۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱

پروژه ۴۰ساله در قم که به زودی به پایان می رسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، میریک امامی، مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری در بازدید خبرنگاران قمی از پروژه های در حال احداث شهرداری قم گفت: الان در پروژه فاز ۵ عمار یاسر قرار داریم. این پروژه از مهمترین پروژه های است که...

پروژه ۴۰ساله در قم که به زودی به پایان می رسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، میریک امامی، مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری در بازدید خبرنگاران قمی از پروژه های در حال احداث شهرداری قم گفت: الان در پروژه فاز ۵ عمار یاسر قرار داریم. این پروژه از مهمترین پروژه های است که سال آینده به پایان خواهد رسید و با اجرای آن آن انتظار۴۰ ساله مردم قم هم به رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه عمرانی ادامه تونل غدیر است و به میدان سپاه خواهد رسید. در این مسیر خیابانهای دور شهر، بیگدلی، ممتاز قرار دارد.
میریک امامی گفت: پروژه ادامه تونل غدیر با اعتبار بالغ بر ۷۴ میلیارد تومان اواخر سال ۹۹ با هدف تسهیل در امورکارها به سازمان توسعه عمرانی شهرداری واگذار شده است.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهردار گفت: تا کنون با وجود همه مشکلات چون گرانی میله گردها، تمک واحدها، تعارضات تأسیساتی برق، آب، فیبر نوری، ویروس کرونا و فرسایشی شدن کارها، اما کار متوقف نشده و حتی شاهد ۲۱ درصدی پیشرفت فیزیکی کار نیز بودیم.

وی بیان داشت: ما براین که پروژه را ازحالت بمب بست بیرون بیاوریم و آن را پیشرفت بدهیم، اقداماتی انجام دادیم که از جمله فاز بندی، اولویت بندی و تملک های واحدهای هدف بود. الان بخش عمده تملک ها انجام شده است و بخشی کمی از آن باقی مانده است.

میریک امامی گفت: به دلیل این که بافت این منطقه مسکونی است. عبور آب، فیبر و همه تأسیسات برقی در اینجا وجود داشت، اولویت ما حفظ تأسیسات بود لذا حفاری شمع ها دستی انجام شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهردار افزود: این تونل از حدفاصل خیابان معلم تا ممتاز واقع شده است، دارای ۳۰۰ متر سقف پوشیده و ۱۶۰ متر طول رم در مرحله فاز اول است.

وی بیان داشت: بحث دیگر معارضات ترافیکی پروژه شهری است. بعد از رهایی از تأسیسات زیربنایی به دنبال رهایی ازمعارضات ترافیکی هستیم. طراحی طوری شده که انسداد ترافیکی نداشته باشیم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط