۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱

پیش بینی بازار سرمایه؛ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / بازارهای مالی برنده تورم افسارگسیخته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، در بلند مدت با شیوه انبساطی‌ای که دولت در پیش گرفته و حتی با تزریق بسته‌های کمک معیشتی قوت می‌گیرد، پیش‌بینی تورم آتی، بیش از هر کسی سرمایه‌گذاران بازارهای مالی را در آین...

پیش بینی بازار سرمایه؛ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / بازارهای مالی برنده تورم افسارگسیخته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، در بلند مدت با شیوه انبساطی‌ای که دولت در پیش گرفته و حتی با تزریق بسته‌های کمک معیشتی قوت می‌گیرد، پیش‌بینی تورم آتی، بیش از هر کسی سرمایه‌گذاران بازارهای مالی را در آینده برنده این رالی می‌کند.
نازنین خالقی، معاون مدیریت دارایی گروه مالی بانک ملی به وضعیت بازار سرمایه در روزهای اخیر و اخباری که در حال دست به دست شدن است اشاره کرد و به صدای بورس گفت: بازار سرمایه این روزها دستخوش اخبار گوناگونی است، برخی بازار را به سمت جلو و برخی به عقب هل می‌دهند. در این هل دادن‌ها و پا پس کشیدن‌ها، صنایعی هستند که هر یک به نوعی منتفع می‌شوند. انتشار خبر حذف یارانه‌ها و به نوعی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقبال سرمایه‌گذاران را به درستی به صنعت غذایی، قندی و زراعتی می‌برد که انتظار رشدی مناسب و سودآوری را در آینده‌ای نه چندان دور نوید می‌دهند.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد سایر مجموعه‌هایی که پتانسیل رشد دارند ادامه داد: در این میان شرکت‌هایی که طرح توسعه دارند و یا محصولاتی را عرضه می‌کنند که از فرآیند قیمت‌گذاری دستوری خارج است را باید با دید دقیق‌ بیشتری رصد کرد تا از فرصت‌های پیش آمده بتوان بهترین استفاده را برد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر صنایعی مثل فلزات اساسی و پتروشیمی‌ها که با ریسک کاهش قیمت‌های کامودیتی دست و پنجه نرم می‌کنند، سرمایه‌گذاران حقیقی را دودل کرده است. در حال حاضر سرمایه‌گذاران نیم نگاهی به قیمت ارز دارند که کاهشی نیست و نگاهی به قیمت‌های جهانی که آن هم افزایشی نخواهد بود. همین امر منجر به خروج پول حقیقی‌ها از این صنایع می‌شود.

خالقی در خصوص صنعت پالایشگاهی بیان کرد: در گوشه دیگری از بازار صنعت جذاب پالایشگاهی همچنان مورد استقبال خریداران است و انتظار می‌رود با انتشار گزارشات دوره‌ای مناسب، ریسک قانون‌گذار در این صنعت کاهش پیدا کند و بتوانند بازدهی مناسبی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

به گفته معاون مدیریت دارایی گروه مالی بانک ملی صنعت خودرو نیز در حال استراحت به واسطه انتظار گزارشات ارزش‌گذاری است تا تکلیف خود و سهامدارانش مشخص شود.

این فعال بازار سرمایه در ادامه به تورم اشاره کرد و افزود: در این میان در بلند مدت با این شیوه انبساطی‌ای که دولت در پیش گرفته و حتی با تزریق بسته‌های کمک معیشتی قوت می‌گیرد، پیش‌بینی تورم آتی، بیش از هر کسی سرمایه‌گذاران بازارهای مالی را در آینده برنده این رالی می‌کند.

خالقی در پایان به پیش‌بینی بازار سرمایه برای روز جاری پرداخت و گفت: در بازار امروز بورس با توجه به شرایط پایانی در نیمه دوم معاملاتی روز گذشته انتظار می‌رود روند بازار تکرار شود و در تعادل کار خود را به پایان ببرد؛ تعادلی که به رشد نمادهای صنایع منتفع از حذف ارز ۴۲۰۰ و حتی بعضا شرکت‌های پالایشگاهی منجر شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار