۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲

پنج چالش جدی در آموزش و پرورش + روند اصلاح رتبه بندی معلمان در آموزش و پرورش

پنج چالش جدی در آموزش و پرورش + روند اصلاح رتبه بندی معلمان در آموزش و پرورش

رتبه بندی و اعتراضات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، دکتر صحرایی وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که ما پنج چالش جدی در آموزش و پرورش داریم، اظهار کرد: ناکارآمدی نظام حکمرانی آموزش و پرورش و فقدان عزم ملی برای تحول آن، کم‌توجهی به ارتقاء کمی و کیفی سرمایه انسانی آموزش و پرورش، ضعف در بهره‌وری زیرساخت‌ها و ناترازی در منابع و مصارف، ضعف در کیفیت و ناکارآمدی برنامه‌های آموزشی و جهت‌گیری عدالت و کاهش فرصت‌های برابر پنج چالشی است که باید آن را رفع کنیم.

عبور از چالش‌های این وزارتخانه بدون کمک شما غیرممکن است، مسائل آموزش و پرورش دستگاهی نیست بلکه مسائل ملی است و حل آنها نیازمند عزم ملی است. برای تحول در آموزش و پرورش ما دو برنامه را ارائه کردیم یک برنامه فوری و یک برنامه‌ای که در بازه دو ساله اجرایی خواهد شد. یکی از برنامه‌های فوری ما تکمیل فرآیند رتبه‌بندی است.

رتبه‌بندی معلمان که افتخار خانه ملت بود و کار شما شاهکار بود. حمایت دولت هم شاهکار بود اما در اجرا موفق نشد. آیین‌نامه‌ای که برای رتبه‌بندی معلمان نوشته می‌شود باید بر مبنای وظایف معلمان و ماموریتی که آنها برعهده دارند باشد. در ۵۰ روزی که بنده سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را برعهده دارم نشان داد که می‌توان کار جهادی انجام داد.

صحرایی در ادامه تاکید کرد: بیش از ۷۵ هزار نفر رتبه گرفته‌اند و نزدیک ۳۰۰ هزار نفر اعتراض ثبت کردند. بنده به معلمان قول می‌دهم که آیین‌نامه رتبه‌بندی را اصلاح کرده و آن را در مسیر درست پیش ببرم.

رتبه‌بندی باید براساس ماموریت معلمان اصلاح شود. مساله بعدی که با فوریت باید دنبال شود ساماندهی نیروی انسانی است ما بازنشستگان زیادی داشتیم و بحث کمبود معلم در اول مهرماه چندین سال است که مطرح است. یک آزمون استخدامی برگزار کردیم و یک آزمون استخدامی دیگر تا قبل از مهرماه برگزار خواهیم کرد. ما معتقد هستیم که ساماندهی نیروی انسانی بسیار موضوع مهمی است.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار