۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳

میزان افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

سید محمد خاتمی در پیامی با اشاره به تحولات افغانستان و قدرت گیری مجدد طالبان در این کشور نوشت: «اسلام طالبانی» چنانکه صریحاً از سوی نمایندگان آن اعلام و در عمل نیز نشان داده است نماد گونه‌ای پندار ناروا و اندیشهٔ واپس‌گرا و رفتارهای غیرمر...

میزان افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  بخشنامه بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است و آنها مکلفند بودجه پیشنهادی خود را تا حداکثر ۲۰ مهر ماه به این سازمان ارائه دهند.

سازمان برنامه و بودجه در این بخشنامه تاکید کرده تمامی شرکت‌های دولتی از جمله شرکت‌هایی که دارای قوانین و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزایا هستند افزایش ضریب ریالی حقوق را به طور علی الحساب ۱۰ درصد در نظر بگیرند که رقم قطعی ضریب باید به تصویب هیات وزیران برسد.

همچنین افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار علی الحساب ۱۰ درصد لحاظ خواهد شد و رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار می رسد.

تعیین میزان افزایش حقوق باید متناسب با نرخ تورم انجام گیرد و بر اساس قانون بودجه امسال  افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان تا ۲۵ درصد پیش‌بینی و مقرر شد که دریافتی‌های بالای ۱۰ میلیون تومان مشمول این ۲۵ درصد نشده و فقط به میزان ثابت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش حقوق داشته باشند.

 

مطالب مرتبط