۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲

پروژه سینمایی «مروارید حجاز» به دنبال ایجاد تقریب است

رئیس مؤسسه فرهنگی هنری آیین معنویت: پروژه سینمایی «مروارید حجاز» به دنبال ایجاد تقریب است به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حجت نیک ملکی در نشست خبری که با موضوع آیین افتتاحیه پروژه سینمایی (مروارید حجاز) زندگی نامه حضرت خدیجه(س...

پروژه سینمایی «مروارید حجاز» به دنبال ایجاد تقریب است

رئیس مؤسسه فرهنگی هنری آیین معنویت:

پروژه سینمایی «مروارید حجاز» به دنبال ایجاد تقریب است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حجت نیک ملکی در نشست خبری که با موضوع آیین افتتاحیه پروژه سینمایی (مروارید حجاز) زندگی نامه حضرت خدیجه(س)، در قم برگزار شد، گفت: امروز یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن پرداخت و در میان نسل جوان بیشتر ترویج کرد، الگو پذیری و معرفی الگوهای اثرگذار در تاریخ اسلام است.

رئیس مؤسسه فرهنگی هنری آیین معنویت، با بیان این که این مؤسسه از زمان تأسیس در امر پژوهش و نشر و چاپ کتاب هایی چون اخلاق، عرفان های نو ظهور و خانواده ید طولایی داشته و در همین رابطه می توان به ۵۰ کتاب در بحث عرفان های نو ظهور و مبارزه با این انحراف و نشر ۳۰ جلد کتاب اخلاقی اشاره کرد، گفت: با پیشرفت تکنولوژی دیگر نمی توان با کتاب مردم را جذب و به معرفی الگوهای اثرگذار پرداخت.

وی بیان داشت: برای معرفی مفاخر و اثرگذاری بهترین بن مایه هنر و استفاده از ابزار فیلم و سینما است و اگر در معرفی الگوهای تاریخی با نگاه تقریبی و حذف موارد اختلافی حرکت کنیم می توانیم قدم های خوبی در ایجاد وحدت مسلمانان هم برداریم. در اولین قدم سعی کردیم به معرفی شخصیت اثرگذار جهان اسلام حضرت خدیجه(س) بپردازیم.

حجت الاسلام نیک ملکی گفت: چرا که این بانو در موارد مختلف در تاریخ مورد توجه بوده که از جمله می توان به ثروت ایشان، حمایت از پیامبر اسلام در همه موارد، دوره جوانی، دوره همراهی با پیامبر(ص) اشاره کرد.

رئیس مؤسسه فرهنگی هنری آیین معنویت افزود: در این موارد بین دو مذهب اشتراکات زیادی وجود دارد که می توان به این موارد اشتراک البته با نگاه سینمایی پرداخت.

وی بیان داشت: در حال حاضر سعی کردیم پروژه را در مرحله فیلم نامه نویسی پیش ببریم و برای این امر تاکنون ۱ سال و نیم تلاش و کوشش شده است و در تلاش هستیم با منابعی تاریخی که داریم فیلم نامه بسیار خوبی تولید شود تا از هر لحاظ مورد توجه جهان اسلام قرار گیرد.

AirBrush_20210421215054.jpg

حجت الاسلام ملکی گفت: تولید فیلم های تاریخی مقدمات بسیار زیاد و سنگینی دارد و به دلیل اهمیت کار نیازمند حضور جدی خیرین و سرمایه داران برای حمایت و تولید این اثر فاخر هستیم تا از لحاظ بتوانیم با فراهم کردن همه امکانات روز دنیا فیلمی فاخر در شأن این بانوی اول جهان اسلام بسازیم تا سالها این فیلم بدرخشد و با سایر فیلم ها به رقابت بپردازد.

رئیس مؤسسه فرهنگی هنری آیین معنویت افزود: نکته مهم در مورد این پروژه این است که این کار در مرحله پیش تولید نگارشی قرار دارد و نیازمند حمایت جدی همه خیرین است.

برچسب‌ها

  • حضرت خدیجه(س)
  • ملکی
  • آیین رونمایی
  • فیلم
  • حوزه نیوز

حوز نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار