

 

اکنون باید در مرحله عملیاتی نمودن اهداف انقلاب اسلامی هم از این شیوه مدد گرفت و جهاد اکبر را تا رسیدن به انقلاب مهدوی ادامه داد. دراین مسیر زنان انقلابی ثابت نمودند که همچون گام اول انقلاب دراین جهاد عظیم نقش مهمی داشتند از بخشیدن مهریه خود برای راضی کردن همسر برای رای دادن به آقای رئیسی گرفته تا تبلیغ چهره به چهره و کوچه و بازار در ساعات گرم، شنیدن آزارکلامی حتی خشونت جسمی و کتک خوردن هموطنان خارج از کشورمان تا دفاع در جبهه جنگ نرم دشمن، انتشارگسترده مطالب روشنگر کننده و پاسخ به شبهات ویاوه گویی های زیاد افراد در فضای مجازی ….. مواردی از این دست را زیاد شاهد بودیم و قطعا این شور از یاد بردنی نیست.

 

حال باید دید این دولت مردمی چه برنامه هدفمندی برای کاهش آلام زنان این مرز و بوم دارد؟ زنانی که بیشترین فشار اقتصادی خانواده بر دوش آنان بوده و هست و فداکاری خود را با مشارکت آگاهانه و فعالانه خود اثبات کردند چه انتظاراتی را از دولت محبوب خود دارند؟ فاصله شعار تا عمل فاصله ای زیاد اما قابل رفع شدن است که فقط و فقط با فعالیت انقلابی و جهادی منسجم و هدفمند قابل نتیجه خواهد بود.

 

*زاهره سادات میرجعفری

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط