۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴

اجتماعی

پوریا پورسرخ متولد چه سالی است ؟ |اطلاعاتی درباره پورسرخ

پوریا پورسرخ (زادهٔ ۴ تیر ۱۳۵۶ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است

پوریا پورسرخ متولد چه سالی است ؟ |اطلاعاتی درباره پورسرخ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، پوریا پور سرخ بازیگر بازیگر قوی و بی حاشیه ایرانی است که بیشتر در فیلم های درام نقش بازی کرده است . وی توانسته با بازی های خوب خود نظر خیلی از مخاطبین را به  خود جلب کند و باعث شده بین مردم سرشناس شود . برای مشاهده اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید.

اطلاعات کلی درباره پورسرخ

پوریا پورسرخ در تهران متولد شد و فرزند اول خانواده است. او دو خواهر و یک برادر کوچک‌تر از خود دارد. مادرش معلم زبان انگلیسی است و پدرش بازنشسته شرکت نفت است. پورسرخ با بازی در سریال تلویزیونی فرار بزرگ وارد حرفه بازیگری شد پوریا پورسرخ در سال ۱۳۸۵ با بازی در سریال وفا به کارگردانی محمدحسین لطیفی به‌عنوان چهره‌ای جدید مطرح شد و پس از آن این مسیر را با ایفای نقش‌های متنوع و متعدد دیگری ادامه داد.

پورسرخ

زندگی هنری

پوریا پورسرخ در  بازی در سریال وفا به کارگردانی محمدحسین لطیفی به‌عنوان چهره‌ای جدید مطرح شد و پس از آن این مسیر را با ایفای نقش‌های متنوع و متعدد دیگری ادامه داد. او در همین سال و با بازی در فیلم روز سوم ساختهٔ محمدحسین لطیفی نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین جشنوارهٔ فیلم فجر شد. پورسرخ مسیر بازیگری را با بازی در فیلم‌هایی نظیر آناهیتا (۱۳۸۷، عزیزالله حمیدنژاد)، عیار ۱۴ (۱۳۸۷، پرویز شهبازی)، روز رستاخیز (۱۳۹۲، احمدرضا درویش) ادامه داد. وی در اولین فیلم سه‌بعدی سینمای ایران آقای الف علی عطشانی ایفای نقش آقای الف را عهده‌دار بود و در مجموعهٔ تلویزیونی کیمیا نیز به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی حضور داشت

ازدواج پوریا پورسرخ

پوریا پورسرخ در ۴۲ سالگی و در سال ۱۳۹۸ ازدواج کرد و به‌صورت رسمی در برنامه سال تحویل ۹۹ خبر ازدواج خود را تایید کرد. او تاکنون هیچ عکسی از همسر خود منتشر نکرده است.

شغل قبل از بازیگری پوریا پورسرخ

پوریا پورسرخ بعد از احذ مدرک لیسانس در رشته اصلاح نباتات از دانشگاه آزاد شیراز، تحصیلات خود را ادامه داد و موفق به اخذ فوق لیسانس و دکترا در رشته فیزیولوژی گیاهی شد.

او قبل از شروع فعالیت هنری در سینما به عنوان خبرنگار در نشریات هنری و اجتماعی از جمله دنیای جوانان مشغول به کار بود و در یک شرکت تبلیغاتی در دبی نیز به صورت همزمان فعالیت می کرد. او اکنون در کنار بازیگری به کار طراحی فضای سبز و ترجمه مقاله برای مجله های علمی هم مشغول است.

فعالیت ورزشی پوریا پور سرخ

با نگاهی به استایل پوریا پورسرخ متوجه خواهید شد که این بازیگر به فعالیت های ورزشی به خصوص بدنسازی علاقه زیادی دارد. او به جز دنبال نمودن رشته بدنسازی در سال های اخیر از کودکی به فوتبال علاقه داشته و در رشته رزمی کیوکوشین دارای کمربند مشکی است. او هیچگاه نقش یک سیگاری را قبول نکرده و تابحال در هیچ فیلمی سیگار نکشیده است.

پوریا پورسرخ یکی از طرفداران تیم استقلال و تیم رئال مادرید است و پیراهن تیم رئال مادرید با امضای بازیکنانش را نیز دارد، جالب است بدانید او با اینکه استقلالی است اما دوست صمیمی علی کریمی می باشد.

ورود پوریا  به دنیای هنر

پوریا پورسرخ بعد از شرکت در کلاس های بازیگری محمد حسین لطیفی و آشنایی با او، قرار شد در سال ۱۳۸۴ لطیفی را بعنوان دستیار همراهی کند اما به علت عدم حضور یکی از بازیگران سریال فرار بزرگ به جای وی بازی کرد و اینگونه به عرصه هنر وارد شد.

او در سال ۱۳۸۵ با بازی در سریال وفا به کارگردانی محمدحسین لطیفی به عنوان چهره ای جدید مطرح شد و شهرت فراوانی را در میان مخاطبان تلویزیون به دست‌آورد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط