۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی با این شروط / احکام وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی / درصد سود مابه التفاوت وام؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آبان پارسال شورای عالی مسکن، افزایش سقف وام مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان را مصوب کرد. اما اجرای این وام، تاکنون اجرایی نشده بود. قرار بود سازمان برنامه و بودجه نامه مربوط به ۱۸ درصد سود مابه ا...

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی با این شروط / احکام وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی / درصد سود مابه التفاوت وام؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آبان پارسال شورای عالی مسکن، افزایش سقف وام مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان را مصوب کرد. اما اجرای این وام، تاکنون اجرایی نشده بود. قرار بود سازمان برنامه و بودجه نامه مربوط به ۱۸ درصد سود مابه التفاوت وام ۲۰۰ میلیون تومانی را به بانک مرکزی بدهد تا پرداخت وام آغاز شود که محقق نشد بود. دلایل دیگر تاخیر از طرف سازمان برنامه و بودجه، بار مالی سنگین و تورمی بودن آن اعلام می‌شد.

۵۶ هزار واحد مسکن روستایی در استان در نوبت نوسازی ست. سهم امسال استان در طرح مقاوم سازی و نوسازی مسکن، چهار هزار واحد است.

کشاورز معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: پرداخت این وام از طریق بانک‌های سپه، تجارت، کشاورزی و پست بانک شروع شده است. کشاورز افزود: حذف ضمانت‌های زنجیره‌ای سه نفره و تاکید بر داشتن سند ملکی برای مسکن روستایی از جمله مواردی است که دریافت وام را برای متقاضی سخت کرده است.

وی اضافه کرد: مشکلات در این زمینه به دولت مکاتبه شده و منتظر ابلاغ مصوبات جدید هستیم، اما فعلا کسانی که دارای ضامن و یا سند هستند می‌توانند برای دریافت وام درخواست دهند.

 

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار