۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴

پیاده روی یا دویدن،کدام یک برای لاغری بهتر است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،پیاده روی یا دویدن،کدام یک برای لاغری بهتر است؟. پیاده روی و دویدن هر دو از تمرینات مفید برای قلب و عروق هستند و بیشترین محبوبیت را در بین افرادی دارند که می خواهند مقدار قابل توجهی وزن کم کنند و ط...

پیاده روی یا دویدن،کدام یک برای لاغری بهتر است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،پیاده روی یا دویدن،کدام یک برای لاغری بهتر است؟. پیاده روی و دویدن هر دو از تمرینات مفید برای قلب و عروق هستند و بیشترین محبوبیت را در بین افرادی دارند که می خواهند مقدار قابل توجهی وزن کم کنند و طرفدار ورزش های بدنسازی هم نیستند، اما اگر سعی کنید بفهمید کدام یک بهتر است بسیار عالی می شود زیرا انتخاب یکی از این دو گزینه دشوار است چراکه هر دو مزایای مختلفی برای سلامتی دارند.

به گزارش ایندیاتایمز، یکی فعالیت کم تاثیر و دیگری کمک می کند تا با به چالش کشیدن بدن محدودیت های خود را افزایش دهید. اینکه کدام یک برای شما بهتر است کاملا به هدف تناسب اندام شما بستگی دارد. در اینجا سعی کردیم تفاوت بین آنها را بیان کنیم تا انتخاب درست را برای شما آسان کند.

فواید پیاده روی و دویدن برای سلامتی

پیاده روی و دویدن هر دو مزایای سلامتی کم و بیش یکسانی را به همراه دارند. تنها تفاوت عمده این دو ورزش در تعداد کالری سوزانده شده است. هر دو برای سیستم قلبی عروقی شما مفید هستند، به انعطاف پذیری عضلات و تقویت روحیه کمک می کنند. علاوه بر این، آنها می توانند با افزایش استقامت شما سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند و به شما در مدیریت بیماری های مزمن یاری بدهند.

دویدن در مقابل پیاده روی برای کاهش وزن

اگر تنها هدف شما از دست دادن کیلوگرم است، دویدن بهترین انتخاب محسوب می شود زیرا به شما کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانید. پیاده روی نیز می تواند به شما در سوختن کالری کمک کند، اما در مقایسه با دویدن میزان کمتری خواهد بود. شخصی که ۷۲ کیلو وزن دارد با ۵ مایل در ساعت دویدن می تواند ۶۰۰ کالری بسوزاند.

درصورتی که فقط می خواهید وزن سالم خود را حفظ کنید، ۳۰ دقیقه پیاده روی روزانه برای شما کافی است. با افزایش سرعت می توانید تعداد کالری سوزانده شده را افزایش دهید.

هر فردی باید کدام گزینه را انتخاب کند

اگر اخیرا ورزش را شروع کرده اید، بهتر است لاغری را با پیاده روی شروع کنید. پس از ورود به برنامه روزمره، سرعت خود را افزایش دهید تا کالری بیشتری بسوزانید. بعد از یک یا دو هفته می توانید به حالت دویدن بروید. همچنین می توانید دویدن با فاصله زمانی را امتحان کنید که به شما کمک می کند مقدار زیادی کالری بسوزانید.

اگر بالای ۵۰ سال سن دارید یا از هرگونه مشکل قلبی یا درد مفاصل و عضلات رنج می برید پیاده روی برای شما گزینه بهتری است. دویدن یک فعالیت ضربه ای روی مفصل ران محسوب می شود که ممکن است با اعمال فشار زیاد به بدن وضعیت شما را بدتر کند.

رژیم غذایی

شما فقط با ورزش نمی توانید لاغر شوید. رژیم غذایی شما به همان اندازه در کاهش وزن نقش دارد. غذای سالم و مقوی را در رژیم غذایی خود بگنجانید و کالری دریافتی خود را کاهش دهید تا به وزن مدنظر خود برسید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار