۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷

پیام هدف قرار گرفتن نظامیان آمریکایی در عراق

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق به ریاست «قیس الخزعلی» تاکید کرد که «مصطفی الکاظمی » در مقابل دیکته‌های آمریکایی ناتوان است و حمله به اربیل نشان داد که حضور آمریکا در عراق از سوی همه مردود است. «سعد السعدی» عضو دفتر سیاسی...

پیام هدف قرار گرفتن نظامیان آمریکایی در عراق

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق به ریاست «قیس الخزعلی» تاکید کرد که «مصطفی الکاظمی » در مقابل دیکته‌های آمریکایی ناتوان است و حمله به اربیل نشان داد که حضور آمریکا در عراق از سوی همه مردود است.

«سعد السعدی» عضو دفتر سیاسی این جنبش در گفت‌وگو با شبکه «العهد» تصریح کرد: هدف قرار دادن آمریکایی‌ها دارای این پیام است که همه عراقی‌ها می‌خواهند که آنها خاک عراق را ترک کنند.

وی از دولت عراق خواست که بر اساس اصل اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، با واشنگتن گفت‌وگو کند و تاکید کرد: دولت الکاظمی به گروه‌های سیاسی و مرجعیت عالی تعهد داد که آمریکایی‌ها را از کشور اخراج کند. و در ادامه از دولت عراق خواست که با آمریکا در خصوص خارج کردن نیروهایش از کشور گفتگو کند.

این عضو جنبش عصائب اهل الحق افزود: درخواست اخراج نیروهای بیگانه از کشور شامل نیروهای ترکیه و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) نیز می‌شود. حمله اربیل ثابت کرد که همه مخالف حضور آمریکایی‌ها در عراقند.

اسفند ماه گذشته در حمله راکتی به یک پایگاه آمریکایی در فرودگاه اربیل، یک پیمانکار غیرآمریکایی در این حمله کشته و پنج نفر دیگر از جمله یک نظامی آمریکایی زخمی شدند.

یک گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم»، با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

علاوه بر آن، طی ماه‌های اخیر، بر شمار حملات علیه کاروان‌های نظامی و لجستیکی آمریکا در عراق افزوده شده و ائتلاف آمریکایی برای در امان ماندن از این حملات و انفجارهای کنار جاده‌ای برای انتقال تجهیزات خود از شرکت‌های بومی عراقی کمک گرفته است.

افکار

مطالب مرتبط

آخرین اخبار