۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶

پیش بینی بورس شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: عوامل مختلفی رو بورس تاثیر می‌گذارد و با توجه به تعطیلی روز‌های اخیر انتظار سبزپوش شدن تالار شیشه‌ای را در روز شنبه داریم. این کارشناس بازار سرمایه ادامه...

پیش بینی بورس شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: عوامل مختلفی رو بورس تاثیر می‌گذارد و با توجه به تعطیلی روز‌های اخیر انتظار سبزپوش شدن تالار شیشه‌ای را در روز شنبه داریم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: برای اولین روزکاری هفته گروه‌های غذایی و قندوشکر و دارو به‌واسطه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و بعضا افزایش نرخ‌هایی که داشتند انتظار منفی شدن نداریم. گروه خودرو این روز‌ها در کانون توجه قرار دارد حتی کامودیتی محورها، حتی بدون برجام نیز به‌واسطه واگذاری زیر مجموعه‌ها شاهد رشد این گروه باشیم. در کل بورس شنبه سبزپوش می‌شود.

واریز پول جدید به بورس
وی توضیح می‌دهد: این هفته به صورت نیمه تعطیل به پایان رسید و خبر‌هایی همچون حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، انتظارات تورمی، ارزش گذاری و عرضه زیرمجموعه‌ها و خودروسازها، تثبیت نرخ ارز نیمایی و رشد لاک‌پشتی آن، واریز سود رسوب شده مجامع سال‌های گذشته و واریز پول به صندوق تثبیت بازار باعث رونق بورس شد.

رئیسی اظهار می‌کند: بعد از ریزش سال ۱۳۹۹ و بدگمانی به بازار سرمایه، دیگر این بازار بازار نشد! به عبارتی اعتماد به بورس برنگشت. برای نمونه همین واگرایی شاخص که همه میبینند، اما بازار فقط همین یک مولفه را ندارد. این روز‌ها بواسطه گزارش‌های مثبتی که از عملکرد شرکت‌ها منتشر می‌شود نشان داده اگر اصلاحی نیز هست فعلا اصلاح زمانی می‌باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عدم واریز سود‌های رسوبی می‌گوید: قرار بود سود‌های رسوبی واریز شود. اما برخی از این سود‌ها همچنان واریز نشده و باید دید این اتفاق برای تمامی شرکت‌ها رخ می‌دهد یا صرفا برخی از شرکت‌هاست.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار