۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲

پیش بینی هواشناسی از کاهش کیفیت هوا در برخی از نقاط کشور طی سه روز اخیر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دوشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی همچنین در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر رگبار باران گاهی رعدوب...

پیش بینی هوا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دوشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی همچنین در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید بویژه در ساعات بعد از ظهر رخ می‌دهد.

سه شنبه گستره ابرناکی در مناطق ذکر شده در شمال غرب و جنوب شرق افزایش یافته و رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید در این مناطق انتظار می‌رود. در سواحل دریای خزر و اردبیل نیز رگبار پراکنده و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده رخ میدهد در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس نیز رگبارو رعد و برق رخ میدهد.

طی سه روز اخیر در مناطقی از شرق کشور و جنوب استان‌های خراسان رضوی سمنان، تهران و البرز و استان‌های اصفهان، قم و مرکزی وزش باد و خیزش گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

در ساعات بعد از ظهر در مناطقی از غرب کشور نیز وزش باد و نفوذ گرد و غبار از مرز‌های کشور عراق دور از انتظار نیست.

پنجشنبه فقط در جنوب سیستان و بلوچستان ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش پیش بینی می‌شود. جمعه و شنبه در غالب مناطق کشور جوی پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما مستقر میشود و وزش باد در شرق و جنوب شرق کشور همچنین در جنوب خوزستان افزایش مییابد.

دریای خزر نیز از اواخر دوشنبه و سه شنبه مواج است همچنین شرق دریای عمان نیز در پنج روز آینده مواج است.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط