۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵

پنتاگون: تحریم‌های آمریکا علیه روسیه برای حمایت از اوکراین نخواهد بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به نقل از اسپوتنیک، «جان کربی»، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده تصمیمی برای اعمال تحریم‌های «پیشگیرانه» علیه روسیه در جریان بحران اوکراین ندارد. کربی روز یکشنبه گفت: «اگر تحریم یک عامل با...

پنتاگون: تحریم‌های آمریکا علیه روسیه برای حمایت از اوکراین نخواهد بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به نقل از اسپوتنیک، «جان کربی»، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده تصمیمی برای اعمال تحریم‌های «پیشگیرانه» علیه روسیه در جریان بحران اوکراین ندارد.

کربی روز یکشنبه گفت: «اگر تحریم یک عامل بازدارنده باشد و قبل از انجام تجاوز یا تخلف از آن استفاده شود، اثر بازدارندگی خود را از دست خواهد داد.»

کربی گفت: «اگر کسی را به خاطر کاری که هنوز انجام نداده است تنبیه کنید، ممکن است آن کار را انجام دهد. بنابراین ما معتقدیم که با نگه داشتن مجازات‌ها، یک اثر بازدارنده وجود دارد و ما با جامعه بین المللی و با آقای پوتین در مورد شدت عواقب اقتصادی که ممکن است با آن مواجه شود، بسیار صریح بوده ایم.»

اظهارات کربی مشابه همان نظراتی است که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در ماه گذشته اعلام کرد. بلینکن گفته بود که اگر تحریم‌های جدید از هم اکنون علیه روسیه اعمال شوند، اثر بازدارندگی خود را از دست خواهد داد.

اوایل این هفته رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که مذاکرات در سنا درباره لایحه موسوم به «مادر همه تحریم‌ها» علیه روسیه ادامه دارد.

«جین شاهین»، سناتور دموکرات اخیراً به یک اندیشکده در واشنگتن گفته است که تحریم‌هایی که هدفشان «پاسخگو کردن» ولادیمیر پوتین است، در آستانه تصویب نهایی هستند.

منابع آمریکایی می‌گویند که تحریم‌های پیشگیرانه احتمالی می‌تواند شامل محدودیت‌های شخصی برای مقامات ارشد کرملین به‌علاوه تحریم‌های مشابه ایران علیه روسیه و احتمالاً تلاش برای بستن خط لوله گازی نورد استریم ۲ در صورت تهاجم مسکو به اوکراین باشد.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط