۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

پایان بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی/ تشکیل کارگروه پشتیبانی و

[ad_1] حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار امروز ( سه شنبه، ۲۴ فروردین ماه ) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از الحاق دو ماده به طرح حمایت از مالکیت صنعتی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: ...

پایان بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی/ تشکیل کارگروه پشتیبانی و

[ad_1]

حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار امروز ( سه شنبه، ۲۴ فروردین ماه ) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از الحاق دو ماده به طرح حمایت از مالکیت صنعتی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: با الحاق این دو ماده پرونده این طرح در کمیسیون بسته و به صحن علنی برای بررسی و تصویب ارجاع شد.


نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس ماده یک الحاقی به منظور انجام پشتیبانی و مانع زدایی در مسیر تجاری‌سازی اختراعات ثبت شده مطابق این قانون دولت موظف است ظرف مدت ۳ ماه پس از تصویب این قانون کارگروه پشتیبانی و مانع‌زدایی تجاری سازی اختراعات را با ریاست و مسئولیت وزیر صمت و عضویت وزارتخانه‌های بهداشت، علوم، ارتباطات، جهادکشاورزی، دفاع، دادگستری، نفت، نیرو، امور خارجه، معاون اجرایی و فناوری رئیس جمهور، دادستان کل کشور، روسای سازمان محیط زیست و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی و ثبت و اسناد را تشکیل دهد.


وی ادامه داد: کارگروه مذکور موظف است دستورالعمل اجرای پیشتیبانی و مانع زدایی تجاری سازی اختراعات را ظرف مدت ۳ ماه تدوین و هیات وزیران مطابق آن عمل کند.


نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم یادآور شد: بر اساس تبصره ماده الحاقی سازمان ثبت موظف است پس از ثبت اختراعات فهرست آنها را به صورت ماهانه به کارگروه موضوع این ماده ارسال کند.


نوروزی افزود: بر اساس ماده ۲ الحاقی؛ تمامی علائم تجاری که مطابق این قانون ثبت می شود ظرف مدت ۱۵ ماه از ثبت باید بهره برداری تجاری استفاده شود و در صورت عدم بهره برداری مالک، علائم تجاری ظرف مدت مذکور ثبت نام و علامت تجاری مشابه آن مجاز است.


نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در این نشست خبر داد و گفت: به ۱۰ ماده این طرح ایراداتی گرفته شد که ایرادات رفع شدند البته یک ماده از این طرح باقی مانده که در نشست آتی مورد بررسی قرار می گیرد. /


پایان پیام

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار