۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹

پرداخت ۴۰۰ هزار تومان یارانه به ۳ دهک/بنزین و نان گران نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر؛  حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی شبکه اول سیما در سخنانی درباره میزان تحقق وعده‌های دولت درباره سلامت مردم، اظهار کرد: مسئله پیش روی دولت بعد از آغاز به کار، مسئل...

پرداخت ۴۰۰ هزار تومان یارانه به ۳ دهک/بنزین و نان گران نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر؛  حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی شبکه اول سیما در سخنانی درباره میزان تحقق وعده‌های دولت درباره سلامت مردم، اظهار کرد: مسئله پیش روی دولت بعد از آغاز به کار، مسئله کرونا بود و دغدغه جدی همه مردم این موضوع بود و روزی ۷۰۰ خانواده عزیز ایرانی ما بر اثر این بیماری داغدار می‌شدند.

وی بیان کرد: هم مسئله تهیه واکسن و ارز اختصاصی برای تهیه واکسن و اینکه آن را از کجا تهیه کنیم و هم مسئله تزریق واکسن موضوعاتی بود که در آن مقطع وجود داشت.

رئیس‌جمهور متذکر شد: با وجود این و با مدیریتی که انجام شد، با دیپلماسی فعال دولت و مشارکت جدی مردم و به لطف خداوند متعال امروز ما در شرایطی هستیم که روزی ۷۰۰ خانواده ایرانی بر اثر بیماری کرونا داغدار می‌شدند، اما الآن به ۷ خانواده رسیده است و این از الطاف خداوند متعال است.

رئیسی ادامه داد: از سوی دیگر ما شاهد مشارکت جدی مردم در این موضوع بودیم که مشارکت مردم در این رابطه مثال‌زدنی است. همچنین بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس اتفاق افتاد که از جلوه‌های ارزشمند مشارکت مردم است. اساتید دانشگاه، معلمان دانشجویان، دانش‌آموزان و مدیران همگی به خوبی مشارکت داشتند.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: همچنین امسال سفرهای نوروزی فعال شد. علاوه بر این فضای کسب و کار کشور بسیار خوب و فعال شد و همه این‌ها از برکاتی است که خداوند متعال به برکت این سلامت عنایت کرد. همواره هم مردم عزیزمان و هم دست‌اندرکاران بهداشت و درمان باید تلاش کنند که صیانت از جان مردم ارتقا پیدا کند و روز به روز بیشتر تضمین شود.

وی تأکید کرد: علاوه بر واردات واکسن، تولید واکسن داخلی هم محقق شد و ما شرکت‌هایی داریم که در این زمینه اقدام کردند و از افتخارات کشورمان، تولید واکسن داخلی است و امروز کشور ما قادر است که بتواند صادرات واکسن در دنیا داشته باشد.

رئیسی ادامه داد: کشورمان جزو کشورهایی است که موفق شده در امر صیانت از جان مردم و واکسیناسیون عمومی اقدامات خوبی را انجام دهد.

رئیس‌جمهور گفت: نسبت به مسائل پیش روی دولت که بنده در آغاز به کار دولت گفته بودم، مسئله مهم ذخایر کشور و ذخایر کالاهای اساسی است.‌ آن اول ذخایر کالاهای اساسی کشور نگران‌کننده بود، اما بنده بعد از مدتی اعلام کردم که آن نگرانی رفع شده است و مردم‌مان بدانند که ما دیگر نگران ذخایر کالاهای اساسی در کشور نیستیم.

وی ادامه داد: ما در آغاز کارمان در دولت و در اولین جلسه دولت که هنوز وزرای ما رأی اعتماد از مجلس نگرفته بودند، در آنجا نگرانی این بود که ما حقوق مرداد ماه را چگونه پرداخت کنیم. اما دولت در ماه‌هایی که گذشته است، بدون یک روز تأخیر حقوق و دستمزد همه بخش‌ها را توانسته است پرداخت کند و این هم از الطاف الهی است.

رئیسی تصریح کرد: فروش نفت به دو برابر افزایش پیدا کرد و از جهت فروش نفت ما دیگر نگرانی نداریم. افزایش تجارت خارجی را داشتیم و حجم تجارت ما امروز ۱۰۰ میلیارد دلار است و این رقم کاملاً متفاوت با قبل است.

وی متذکر شد: ما معتقدیم ارتباط و تعامل با کشورهای همسایه و برخی از کشورها می‌تواند حوزه تجارت و اقتصاد ما را فعال کند که این اقدام آغاز شده است و ما در ابتدای راه هستیم و معتقدیم که راه‌‍های بهتری را پیش رو داریم.

کرونا و مسئله تهیه واکسن دغدغه مردمی بود که روزی ۷۰۰ تن از عزیزان خود را از دست می‌دادند.

علاوه بر واردات واکسن شرکت‌هایی داریم که تولید و صادرات واکسن داشته است.

در شروع دولت ذخایر کالاهای اساسی کشور نگران‌کننده بود، اما امروز این نگرانی برطرف شده است.

در موضوع ذخایر ارزی و ریالی نگران بودیم حقوق مرداد ماه را چگونه پرداخت کنیم که این نگرانی نیز برطرف شد.

در مسئله کسری بودجه نیز ۴۵۰ هزار میلیارد کسری بودجه مواجه شدیم و تلاش کردیم تا اینکه بدون استقراض از بانک مرکزی مدیریت شد.

پیش‌بینی می‌کردند تورم در دولت سیزدهم به ۶۰ درصد برسد، اما به ۳۶ درصد رسید.

از همان اول معلوم بود که ارز ترجیحی برای کشور مشکل ایجاد می‌کند؛ دولت قبل هم متوجه شده بود، لذا تلاش کرد که این ارز را از کالاهای مختلف حذف بکند؛ الآن شش یا هفت کالای اساسی باقیمانده که ارز ترجیحی به آنها اختصاص داده می‌شود.

به سه دهک پایین درآمدی ۴۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود. این کمک معیشتی برای یک یا دو ماه است که زیرساخت‌ها برای کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

تکمیل می‌شود…

 

ANDISHEMOASER News Agency،

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار