۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸

پیگیری کارت سوخت بنزین ۱۴۰۲ | post.ir کارت سوخت / پیگیری صدور کارت سوخت با vin / پیگیری کارت سوخت با کد ملی /سامانه رهگیری مرسولات سازمانی najatracking.post.ir /سهمیه آزاد کارت سوخت چقدر شد؟

پیگیری کارت سوخت بنزین ۱۴۰۲ | post.ir کارت سوخت / پیگیری صدور کارت سوخت با vin / پیگیری کارت سوخت با کد ملی /سامانه رهگیری مرسولات سازمانی najatracking.post.ir /سهمیه آزاد کارت سوخت چقدر شد؟

نحوه دریافت کارت سوخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رانندگان، می توانند جهت رهگیری و پیگیری کارت های هوشمند سوخت خود، به ۳ روش مراجعه به سایت رهگیری مرسولات سازمانی آجا با شماره VIN، ارسال پیامک برای پیگیری کارت سوخت خودرو و یا موتور سیکلت و یا رهگیری کارت سوخت ماشین، از طریق کد دستوری اقدام کنند.

کارت های سوخت خودرو، از جمله مدارکی هستند که با توجه به بودجه بندی سوخت، بسیار برای رانندگان خودرو، اهمیت دارد. رانندگان می توانند در صورت نداشتن کارت سوخت خودرو و یا مفقود کردن آن، درخواست خود را جهت دریافت کارت سوخت ماشین، ثبت کنند و منتظر دریافت کارت سوخت خودشان باشند.

آن دسته از رانندگانی که قبلا درخواست خود را برای دریافت کارت های سوخت خودرو، ثبت کرده اند، اما هنوز کارت ماشین را دریافت نکرده اند، می توانند برای پیگیری کارت های سوخت ماشین، اقدام کنند. پیگیری کارت های سوخت ماشین، از طریق ۳ روش، امکان پذیر بوده و کلیه رانندگان با دسترسی به اینترنت و یا عدم دسترسی به اینترنت، می توانند اقدام به پیگیری کارت سوخت نمایند.

با توجه به اهمیت پیگیری کارت سوخت از طریق این سه روش، در ادامه، در رابطه با نحوه پیگیری کارت سوخت با شماره VIN، پیگیری کارت سوخت از طریق سامانه پیامکی و همچنین، پیگیری کارت سوخت از طریق کد دستوری، برای افرادی که قصد رهگیری وضعیت کارت سوخت ماشین خود را دارند، مطالبی آورده شده است.

پیگیری کارت سوخت بنزین

پیگیری کارت سوخت بنزین


 سهمیه آزاد کارت سوخت

آخرین اخبار در ارتباط ‌سهمیه بنزین آزاد در کارت سوخت ۱۵۰ لیتر را در اندیشه معاصر بخوانید. لازم به ذکر است هیچ محدودیتی برای خودروهای شخصی ایجاد نمی‌شود.  مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه کاهش سهمیه بنزین آزاد محدودیتی برای خودروهای شخصی ایجاد نمی‌کند، گفت: تغییر جدید فقط از قاچاق بنزین جلوگیری خواهد کرد.


post.ir کارت سوخت

سامانه رهگیری مرسولات سازمانی برای دریافت کارت سوخت سایت و سامانه اینترنتی به نشانی  https://najatracking.post.ir/ است . برای ورود به سایت https://najatracking.post.ir/ اینجا کلیک کنید

post.ir کارت سوخت

.جهت رهگیری مرسولات سازمانی (شناسنامه،کارت خودرو،کارت سوخت،گواهینامه ،مرسولات نظام وظیفه  و ابلاغیه دیوان عدالت اداری) ،ابتدا  نوع سند را انتخاب نموده و پس از ورود اطلاعات مورد نیاز و کد امنیتی دکمه “جستجو ” را فشار دهید

سامانه رهگیری مرسولات سازمانی

سامانه رهگیری مرسولات سازمانی به آدرس اینترنتی https://najatracking.post.ir/ است که در بالا توضیح داده شد

رهگیری مرسولات سازمانی najatracking یکی از دغدغه های افرادی می باشد که برخی مدارک مهم یا موارد این چنینی دیگر برای آن ها ارسال شده و می خواهند بدانند مرسوله اکنون در چه مرحله ای است. البته مرسوله ها خود در چندین دسته مختلف قرار می گیرند که از نظر اهمیت هم با یک دیگر تفاوت دارند. به همین دلیل، جهت ارسال و حتی پیگیری مرسوله ناجا هم روش های متفاوتی ایجاد شده است. یکی از مهم ترین مرسوله ها که بیش تر مردم هر از چند گاهی با آن ها سر و کار دارند، مرسولات سازمانی می باشند. مواردی هم چون کارت نظام وظیفه، اسناد مربوط به موتور سیکلت و کارت خودرو از جمله مهم ترین این مرسولات محسوب می شوند. در همین راستا، سامانه پیگیری مرسولات ناجا najatracking ایجاد شده تا کاربران هر چه ساده تر امکان رهگیری مرسوله خود را داشته باشند. در واقع با توجه به اهمیت بالای این نوع مرسوله ها، مسیر جداگانه ای از سایر مرسولات پستی برای ان ها تدارک دیده شده است.

 


پیگیری صدور کارت سوخت / پیگیری کارت سوخت با vin

اولین و راحت‌ترین راه این است که به سامانه epolice.ir مراجعه کنید. سپس به بخش «پیگیری کارت سوخت» رفته و بعد کد رهگیری به دست آمده در هنگام ثبت نام را وارد کنید تا مرحله ارسال کارت سوخت برای شما نمایش داده شود. در صورتی که کارت سوخت تحویل اداره پست داده شده‌باشد، می‌توانید شماره مرسوله پستی را مشاهده کنید.

سامانه پیگیری وضعیت کارت سوخت خودرو

متقاضیانی که تاکنون موفق به دریافت کارت سوخت وسیله نقلیه خود نشده اند باید به منظور پیشگیری از سرگردانی در دفاتر پستی ابتدا از یکی روشهای زیر نسبت به دریافت شناسه پستی کارت خود اقدام کنند:

  • ارسال VIN خودرو به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰
  • تماس با شماره تلفن پیگیری کارت سوخت، کد خدماتی ۰۹۶۲۷
  • مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰
  • مراجعه به سایت epolice.ir که در این سایت تنها با وارد کردن شماره پلاک خودرو وضعیت کارت سوخت خود را مشاهده می کنید

پیگیری از طریق سایت epolice.ir

اولین و راحت­‌ترین راه این است که به سامانه epolice.ir مراجعه کنید. سپس به بخش «پیگیری کارت سوخت» رفته و بعد کد رهگیری به دست آمده در هنگام ثبت نام را وارد کنید تا مرحله ارسال کارت سوخت برای شما نمایش داده شود. در صورتی که کارت سوخت تحویل اداره پست داده شده‌باشد، می­‌توانید شماره مرسوله پستی را مشاهده کنید. سپس شماره رهگیری را در سایت پست وارد کنید تا مرحله ارسال را متوجه شوید.

پیگیری از طریق دفتر پلیس+۱۰

در صورتی که امکان استفاده از اینترنت را نداشتید یا سرور سایت قطع بود و اطلاعاتی را به شما نشان نمی­داد، قدم بعدی مراجعه به دفتر پلیس+۱۰ است که در آنجا برای دریافت کارت سوخت ثبت ­نام کرده ­اید. فقط حتماً باید مدارک شناسایی یا مدارک خودرو و همچنین کد رهگیری را همراه داشته باشید. در آنجا کد رهگیری مرسوله پستی به شما تحویل داده می­شود تا بتوانید متوجه شوید که آیا کارت سوخت ارسال شده است یا خیر.

پیگیری کارت سوخت از طریق پست

برای پیگیری کارت سوخت از طریق پست، لازم است تا به سایت najatracking.post.ir مراجعه کنید. سپس شماره VIN کارت خودروی خود را وارد کنید. البته در بالا باید مشخص کنید که به دنبال چه چیزی هستید. سپس به شما کد رهگیری و مرحله ارسال نمایش داده خواهد شد.

اداره پست حداکثر سه بار کارت را به درب منزل شما ارسال می­‌کند. در صورتی که کسی برای دریافت در منزل نباشد، به نواحی شرکت ملی پخش بازگردانده می‌­شود. در صورتی که در سایت برگشت به اداره پست نوشته بود، باید همراه با مدارک شناسایی و سند به دفتر پستی مراجعه کنید.

البته باید گفت که برای استعلام کارت سوخت از پست، حضور مالک خودرو الزامی نیست و یکی از افراد با داشتن مدارک شناسایی می‌­تواند کارت سوخت را تحویل بگیرد.

پیگیری صدور کارت سوخت با vin

پیگیری صدور کارت سوخت با vin

پیگیری کارت سوخت با کد ملی

همانطور که در طی این مقاله نیز شرح داده شد، مالکان خودرو و موتور سیکلت به منظور پیگیری وضعیت کارت سوخت خود می توانند از چندین روش اقدام نمایند. در تمامی این مراحل باید کارت شناسایی صاحب وسیله نقلیه را همرا خود داشته باشند چرا که برای استعلام کارت سوخت به آن نیاز خواهند داشت. در حال حاضر امکان پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی به تنهایی وجود نداشته و تنها با داشتن کد ملی نمی توانید کار خاصی در این زمینه انجام دهید.

برای پیگیری از طریق ناجا با شماره ۸۱۲۴۰۵۱۴ یا ۸۸۸۸۵۳۴۷ ، از طریق پست با شماره ۸۴۴۷۰۰۰۰ و از طریق شرکت ملی پخش با شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرید.

پیگیری کارت سوخت از طریق پیامک

روش دیگری برای پیگیری کارت سوخت المثنی از طریق ارسال پیامک به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ است. برای دنبال کارت سوخت خودرو لازم است تا کد V*VIN و برای موتورسیکلت، کد M*VIN را ارسال کنید. البته ممکن است که امکان پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت از طریق سایت وجود نداشته باشد (تا الان که این مطلب را برای شما نوشته ایم)، برای همین باید از طریق دفتر پلیس+۱۰ یا پیامک، کارت سوخت موتور را پیگیری کرد.

پیگیری کارت سوخت با پلاک

رانندگان خودرو، دقت داشته باشند که به منظور استعلام کارت هوشمند سوخت خود، باید ابتدا حرف V و سپس، علامت ستاره ( * ) و در نهایت، شماره وی آی ان درج شده بر روی کارت خودروی خود را در قالب یک پیامک بنویسند و سپس، به سر شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰، ارسال کنند.

 


mob.gov.irثبت نام کارت سوخت

برای ثبت نام کارت سوخت لازم است از پنجره خدمات هوشمند دولت به نشانی و آدرس https://sso.my.gov.ir/login اقدام کنید. قبلا متقاضیان از طریق https://my.gov.ir/%22 اقدام می کردند که هم اکنون در دسترس نیست.

ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

با ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از قابلیت‌های دسترسی سریع به خدمات، احراز هویت یکپارچه و حفظ حریم خصوصی کاربران بهرمند شوید.

دسترسی به خدمات حوزه سلامت، آموزش، اقتصادی، امور عمومی و ثبت نام یارانه با ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند.

police.ir

برای ورد به پایگاه اطلاع رسانی پلیس باید از طریق ادرس اینترنتی police.ir اقدام کنید. برای ورود به پایگاه اطلاع رسانی پلیس اینجا کلیک کنید.


سهمیه آزاد کارت سوخت چقدر شد؟

جلیل سالاری‌ با اشاره به کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی اظهار داشت: دلیل اصلی تغییر سهمیه‌ بنزین آزاد از ماهانه ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر مبارزه با قاچاق بنزین بوده است و این موضوع چالشی برای مصرف بنزین مردم ایجاد نمی‌کند.

سهمیه ۱۵۰۰ تومانی کارت سوخت

وی گفت: سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی به میزان ۶۰ لیتر در ماه برای خودروهای شخصی باقی مانده است و ۱۵۰ لیتر نیز به صورت سهمیه آزاد از ماه جاری در نظر گرفته می‌شود.

سالاری گفت: بدین ترتیب هر خودروی شخصی ماهانه ۲۱۰ لیتر بنزین خواهد داشت، یعنی می‌تواند ۲۱۰۰ کیلومتر در ماه مسافت طی کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: طی کردن مسافت ۲۱۰۰ کیلومتری برای خودروهای شخصی بسیار بیشتر از نیاز هر خودرو هست و در واقع تنها اتفاقی که با این تغییر رخ می‌دهد کاهش قاچاق بنزین از شهرهای مرزی است.

وی تاکید کرد: علاوه بر سهمیه بنزین آزاد، کارت سوخت جایگاه‌ها نیز همچنان وجود دارد که باعث میشود تمامی نیاز هر خودرو تامین شود.

سالاری گفت: طبق آمار تنها ۲ تا ۳ درصد از خودروها از سهمیه‌ای بنزین آزاد کارت خود استفاده می‌کنند و آنها نیز در صورت نیاز از کارت سوخت جایگاه‌ها استفاده می‌کنند و از این به بعد هم این امکان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: به دلیل یکپارچه بودن سامانه سوخت نمی‌توان تنها برای شهرهای مرزی سهمیه دوم بنزین را از ۲۵۰ به ۱۵۰ کاهش داد و مابقی شهرها را استثنا کرد، البته کاهش سهمیه بنزین آزاد نیز چالشی برای عموم مردم ایجاد نمی‌کند و فقط به صورت نقطه‌زن مانع قاچاق بنزین می‌شود.


جمع‌ آوری کارت‌ سوخت آزاد پمپ‌ بنزین‌ها در تهران از امروز ۲۸ فروردین

جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌ها‌ی بنزین در راستای محدودتر شدن این کارت‌ها در جایگاه‌های سوخت تهران از امروز آغاز می‌شود.

هم‌اکنون به‌علت تفاوت قیمت گازوئیل و بنزین در ایران و کشور‌های همسایه قاچاق سوخت از شهر‌های مرزی به‌شیوه‌های مختلف صورت می‌گیرد که با اجرای برنامه جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد می‌توان تا حدودی از قاچاق سوخت جلوگیری کرد.

این طرح در بعضی از شهر‌ها به‌صورت آزمایشی اجرا شده است و مردم بیشتر از کارت‌های شخصی خود استفاده می‌کنند.

طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۱ قاچاق بنزین در کشور رشد ۲۵۰درصدی و قاچاق گازوئیل ۶۹ درصد افزایش داشته است که این به این مفهوم است که روزانه ۵۰ میلیون لیتر سوخت از کشور قاچاق می‌شود.

بر اساس طرح جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد، هیچ برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی بنزین وجود ندارد و قیمت بنزین هم تغییر نخواهد کرد.


شیوه سهمیه‌ بندی و قیمت بنزین تغییر می کند؟

قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران: هدف از جمع‌آوری کارت‌های سوخت تنها بحث مدیریت بهتر مصرف سوخت است

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هیچ تغییری در سهمیه‌بندی و قیمت بنزین وجود نخواهد داشت و هدف از جمع‌آوری کارت‌های سوخت تنها بحث مدیریت بهتر مصرف سوخت است.

طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌ها در رسانه‌ها منتشر شد که بسیاری علت آن را تغییر شیوه سهمیه‌بندی بنزین یا افزایش قیمت آن عنوان می‌کردند.

علی زیار، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اما گفت: هیچ تغییری راجع به سهمیه‌بندی بنزین و تغییر نرخ وجود ندارد و تنها بحث مدیریت بهتر مصرف سوخت است.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: زمانی که افراد از کارت جایگاه استفاده می‌کنند، نمی‌توان از داده‌ها برای تحلیل مصرف استفاده کرد اما زمانی که مردم از کارت‌های خودشان برای سوخت‌گیری استفاده کنند، مدیریت مصرف بهتری می‌توان داشت..

زیار افزود: اکنون ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه بنزین به کارت‌های سوخت واریز می‌شود که با نرخ ۱۵۰۰ تومان مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان استفاده ۱۵۰ لیتر بنزین با نرخ ۳ هزار تومان برای مردم وجود دارد. به همین دلیل مشکلی بابت سوخت و کارت‌های سوخت نیست.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: البته باید در نظر داشت همه کارت‌های سوخت جمع‌آوری نمی‌شود، بلکه تعدادشان کم می‌شود و کسانی که کارت خود را همراه ندارند یا فراموش کرده‌اند امکان استفاده از کارت‌های سوخت موجود در جایگاه‌ها را دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال فرهنگ‌سازی هستیم که همه مردم از کارت‌های سوخت خود استفاده کنند تا بتوانیم مصرف سوخت در کشور را بهتر مدیریت کنیم.

این مقام مسؤول تصریح کرد: سامانه هوشمند سوخت قابلیت‌های مختلفی دارد و می‌تواند در زمینه مدیریت مصرف به ما کمک کند و کمک می‌کند ما داده‌هایی داشته باشیم که بر مبنای آن بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم و هم در بحث قاچاق سوخت و هم برنامه‌ریزی برای تولید و مدیریت مصرف به توفیق‌هایی دست پیدا کنیم.

وی در خاتمه با انتقاد از جدی گرفته نشدن استفاده از کارت‌های سوخت در دولت قبل در این زمینه توضیح داد: پس از تعطیلی سامانه هوشمند سوخت در دولت قبل، داده‌های چندانی در رابطه با مصرف سوخت برای مدیریت مصرف در دست نبود و مردم به استفاده نکردن از کارت‌های سوخت خود عادت کردند. اکنون نیازمند این فرهنگ‌سازی هستیم که مردم در جایگاه‌ها از کارت‌های سوخت خود استفاده کنند تا بتوانیم این داده‌ها را در سامانه داشته باشیم و برای تحلیل‌های خود را درباره  تولید، مصرف و برنامه‌ریزی برای آینده بهتر از آنها استفاده کنیم.

پیگیری کارت سوخت با کد ملی

پیگیری کارت سوخت با کد ملی

جمع‌آوری ۷۰ درصد کارت‌ سوخت آزاد جایگاه‌‌ ها/ هر سکو ۱ کارت سوخت خواهد داشت

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور گفت: با اجرای این طرح، حدود ۷۰ درصد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود و به مردم توصیه می‌کنیم که حتما در مراجعه به جایگاه‌های سوخت، کارت سوخت شخصی به‌همراه داشته باشند.

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاهداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: از امروز کارت‌های آزاد جایگاه‌داران در تهران جمع‌آوری می‌شود؛ این روال از چندماه پیش در استان‌های مختلف و با اولویت استان‌های مرزی در کشور آغاز شده بود و امروز در تهران اجرایی می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح، به‌معنای جمع‌آوری تمامی کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌داران نیست؛ بلکه به معنای کاهش تعداد کارت‌های آزاد در جایگاه‌های عرضه سوخت است.

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور خاطرنشان کرد: تا پیش از این، در تهران به ازای هر نازل، یک کارت سوخت آزاد وجود داشت، اما از این پس، به ازای هر سکو یک کارت آزاد در دست جایگاه‌دار خواهد بود تا مردمی که به‌هردلیل کارت سوخت همراه ندارند، بتوانند از کارت‌های آزاد استفاده کنند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، حدود ۷۰ درصد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود و به مردم توصیه می‌کنیم که حتما در مراجعه به جایگاه‌های سوخت، کارت سوخت شخصی به‌همراه داشته باشند.

نواز با بیان اینکه “تا امروز بیش از ۹۰ درصد سوخت‌گیری‌های بنزین ۳۰۰۰ تومانی با کارت‌های آزاد جایگاه‌ها انجام شده”، گفت: رفته رفته مردم باید این عادت رفتاری را کنار گذاشته و از کارت‌های شخصی برای دریافت بنزین با نرخ آزاد هم استفاده کنند، چرا که با کاهش تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها، در صورت همراه نداشتن کارت‌های شخصی، صف‌های دریافت بنزین طولانی‌تر خواهد شد.

وی افزود: جایگاه‌داران هیچ نقشی در این تصمیم نداشته‌اند و فقط مجری آن هستند، اما تلاش می‌کنیم نقطه نظرات و انتقادات مردمی را به گوش مسئولین برسانیم.

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور با بیان اینکه “هیچ تصمیمی مبنی بر افزایش نرخ بنزین به جایگاه‌ها اعلام نشده”، گفت: اگر مردم همکاری خوبی در استفاده از کارت شخصی داشته باشند، کاهش تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها نمی‌تواند تأثیری در روند عرضه سوخت داشته باشد؛ از سوی دیگر به متولیان امر توصیه می‌کنیم که در صدور کارت‌های سوخت المثنی تسریع شود، تا آن دسته از افرادی که کارت سوخت شخصی خود را گم کرده‌اند، در بازه زمانی دوهفته‌ای و یا حداکثر تا ۲۰ روز به کارت المثنی دسترسی پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون بودجه، در ۶ ماه آینده باید ۹۰درصد سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی انجام شود.


پیگیری کارت سوخت شرکت پست

با توجه به الزامی شدن استفاده از کارت سوخت برای دریافت بنزین، در صورت تاخیر در دریافت بایستی آن را از طریق روش های مرسوم پیگیری نمود.

به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به بررسی روش های پیگیری کارت سوخت المثنی، معطله، و کارت سوخت خودرو صفر بپردازیم. همچنین، شماره تلفن، پیامک، و ورود به سامانه استعلام آنلاین را بررسی خواهیم کرد.

پیگیری کارت سوخت از اداره پست

 

همانطور که می دانید از سال ۹۸ که قرار شد بنزین به صورت سهمیه بندی ارائه شود، داشتن کارت سوخت الزامی است اما در برخی از موارد ممکن است که پس از ثبت نام، کارت در موعد مقرر به دست مالک خودرو نرسد. در چنین شرایطی باید از طریق پیگیری کارت سوخت از اداره پست اقدام کرد. همچنین می‌توانید از یکی از روش‌های رهگیری مرسولات پستی نیز استفاده کنید.

برای این منظور ابتدا باید به سامانه اینترنتی اداره پست با آدرس www.post.ir مراجعه کنید. سپس با انتخاب بخش خدمات الکترونیکی پست، گزینه “رهگیری مرسولات” را انتخاب نمایید.

به طور معمول برای مرسوله های پستی یک کد ۲۰ رقمی در قبض پست داده می شود که باید آن را در قسمت درج کد رهگیری وارد کنید. بدین ترتیب، محل دقیق کارت سوخت خود را مشاهده نمایید.

چناچه با پیامی با محتوای “متقاضی محترم، کارت سوخت استعلام شده در مجموعه شرکت پست فاقد سابقه است” مواجه شدید، بایستی یک بار دیگر برای دریافت کارت و پیگیری کارت سوخت معطله اقدام کنید.

پیگیری کارت سوخت از اداره پست چه ضرورتی دارد؟

همانطور که می دانید اداره پست مسئولیت توزیع کارت های سوخت صادر شده از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را بر عهده دارد.

در این میان، به گفته معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، برخی از کارت ها هنوز به دست مالکان خودرو نرسیده و ماموران پستی موفق به تحویل نشده اند.

دلیل این امر هم مواردی همچون تغییر مالکیت خودرو، تغییر آدرس محل سکونت، و یا حتی اسقاط شدن خودرو می باشد، که البته بیشترین علت به مورد اول مربوط می شود.

در این گونه مواقع، مرسوله برگشت داده می شود و باجه پستی موظف است که بسته را سه بار به درب منزل قید شده در فرم ثبت نامی بیاورد. در غیر این صورت تا سه ماه در اداره پست نگه داشته می شود.

از این رو، شرکت ملی پست از شرکت ملی نفت تقاضا کرد تا برای پیگیری کارت سوخت معطله، جدیدترین اطلاعات VIN خودروها را ارائه دهد تا مجددا برای تولید بارکد پستی به کار ببرند.

همچنین، این موضوع برای پیگیری کارت سوخت المثنی نیز لحاظ شد. البته افرادی که پیگیری کارت سوخت خودرو صفر یا هر نوع اتومبیل خود هستند، می توانند از راه های دیگری همچون شماره تلفن پیگیری کارت سوخت، پیامک و یا سامانه پلیس اقدام کنند که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا خواهیم شد.

سهمیه آزاد کارت سوخت چقدر شد؟

سهمیه آزاد کارت سوخت چقدر شد؟


پیگیری کارت سوخت از طریق پیامک

 

از جمله آسان ترین روش های پیگیری کارت سوخت خودرو صفر و یا هر نوع اتومبیل دیگر، نوع پیامکی آن است. برای این کار مالکان خودرو می توانند شماره VIN را که روی کارتشان ثبت شده و متشکل از چند حروف و اعداد انگلیسی می باشد را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال نمایند. توجه داشته باشید که این کار را حتما در قالب نوشتاری انجام دهید.

یک نکته مهم دیگر اینکه محتوای ارسالی برای موتور سیکلت و خودرو کمی متفاوت است. یعنی برای پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت ابتدا باید حرف M سپس ستاره و در نهایت شماره وین آن را درج کنید به شکل: (شماره M *VIN).

در مورد استعلام خودرو نیز ابتدا حرف V و بعد وی آی ان وارد می شود (V*VIN). بعد از فرستادن این کدها، بلافاصله جواب برای شما ارسال می گردد.

البته در این روش ۳۵۰ تومان از حساب شارژی تلفن شما کاسته می شود. در نهایت، اگر اداره پست، کارت متقاضی را تحویل گرفته باشد شماره مرسوله برای وی فرستاده می شود.


شماره تلفن پیگیری کارت سوخت

ممکن است به هر دلیلی مایل به استفاده از روش های فوق نباشید و یا این امکان برایتان فراهم نباشد. در چنین شرایطی یک راه دیگر وجود دارد، و آن هم اقدام از طریق شماره تلفن پیگیری کارت سوخت می باشد.

برای این منظور شماره های تماس سه ارگان وجود دارد که به ترتیب زیر می باشند:

  1. شماره تماس پلیس ناجا ۸۱۲۴۰۵۱۴ یا ۸۸۸۸۵۳۴۷ (برای پیگیری صدور کارت سوخت)
  2. شماره تماس شرکت پست ۸۴۴۷۰۰۰۰ (برای پیگیری کارت سوخت شرکت پست)
  3. شماره تماس ۰۹۶۲۷ (برای هرگونه سوال درباره کارت سوخت)

ورود به سامانه استعلام آنلاین کارت سوخت

علاوه بر روش پیگیری کارت سوخت شرکت پست، سامانه اینترنتی پلیس نیز این امکان را فرام آورده است تا متقاضیان بتوانند از وضعیت کارت خود مطلع شوند. همچنین امکان پیگیری کارت سوخت خودرو صفر و سایر موارد امکانپذیر است.

برای این کار کافی است که آدرس اینترنتی epolice.ir را وارد نمایید تا وارد صفحه اصلی شوید. سپس بر روی باکس خدمات پیگیری کارت هوشمند کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

در این قسمت می توانید با درج شماره پلاک خودروی خود و در نهایت، لمس دکمه “پیگیری کارت سوخت” عملیات را انجام دهید.

در صورتی که کارت برایتان صادرشده باشد، دو گزینه “تحویل کارت سوخت به پست” و “شمار مرسوله پستی” قابل مشاهده خواهد بود. در غیر این صورت، می بایست مدارک خود را به یکی از دفاتر پلیس ۱۰+ برده و موضوع را پیگیری نمایید.


پیگیری کارت سوخت المثنی

افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده اند، بایستی برای دریافت المثنی آن اقدام کنند. طبق اعلام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، تنها نهاد مجاز برای کار المثنی دفاتر پلیس ۱۰+ می باشد تا از سوء استفاده های احتمالی توسط افراد سودجو جلوگیری به عمل آید.

این افراد می توانند با ارائه مدارکی همچون مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه برای این منظور درخواست دهند.

حال چنانچه دریافت کارت المثنی با تاخیر مواجه شد، باید دلیل آن را از مراجع مربوطه مطلع شوید و درخواست بررسی دهید. همچون پیگیری کارت سوخت معطله و یا کارت اولیه.

پیگیری کارت سوخت المثنی نیز از سه روش زیر امکانپذیر است.

  1. ورود به سامانه استعلام آنلاین کارت سوخت هوشمند
  2. استفاده از شماره تلفن پیگیری کارت سوخت که قبلا ذکر شد
  3. ارسال پیامک به سامانه پیامکی پیگیری کارت سوخت شرکت پست
  4. مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰

البته یک روش دیگر هم با نام کد دستوری #۴* نیز وجود دارد که به دولت الکترونیک اختصاص دارد.


روش ثبت نام برای کارت سوخت

حال که در مورد پیگیری کارت سوخت شرکت پست برای خدور صفر و سایر خودروها توصیحاتی را ارئه دادیم، بد نیست که شیوه ثبت نام را نیز بررسی کنیم.

فردی که می خواهد برای کارت سوخت ثبت نام کند، می تواند از دو طریق حضوری و غیر حضوری عمل نماید. در روش حضوری، متقاضی می تواند به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه و مدارک مربوطه را تحویل دهد.

اما در شیوه غیر حضوری، همه مراحل لازم از طریق سامانه درگاه ملی خدمات دولت به آدرس mob.gov.ir انجام می پذیرد.


در هنگام ثبت نام کارت سوخت این نکات را به یاد داشته باشید

در بسیاری از موارد دلیل لزوم پیگیری کارت سوخت معطله درست نبودن اطلاعاتی است که شخص در هنگام ثبت نام وارد نموده است. به همین دلیل توصیه می کنم که چند نکته مهم را مد نظر داشته باشید.

سامانه رهگیری مرسولات سازمانی najatracking.post.ir

سامانه رهگیری مرسولات سازمانی najatracking.post.ir

  1. زمانی که می خواهید فرم ثبت نام را تکمیل کنید، بایستی شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. دقت کنید که شماره حتما به نام مالک باشد.
  2. اگر کد ملی و تاریخ تولد را به طور صحیح وارد کنید، سایر مشخصات به درستی نمایش داده می شود.
  3. ارائه مدارکی همچون خلافی ماشین یا موتور سیکلت الزامی است.
  4. در زمان دریافت و اخذ کارت خودرو یا موتور سیکلت، چند شماره کارت برای شما به نمایش در می آید که باید یکی از آن ها را انتخاب نمایید. توصیه می کنیم برای اینکه در آینده از کارت عابر بانک به عنوان کارت سوخت خود استفاده کنید، شماره کارت بانکی را برگزینید.
  5. وقتی که عملیات ثبت نام به پایان رسید، پیام تایید برایتان ارسال می شود که نشان دهنده اتمام فرایند می باشد.
  6. در مواردی که فرد مالک دارای چند ماشین می باشد، برای هر کدام باید به طور جداگانه ثبت نام نمود.
  7. اگر مایل به ثبت نام غیر حضوری نیستید، می توانید مدارک خواسته شده را حضورا به دفاتر پلیس ۱۰+ تحویل دهید.
  8. چنانچه مالک یکی از وسایل نقلیه دولتی و عمومی هستید، برای ثبت نام و یا پیگیری کارت سوخت شرکت پست، مدارک شناسایی ارگان خود را نیز به همراه داشته باشید.

مراحل پیگیری کارت سوخت

حدود ۴۰ روز تا ۲ ماه طول می­‌کشد تا کارت سوخت جدید به دستتان برسد؛ در صورت نرسیدن، لازم است مراحلی را سپری کنید که در ادامه برایتان شرح می‌دهیم.


روش‌های پیگیری کارت بنزین ماشین

پیگیری کارت سوخت از جایگاه

البته هیچ‌گاه برای اینکه چرا کارت سوختتان نیامده است، نباید به جایگاه سوخت بروید؛ اما اگر متوجه شدید که کارت سوختتان گم شده است یا آن را در جایگاهی جا گذاشته‌اید و نمی‌­دانید که کدام جایگاه است، اولین گام مراجعه به دفتر پلیس+۱۰ است:

با داشتن کارت شناسایی و کارت خودرو، می­‌توانید پرینت سوختگیری از کارت خود را به دست بیاورید. به این صورت می‌­توانید متوجه شوید که آخرین بار در کدام جایگاه بنزین زده‌­اید. بعد همراه با مدارک خودرو و پرینت به جایگاه سوخت مراجعه کنید. البته باید گفت که هر جایگاهی تا سه روز، کارت­‌های جامانده را نگه می‌­دارد و بعد آن را به نواحی شرکت ملی پخش تحویل می‌­دهد که شما باید به آنجا مراجعه کنید.

پیگیری از طریق سایت epolice.ir

اولین و راحت­‌ترین راه این است که به سامانه epolice.ir مراجعه کنید. سپس به بخش «پیگیری کارت سوخت» رفته و بعد کد رهگیری به دست آمده در هنگام ثبت نام را وارد کنید تا مرحله ارسال کارت سوخت برای شما نمایش داده شود. در صورتی که کارت سوخت تحویل اداره پست داده شده‌باشد، می­‌توانید شماره مرسوله پستی را مشاهده کنید. سپس شماره رهگیری را در سایت پست وارد کنید تا مرحله ارسال را متوجه شوید.

پیگیری از طریق دفتر پلیس+۱۰

در صورتی که امکان استفاده از اینترنت را نداشتید یا سرور سایت قطع بود و اطلاعاتی را به شما نشان نمی­داد، قدم بعدی مراجعه به دفتر پلیس+۱۰ است که در آنجا برای دریافت کارت سوخت ثبت ­نام کرده ­اید. فقط حتماً باید مدارک شناسایی یا مدارک خودرو و همچنین کد رهگیری را همراه داشته باشید. در آنجا کد رهگیری مرسوله پستی به شما تحویل داده می­شود تا بتوانید متوجه شوید که آیا کارت سوخت ارسال شده است یا خیر.

پیگیری کارت سوخت از طریق پست

برای پیگیری کارت سوخت از طریق پست، لازم است تا به سایت najatracking.post.ir مراجعه کنید. سپس شماره VIN کارت خودروی خود را وارد کنید. البته در بالا باید مشخص کنید که به دنبال چه چیزی هستید. سپس به شما کد رهگیری و مرحله ارسال نمایش داده خواهد شد.

اداره پست حداکثر سه بار کارت را به درب منزل شما ارسال می­‌کند. در صورتی که کسی برای دریافت در منزل نباشد، به نواحی شرکت ملی پخش بازگردانده می‌­شود. در صورتی که در سایت برگشت به اداره پست نوشته بود، باید همراه با مدارک شناسایی و سند به دفتر پستی مراجعه کنید.

البته باید گفت که برای استعلام کارت سوخت از پست، حضور مالک خودرو الزامی نیست و یکی از افراد با داشتن مدارک شناسایی می‌­تواند کارت سوخت را تحویل بگیرد.

پیگیری کارت سوخت از طریق پیامک

روش دیگری برای پیگیری کارت سوخت المثنی از طریق ارسال پیامک به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ است. برای دنبال کارت سوخت خودرو لازم است تا کد V*VIN و برای موتورسیکلت، کد M*VIN را ارسال کنید. البته ممکن است که امکان پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت از طریق سایت وجود نداشته باشد (تا الان که این مطلب را برای شما نوشته ایم)، برای همین باید از طریق دفتر پلیس+۱۰ یا پیامک، کارت سوخت موتور را پیگیری کرد.


برای استعلام کارت سوخت گم شده چه اقدامی لازم است؟

در صورتی که کارت سوخت خود را در جایگاه‌های سوخت جا گذاشته‌اید، بهتر است با در دست داشتن کارت ماشین یا سند به پلیس + ۱۰ مراجعه کنید. ضمن اینکه می‌توانید به صورت حضوری به جایگاه سوخت مراجعه کنید، هر چند که این کار موجب طولانی‌تر شدن پروسه می‌شود. بعد از پیگیری‌های لازم می‌توانید استعلام کارت خود را از پلیس بعلاوه ۱۰ بگیرید.

پیگیری از طریق تماس

روش دیگر پیگیری از طریق تلفن است. البته بهتر است که این مسیر، آخرین روش شما برای پیگیری باشد. برای پیگیری از طریق ناجا با شماره ۸۱۲۴۰۵۱۴ یا ۸۸۸۸۵۳۴۷ ، از طریق پست با شماره ۸۴۴۷۰۰۰۰ و از طریق شرکت ملی پخش با شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرید.

پیگیری کارت سوخت خودرو به روش‌های مختلف

سه نکته مهم که باید در نظر بگیرید:

  • در صورتی که کارت سوخت­تان گم شد، در اولین فرصت باید به دفتر پلیس+۱۰ مراجعه کنید. درخواست سوزاندن و صدور مجدد فقط از طریق دفاتر پلیس+۱۰ انجام می­‌شود.
  • تمامی کارت­‌های سوخت دارای رمز هستند. رمز همه آن­ها به صورت پیشفرص ۴ رقم آخر کد ملی است. فقط اینکه بعد از دریافت حتماً باید یک بار از کارت برای سوختگیری اقدام کنید تا فعال شود.
  • پیگیری صدور کارت سوخت المثنی فقط از طریق سامانه مربوطه امکان پذیر است.

بعد از درخواست صدور المثنی کارت سوخت، لازم است تا حدود دو ماه صبر کنید. بعد اگر کارتی نیامد، می­‌توانید اقدام به پیگیری کارت سوخت کنید. به هر حال، توصیه می‌­کنیم که مراقب کارت سوخت باشید تا گم نشود. برای اینکه در این مدت باید به صورت آزاد بنزین بزنید.


ورود به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی najatracking.post.ir

همان گونه که اشاره کردیم، با توجه به اهمیت اطلاع مردم از مراحل ارسال مرسولات سازمانی خود، اقدام به ایجاد سامانه پیگیری مرسولات سازمانی گردیده است. مرسوله های سازمانی آن دسته از مرسولاتی را شامل می شوند که معمولا باید در یک مدت زمان مشخص به دست گیرنده برسند. این موارد هم چنین از اهمیت بالایی هم برخوردار بوده و برای دریافت آن ها نیاز به طی کردن مراحل متعدد و دشواری وجود دارد. برای مثال، کارت خودرو، کارت سوخت، اسناد مربوط به موتور سیکلت، کارت نظام وظیفه و موارد این چنینی دیگر از جمله مهم ترین مرسولات سازمانی به حساب می آیند. افرادی که برای دریافت این موارد اقدام کرده اند، باید از طریق سایت رهگیری مرسولات ناجا جهت اطلاع از وضعیت مرسوله خود اقدام نمایند. البته برای پیگیری مرسوله ها از طریق این سامانه هم نیاز به یک سری اطلاعات وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. قبل از آن، در این بخش نحوه ورود به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی را بیان می کنیم.

جهت وارد شدن به سامانه در نظر گرفته شده برای پیگیری مرسوله های سازمانی نیازی به طی کردن مراحل پیچیده و دشوار وجود ندارد. بلکه کافی است یک سری اقدامات ساده را به صورت پیوسته و گام به گام انجام دهید که در این قسمت آن ها را بیان کرده ایم. این اقدامات مورد نیاز برای ورود به سامانه پیگیری مرسولات ناجا به شرح زیر می باشند.

  1. ۱در اولین قدم باید نشانی اینترنتی این سامانه یعنی najatracking.post.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید. دقت داشته باشید که برای وارد شدن به این سامانه و استفاده از آن جهت پیگیری مرسوله ناجا می توانید هم از طریق سیستم های کامپیوتری و هم گوشی های موبایل اقدام نمایید. پس از این نظر با هیچ گونه محدودیتی مواجه نخواهید بود.
  2. ۲بعد از این که آدرس اینترنتی سایت مذکور را سرچ کردید، منتظر باشید تا نتیجه جست و جو تان توسط گوگل نمایش داده شود. سپس اولین سامانه بالا امده در لیست نتایج گوگل با همین آدرس را انتخاب کرده و بر روی ان کلیک نمایید.
  3. ۳در ادامه به صفحه اصلی سامانه رهگیری مرسولات ناجا وارد شده و تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت امکان پیگیری مرسوله های گوناگون خود را با ورود اطلاعات مورد نیاز خواهید داشت.

در این بخش روش وارد شدن به سایت پیگیری مرسولات سازمانی را به صورت کامل برای شما توضیح دادیم. پس به راحتی می توانید به این سامانه وارد شده و از آخرین وضعیت مرسوله های سازمانی مهم خود اطلاع یابید. در ادامه نحوه انجام این کار یعنی پیگیری مرسوله ناجا از این طریق را هم بیان می کنیم.

post.ir کارت سوخت

post.ir کارت سوخت


رهگیری مرسولات سازمانی ناجا najatracking.post.ir

در بخش قبل روش وارد شدن به سایت رهگیری مرسولات ناجا را به صورت مفصل بیان کردیم. بنابراین اکنون جهت ورود به این سامانه با مشکلی رو به رو نخواهید بود. حال در این قسمت به نحوه پیگیری مرسوله های سازمانی گوناگون از طریق این سایت می پردازیم تا در صورت نیاز به استفاده از سامانه مذکور، آگاهی کاملی از اطلاعات لازم جهت این امر داشته باشید. البته در ابتدا باید به این موضوع دقت داشته باشید که این سایت تنها امکان پیگیری مرسوله ناجا را فراهم نمی کند. بلکه موارد دیگری هم از طریق این سامانه قابل رهگیری هستند که در ادامه به آن ها می پردازیم. اما اکنون در این بخش نحوه پیگیری آخرین وضعیت مرسولات ناجا و اطلاعات مورد نیاز برای انجام این کار را بیان می کنیم. مهم ترین این مرسولات هم مربوط به خودروها و موتور سیکلت ها می باشند که اطلاعات مورد نیاز برای پیگیری هر کدام را به صورت جدگانه توضیح می دهیم.


رهگیری مرسولات سازمانی خودرو ناجا najatracking.post.ir

در حال حاضر می توان مهم ترین کاربرد سامانه پیگیری مرسولات سازمانی را اطلاع از وضعیت ارسال مرسوله های مربوط به خودروها دانست. چرا که بیش از هر مرسوله دیگری، امکان رهگیری مدارک و مرسوله های مربوط به خودرو از طریق این سامانه وجود دارد. تعدادی از مرسوله های مهم مربوط به خودروها که در حال حاضر امکان پیگیری وضعیت شان در سامانه مذکور وجود دارد شامل کارت سوخت، شناسنامه خودرو، کارت خودرو و گواهینامه اتوموبیل می شوند. پس در صورتی که قصد رهگیری هر کدام از این موارد را دارید، می توانید به سایت پیگیری مرسولات ناجا مراجعه کرده و از این طریق اقدام نمایید. البته دقت داشته باشید که برای اطلاع از وضعیت هر کدام از این مرسوله ها به اطلاعات مختلفی نیاز دارید. به همین خاطر در ادامه اطلاعات مورد نیاز برای رهگیری هر کدام از مرسوله ها را آورده ایم تا با آگاهی از این موارد، قبل از ورود به سایت این اطلاعات را آماده داشته باید.

  •  رهگیری کارت سوخت خودرو
    یکی از مهم ترین مدارک خودرو شما که ممکن است قصد پیگیری و اطلاع از وضعیت آن را داشته باشید، کارت سوخت خودرو است. در مواردی که کاربران تمامی اقدامات لازم برای دریافت کارت سوخت را انجام داده اند، می توانند با مراجعه به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی از صدور یا عدم صدور این کارت مطلع شده و وضعیت ارسال آن را پیگیری کنند. جهت انجام این کار شما تنها به شماره VIN خودروتان نیاز دارید. این شماره بر روی کارت خودروتان قرار داشته و می توانید با بررسی این کارت، کد مورد نظر را استخراج نمایید. جهت این امر بعد از ورود به سایت پیگیری مرسولات ناجا ، باید از کادر مربوط به نوع سند در بخش جستجو گزینه «کارت سوخت» را انتخاب نمایید. سپس کد VIN را وارد کرده و اعداد کنترلی موجود را هم در کادر مربوط به خود قرار دهید. در نهایت گزینه «جستجو» را بزنید تا اخرین وضعیت صدور و ارسال کارت سوخت خودرو برای تان نمایش داده شود.

  •  رهگیری شناسنامه خودرو
    از دیگر مرسولاتی که امکان پیگیری آن ها از طریق سامانه رهگیری مرسولات سازمانی وجود دارد می توان به شناسنامه خودرو اشاره کرد. همانند کارت سوخت، در صورتی که هنوز شناسنامه خودروتان را دریافت نکرده باشید، با مراجعه به سامانه مذکور می توانید از آخرین وضعیت این شناسنامه مطلع شوید. برای رهگیری شناسنامه خودرو در این سایت هم تنها به شماره پلاک اتوموبیل تان نیاز دارید. به این ترتیب، بعد از این که به سامانه پیگیری مرسوله ناجا وارد شدید، از کادر مربوط به نوع سند در بخش جستجو بر روی گزینه «شناسنامه خودرو» کلیک نمایید. سپس شماره پلاک اتوموبیل تان را به صورت کامل در بخش مربوطه وارد کرده و اعداد کنترلی را هم در جایگاه خود قرار دهید. در آخر گزینه «جستجو» را از پایین صفحه بزنید تا وضعیت ارسال شناسنامه خودرو خود را مشاهده کنید.

  •  رهگیری کارت خودرو
    برخی از کاربران هم ممکن است منتظر دریافت کارت خودرو خود بوده و دنبال روشی برای پیگیری این مدرک مهم باشند. جهت انجام این کار هم می توانید از طریق سامانه رهگیری مرسولات ناجا اقدام کنید. به این صورت که ابتدا به سایت مذکور وارد شده و سپس از کادر مربط به نوع سند گزینه «کارت خودرو» را انتخاب نمایید. در ادامه باید اطلاعات مورد نیاز برای پیگیری این مرسوله را هم وارد کنید. مانند شناسنامه خودرو، برای رهگیری کارت اتوموبیل هم تنها به شماره پلاک آن نیاز دارید. پس شماره پلاک خودروتان را در جایگاه مشخص شده قرار داده و اعداد کنترلی موجود را در جایگاه خود وارد کنید. سپس گزینه «جستجو» در پایین این صفحه سایت پیگیری مرسولات سازمانی را بزنید تا وضعیت ارسال کارت خودرو برای تان نمایش داده شود.

  •  گواهینامه خودرو
    از دیگر مرسوله های مهم مربوط به خودرو که می توانید از طریق سایت پیگیری مرسولات ناجا نسبت به اطلاع از وضعیت ان اقدام کنید، گواهینامه است. افرادی که در آزمون های مربوط به دریافت گواهینامه اتوموبیل شرکت کرده و همه مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، باید منتظر دریافت کارت گواهینامه خود باشند. این افراد باید بعد از ورود به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی ، از کادر مربوط به نوع سند گزینه «گواهینامه» را انتخاب نمایند. در ادامه لازم است اطلاعات مورد نیاز برای پیگیری گواهینامه را وارد کنید. اطلاعات مورد نیاز برای رهگیری گواهینامه خودرو هم کد ملی فرد متقاضی است. پس باید کد ملی خود را قرار داده و اعداد کنترلی را هم وارد نمایید. سپس با کلیک بر روی گزینه «جستجو» در قسمت پایین این صفحه از سامانه پیگیری مرسوله ناجا ، می توانید از وضعیت صدور و ارسال گواهینامه خودروتان مطلع شوید.


رهگیری مرسولات سازمانی موتور سیکلت ناجا najatracking.post.ir

در قسمت قبل تعدادی از مهم ترین مرسوله های مربوط به خودرو که امکان پیگیری آن ها از طریق سامانه رهگیری مرسولات ناجا وجود دارد را بیان کردیم. اما باید توجه داشته باشید که این سامانه تنها برای اطلاع از وضعیت مدارک و مرسولات مربوط به خودرو ایجاد نشده است، بلکه شما می توانید مرسوله ها و مدارک مربوط به موتور سیکلت خود را هم از طریق این سایت پیگیری کنید. با توجه به این که هر ساله افراد زیادی اقدام به خرید موتور سیکلت می کنند، لازم است با سایت پیگیری مرسولات سازمانی جهت رهگیری مدارک و مرسوله های مربوطه آشنایی داشته باشند. به همین دلیل، در ادامه تعدادی از مهم ترین مدارک و مرسولات مربوط به موتور سیکلت که امکان پیگیری آن ها از طریق سایت فوق وجود دارد را بررسی می کنیم. هم چنین اطلاعات مورد نیاز برای رهگیری هر کدام از این مرسوله ها را هم بیان خواهیم کرد.

  •  رهگیری اسناد موتور سیکلت
    پس از این که اقدام به خرید موتور سیکلت می کنید، تمام اسناد آن از طریق پست به ادرس منزل شما فرستاده می شود. از آن جایی که برای استفاده از موتور سیکلت از نظر امنیتی نیاز به اسناد مربوطه وجود دارد، لازم است از طریق سایت پیگیری مرسولات ناجا نسبت به اطلاع از آخرین وضعیت ارسال آن ها اقدام کنید. جهت این امر هم باید به سامانه مذکور وارد شده و از کادر مربوط به نوع سند بر روی گزینه «اسناد موتور سیکلت» کلیک کنید. سپس اطلاعات مورد نیاز برای پیگیری این موارد برای تان نمایش داده می شوند. همانند شکل زیر، این اطلاعات شامل شماره پلاک موتور شما می شود. بنابراین، شماره پلاک موتور سیکلت خود را در جایگاه مشخص شده قرار داده و اعداد کنترلی را هم وارد کنید. در نهایت گزینه «جستجو» را بزنید تا آخرین وضعیت ارسال اسناد موتور سیکلت در سایت رهگیری مرسولات سازمانی برای تان نمایش داده شود.

  •  رهگیری گواهینامه موتور سیکلت
    برای رانندگی با موتور سیکلت نیاز به دارا بودن گواهینامه مخصوص ان وجود دارد. پس افرادی که قصد تردد با موتور سیکلت را دارند، باید در کلاس های رانندگی شرکت کرده و آزمون های مربوطه را با موفقیت طی کنند. در ادامه می توانند به سامانه پیگیری مرسوله ناجا وارد شده و در این سامانه از صدور و ارسال گواهینامه شان مطلع شوند. جهت اطلاع از وضعیت گواهینامه موتور سیکلت هم مانند گواهینامه خودرو باید به سایت رهگیری مرسولات ناجا وارد شده و از کادر مربوط به نوع مرسوله، گزینه «گواهینامه» را انتخاب کنید. حتی اطلاعات مورد نیاز برای پیگیری گواهینامه موتور هم مانند اطلاعات لازم برای رهگیری گواهینامه خودرو، کد ملی فرد متقاضی است. پس بعد از این که کد ملی و اعداد کنترلی را در جایگاه خود قرار دادید، گزینه «جستجو» را بزنید. با این کار می توانید از اخرین وضعیت صدور و ارسال گواهینامه موتور سیکلت خود در سایت پیگیری مرسولات سازمانی آگاه شوید.

پیگیری مرسولات پلیس+۱۰

تا این جای کار نحوه پیگیری تعداد زیادی از مدارک و مرسوله های مربوطه به خودرو و موتور سیکلت از طریق سایت رهگیری مرسولات ناجا را بیان کردیم. اما همان طور که گفتیم، در کنار این موارد می توان برخی دیگر از مرسوله های مربوطه را هم از طریق این سامانه رهگیری نمود. پیگیری مرسولات پلیس+۱۰ از جمله مهم ترین این موارد است. یعنی کاربران در صورتی که قصد رهگیری مرسوله های مرتبط با پلیس +۱۰ را داشته باشند هم می توانند به سایت پیگیری مرسولات سازمانی وارد شده و از این طریق اقدام کنند. یکی از رایج ترین مرسوله های پلیس +۱۰ که از طریق این سامانه امکان رهگیری ان وجود دارد، کارت نظام وظیفه می باشد. آن دسته از افرادی که دوره خدمت خود را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، می توانند با مرجعه به سامانه پیگیری مرسوله ناجا از اخرین وضعیت صدور و ارسال کارت خود مطلع شوند. در ادامه نحوه پیگیری این کارت را هم برای شما بیان می کنیم.


رهگیری سایر مرسولات سازمانی

در کنار مرسوله های ناجا و مدارک مربوط به خودرو و موتور سیکلت، امکان رهگیری برخی دیگر از مرسولات مهم هم از طریق سامانه رهگیری مرسولات سازمانی وجود دارد. برای مثال، یکی از مهم ترین این موارد کارت پایان خدمت مشمولین است که در دسته مرسولات پلیس +۱۰ قرار می گیرد. از طرف دیگر، امکان پیگیری مرسوله های مربوط به دیوان عدالت عداری هم از طریق این سایت امکان پذیر است. پس در صورتی که در دیوان عدالت ادارای دارای پرونده هستید و مدارکی برای شما ارسال می گردد، امکان رهگیری آن ها را از این طریق خواهید داشت. در نهایت یکی دیگر از رایج ترین مرسوله ها که می توانید از وضعیت ارسال آن ها در سایت پیگیری مرسولات ناجا مطلع شوید، سیم کارت ها می باشند. هر کدام از این موارد هم برای رهگیری نیاز به یک سری اطلاعات مختلف دارند. در ادامه توضیحات لازم در رابطه با اطلاعات مورد نیاز برای هر یک را ارائه داده ایم.

  •  رهگیری کارت نظام وظیفه
    آن دسته از مشمولینی که دوره خدمت سربازی خود را به پایان می رسانند، باید مراحل تسویه را انجام داده و تاییدیه های لازم برای اتمام دوره را دریافت کنند. در ادامه این مدارک به بخش های مربوطه ارسال شده و کارت پایان خدمات ان ها صادر می شود. سامانه رهگیری مرسولات ناجا امکان بررسی وضعیت صادر شدن و ارسال این کارت را هم برای افراد فراهم کرده است. بنابراین جهت پیگیری کارت پایان خدمت خود باید به این سایت مراجعه کرده و از کادر مربوط به نوع سند، گزینه «نظام وظیفه» را انتخاب نمایید. سپس اطلاعات لازم برای رهگیری کارت نظام وظیفه نمایش داده می شوند. مانند شکل زیر، اطلاعات لازم جهت این امر در سامانه پیگیری مرسولات سازمانی تنها کد ملی متقاضی است. پس باید کد ملی خود را وارد کرده و اعداد کنترلی را هم در جایگاه خود قرار دهید. در نهایت هم بر روی گزینه «جستجو» کلیک کنید تا وضعیت این کارت برای تان نمایش داده شود.

  •  رهگیری اسناد دیوان عدالت ادرای
    از دیگر اسناد مهمی که امکان رهگیری آن ها از طریق سامانه پیگیری مرسولات ناجا به وجود آمده است، همین اسناد مربوط به دیوان عدالت ادارای هستند. ممکن است برخی افراد به هر دلیل در دیوان عدالت ادرای دارای پرونده باشند. در این گونه موارد نیاز به ارسال و دریافت مدارک خاصی در هر مرحله وجود دارد. بنابراین، این افراد می توانند در هر مرحله به سایت رهگیری مرسولات سازمانی مراجعه کرده و از وضعیت صدور و ارسال این مدارک و اسناد مطلع شوند. جهت این امر هم لازم است بعد از وارد شدن به سایت مذکور، از بخش مربوط به نوع سند گزینه «دیوان عدالت ادارای» را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه اطلاعات مورد نیاز برای رهگیری این اسناد از طریق سامانه پیگیری مرسوله ناجا نمایش داده می شوند. این اطلاعات تنها شامل شماره پرونده فرد هستند. در نتیجه باید شماره پرونده خود و اعداد کنترلی موجود را در کادرهای مربوطه وارد کرده و گزینه «جستجو» را بزنید. رهگیری سیم کارت
    سیم کارت ها هم از جمله دیگر مرسوله هایی هستند که امکان پیگیری وضعیت آن ها از طریق سایت رهگیری مرسولات ناجا وجود دارد. در صورتی که اقدام به خرید سیم کارت هر یک از اپراتورهای تلفن همراه نموده اید، می توانید وضعیت ارسال ان را در این سامانه مشاهده کنید. مانند روش پیگیری سایر مدارک و مرسوله ها، برای اطلاع از وضعیت سیم کارت هم باید در بخش مربوط به نوع سند گزینه «رهگیری سیم کارت» را بزنید. سپس لازم است نوع اپراتور را مشخص کرده و شماره سیم کارت خریداری شده را بدون صفر وارد کنید. بنابراین ابتدا نوع اپراتور خود را از میان گزینه های «همراه اول»، «ایرانسل» و «رایتل» مشخص کرده و سپس شماره بدون صفر آن را وارد کنید. بعد از این که اعداد کنترلی را هم در جایگاه خود قرار دادید، گزینه «جستجو» را بزنید تا آخرین وضعیت ارسال سیم کارت تان در سامانه پیگیری مرسولات سازمانی نمایش داده شود.

نتیجه گیری: سامانه رهگیری مرسولات سازمانی به افراد کمک می کند تا بتوانند به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری نسبت به اطلاع از وضعیت مرسوله های خود اقدام کنند. اگر چه روش های گوناگونی جهت رهگیری وضعیت مرسولات پستی وجود دارد، ‌اما برای پیگیری مرسولات ناجا به عنوان مرسوله هایی مهم تر، روش جداگانه ای در نظر گرفته شده است. این موارد مرسوله هایی هستند که معمولا پس از مدت خاصی باید به دست گیرنده برسند و امکان پیگیری آن ها از طریق سایت رهگیری مرسولات ناجا وجود دارد. ما در این جا روش ورود به این سامانه را به صورت کامل برای شما توضیح داده ایم. هم چنین نحوه استفاده از سایت پیگیری مرسولات سازمانی را برای انواع مدارک و مرسوله های گوناگون بیان کرده ایم. پس در صورتی که شما هم منتظر دریافت هر کدام از این مرسوله ها هستید، می توانید به سامانه پیگیری مرسوله ناجا وارد شده و با استفاده از اطلاعات مورد نیاز، از آخرین وضعیت مرسوله مطلع شوید.


جزئیات نحوه ثبت‌نام کارت سوخت المثنی اعلام شد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای نحوه ثبت‌نام کارت سوخت المثنی را اعلام کرد. به گزارش اندیشه معاصر به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در متن این اطلاعیه آمده است:

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به اطلاع می‌رساند هموطنان عزیزی که کارت سوخت خودرو یا موتورسیکلت آنها مفقود شده است، می‌توانند به یکی از روش‌های زیر و برابر جدول زمان‌بندی، درخواست خود را ثبت کنند:

تاکید می‌شود مالکان خودرو یا موتورسیکلت که کارت سوخت فعال در سامانه هوشمند دارند در صورت ثبت تقاضای صدور کارت المثنی، کارت اولیه آنها ابطال خواهد شد، بنابراین توصیه می‌شود تنها افراد فاقد کارت سوخت برای ثبت نام مراجعه کنند.

روش نخست:

ثبت نام مالکان خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس۱۰+ از روز شنبه (سوم آذرماه) با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری انجام‌پذیر است.

الف: مالکان خودروهای عمومی دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت و مالکان خودروهای قولنامه‌ای برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی، می‌توانند همانند گذشته تنها با مراجعه به دفاتر پلیس۱۰+  نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

ب: خودروهای نو شماره، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آنها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند.

روش دوم:

مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی و ثبت اطلاعات. این سامانه از پنجم آذرماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.

روش سوم:

دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی از پنجم آذرماه به شرح زیر است:

نسخه‌های Android و IOS این اپلیکیشن از چهار منبع قابل دریافت است:

 سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)

ایران اپس (iranapps.ir)

کافه بازار (cafebazaar.ir)

اپ استور (appstore.ir)

 

اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام الکترونیکی کارت سوخت المثنی:

۱- شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه

۲- کد ملی و تاریخ تولد مالک که با ثبت آن دیگر اطلاعات شناسنامه‌ای به صورت خودکار نمایش داده می‌شود.

۳- اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره سریال هشت رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو) یا شماره VIN

۴- انتخاب شماره ۱۶ رقمی یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می‌آید. تنها ۶ رقم اول و چهار رقم آخر کارت (به عنوان مثال ۲۲۱۳******۶۰۳۷۹۹) نمایش داده می‌شود.

۵- پس از ورود اطلاعات، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت‌نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که به منزله پایان مراحل ثبت‌نام خواهد بود.

۶- نحوه فعال‌سازی کارت سوخت و استفاده از آن در جایگاه‌های سوخت در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.

نکات قابل توجه:

۱- مالکان بیش از یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت باید مراحل ثبت‌نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند.

۲- در صورت هرگونه مشکل یا نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی، با شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرید.

۳- مالکان خودرو یا موتورسیکلت دارای کارت سوخت که رمز آن را فراموش کرده‌اند، امکان بازیابی رمز برای آنها فراهم شده است و نیاز به ثبت نام ندارند.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط