۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

پیش بینی قیمت سکه در ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح امامی در معاملات امروز به نرخ  ۱۱ میلیون و ۸۲۰ تومان معامله شد و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر او...

پیش بینی قیمت سکه در ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح امامی در معاملات امروز به نرخ  ۱۱ میلیون و ۸۲۰ تومان معامله شد و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۷۵۳.۷۸ دلار و هر گرم طلا ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۱۲۶ هزارتومان معامله می شود.
قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز به قیمت یک میلیون و ۱۳۱ هزار تومان کاهش یافت. قیمت سکه در امروز یکشنبه به ۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید.

امروز بازار طلای جهانی تعطیل بود و افت قیمت دلار یک شوک منفی دیگر به قیمت سکه وارد کرد. قیمت سکه در شروع معاملات امروز به کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان سرازیر شد و روی ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان برای دلار و قیمت ۱۷۵۴ دلار برای طلای جهانی، اندازه حباب قیمتی سکه حدود ۳ درصد به دست می‌آمد.

ارزش ذاتی سکه به زیر ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افت کرده بود و امید قیمت سکه به این بود که طلای جهانی فردا را صعودی آغاز کند.

کارشناسان بازار طلا و سکه عقیده دارند که سکه یکی از عوامل مهم افت قیمت سکه تثبیت نشدن قیمت دلار در نرخ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. به همین دلیل قیمت سکه در بازار امروز مجدد با افت قیمت همراه بود و مرز ۱۱ و ۷۰۰ را از دست داد. اما با افزایش نسبی دوباره قیمت دلار در بازار امروز سکه دوباره به کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برگشت.

اگر افت اونس جهانیادامه نداشته باشد و در بازار فردا اونس جهانی با روند صعودی همراه باشد در کنار تثبیت قیمت دلار احتمال بازگشت قیمت سکه به کانال ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد.

طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته عملکرد ضعیفی داشت و در پایان معاملات روز جمعه ۱۷۵۴ دلار قیمت خورد. بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. طلای جهانی فردا هفته کاری خود را آغاز می‌کند و فعالان بازار احتمال می‌دهند، گزارش امیدوارکننده شاخص خرده‌فروشی بر تصمیم‌گیری فدرال رزرو در نشست کمیته بازار باز و جلسه تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار