۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴

پول‌های بلوکه شده توسط کره‌جنوبی آزاد شد اما به ایران نرسید!/ ماجرا چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بلومبرگ در گزارشی عنوان کرده که وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران در سازمان ملل پرداخت کرده است. اما این مقدار پول ت...

پول‌های بلوکه شده توسط کره‌جنوبی آزاد شد اما به ایران نرسید!/ ماجرا چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بلومبرگ در گزارشی عنوان کرده که وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران در سازمان ملل پرداخت کرده است. اما این مقدار پول تنها بخش کوچکی از اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی محسوب می‌شود. کل اموال بلوکه شده کشور بالغ بر ۸ میلیارد دلار است.

ایران اموال بلوکه شده زیادی در کشورهای دیگر هم دارد. به عنوان مثال حدود ۹ سال پیش، ۲۵۰ میلیون دلار پول حاصل از صادرات نفت ایران در سریلانکا بلوکه شده و امکان ترخیص آن وجود نداشت. اخیرا یک هیئت ایرانی به سریلانکا رفته تا درباره اموال بلوکه شده تعیین تکلیف کند. این هیئت درباره اموال بلوکه شده به این صورت با دولت سریلانکا توافق کرده که به جای دلار، امکان واردات برخی مواد اولیه یا محصولاتی مانند کائوچو و چای وجود داشته باشد.

تعیین تکلیف اموال بلوکه شده ایران در سریلانکا

به این موضوع پرداخته و اعلام کرده که هیئت ایرانی در مذاکرات اخیر با سریلانکا به راه حل مکتوبی رسیده تا پول و سود آن در سال‌های گذشته را به صورت کالاهایی مانند چای به ایران بازگرداند. ضمن اینکه در جریان این مذاکرات ایران تلاش کرد تا دامنه صادرات غیرنفتی خود را به سریلانکا افزایش دهد. در واقع این کشور از توانایی صادرات غیرنفتی ایران چندان آگاهی نداشته و با گفت و گوهای انجام شده تصمیم بر این شد که میزان این فعالیت‌های ایران هم برای سریلانکا افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط