۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷

پاک بودن به سبک رسانه ملی؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، چند سال پیش، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان رسانه ملی، از جمله موردی را که تذکرداده بودند، نشان دادن روابط دختر و پسر در سریالهای تلویزیونی بود که حتی از این موضوع به عنوان روابط غیر ...

پاک بودن به سبک رسانه ملی؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، چند سال پیش، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان رسانه ملی، از جمله موردی را که تذکرداده بودند، نشان دادن روابط دختر و پسر در سریالهای تلویزیونی بود که حتی از این موضوع به عنوان روابط غیر ضرور هم نام برده بودند.

چندروزی است شبکه اول تلویزیون، سریالی را پخش می کند به نام « افرا » که با محوریت حفاظت ار محیط زیست و… تهیه شده است.
اینکه سریال یادشده چه نقاط ضعف و احتمالآ چه نقاط قوتی دارد و همچنین درباره شخصیتهای اصلی آن، مطالب زیادی می توان بیان کرد که موضوغ این نوشته نیست.
موضوعی که می خواهم به آن بپردازم، ارتباط دختر و پسر داشجویی به نام « مائده و پیمان » است که آنقدر جدی می شود که حتی موضوع اصلی فیلم ( حفاظت از محیط زیست) را هم تحت الشعاع قرار می دهد که البته با مرگ پیمان باید منتظر ماند و دید چگونه ادامه پیدا خواهد کرد.

آنچه در فیلم نشان داده می شود، ارتباط کاملا آزاد و عاشقانه دختر دانشجو با پسری نامحرمی است که دور از چشم خانوده رخ می دهد و خیلی راحت هم نمایش داده می شود.
دختر از پسر کادوی انگشتری می گیرد، انگشتر را بر انگشت خود می کند و برای پسر عشوه گری می کند، ترک موتور پسر نامحرم سوار می شود و به جنگل می رود و دهها مورد دیگر.
نکته جالب و البته دردآور قصه این است که وقتی برادر دختر ( مسعود) در باره رفتارهای ناپسند خواهرش با پسر نامحرم بامادر صحبت می کند، مادر می گوید: «هیچ می فهمی چه می گوئی … در باره کسی حرف می زنی که همه، به پاک بودنش قسم می خوریم و…».

مسئولان رسانه ملی به کجا می روند؟
بازی با ارزشها تاکی؟ تمسخر اصول اخلاقی و احکام دینی تاکی؟
برخی از دست اندرکاران فیلم سازی آنقدر وقیح شده اند که به راحتی با همه اصول دینی و اخلاقی بازی می کنند و بی پروا دست به هرکاری می زنند.
تاکی باید شاهد هنجار شکنی ها و بازی با ارزشهای دینی و اخلاقی با هزینه بیت المال باشیم و دم نیاوریم.

وقتی مادر خانوداه ای که اتفاقا مذهبی هم نشان داده می شود، لقب پاک بودن به دختری می دهد که آنگونه هنجار شکنی می کند، چه راهی را به مادرانی نشان می دهد که می خواهند دخترانی پاک تربیت کنند و به دخترانی که می خواهند پاک بمانند و…
به مسئولان رسانه ملی که امیدی برای تغییر رویه نداریم ولی امیدواریم، حداقل نهادهای نظارتی به وظیفه خود عمل کنند و… همین

 

*نورالدین قدیمی

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار