۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰

پیش بینی هواشناسی از وضعیت بارش ها در کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دوشنبه سامانه بارشی در غالب مناطق کشور به جز جنوب و جنوب شرق کشور فعال است در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در مناطق گرمسیر باران گاهی رعد و برق رخ می دهد. در شمال شرق...

پیش بینی هواشناسی از وضعیت بارش ها در کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دوشنبه سامانه بارشی در غالب مناطق کشور به جز جنوب و جنوب شرق کشور فعال است در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در مناطق گرمسیر باران گاهی رعد و برق رخ می دهد.

در شمال شرق شرق و سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می دهد و در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهکیلویه وبویر احمد، جنوب لرستان شمال و شرق خوزستان غرب کردستان و کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت.

سه شنبه گستره بارش علاوه بر این مناطق در شمال بوشهر و فارس نیز است در خوزستان، کهکیلویه وبویر احمد، چهار محال و بختیاری لرستان، ایلام غرب، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان، مرکزی شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش شدت خواهد داشت.

در دو روز اخیر وزش باد همراه با کاهش نسبی دما و کولاک برف در نواحی کوهستانی زاگرس مرکزی و البرز مرکزی رخ می‌دهد، چهارشنبه در شمال غرب و غرب سواحل خزر بارندگی کاهش می‌یابد و در سایر مناطق ذکر شده این وضعیت ادامه خواهد داشت.

در استان‌های چهار محال و بختیاری کهکیلویه و بویر احمد، جنوب لرستان، شمال شرق خوزستان شمال بوشهر و برخی مناطق خراسان رضوی بارش شدت خواهد داشت. پنجشنبه در استان‌های مرزی واقع در شمال غرب و غرب کشور همچنین در بوشهر، فارس، کرمان، یزد، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی مناطقی از خراسان رضوی و در ارتفاعات البرز بارش رخ می‌دهد.

جمعه در برخی مناطق واقع در شمال غرب و استان‌های خراسان رضوی و جنوبی رگبار پراکنده رخ میدهد و سامانه از شرق کشور خارج میشود. قابل ذکر است دوشنبه در مناطقی از جنوب غرب شمال فارس، غرب کرمان و جنوب یزد سه شنبه در برخی مناطق جنوب غرب، غرب مرکز دامنه‌های جنوبی البرز به تدریج شرق و جنوب شرق کشور و چهارشنبه در برخی مناطق جنوب غرب مرکز جنوب شرق شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

دوشنبه و سه شنبه شمال خلیج فارس و چهارشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار