۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

کلیپ سلامت

ویدیو | قرص سرماخوردگی جدید به نام ویتامین سی

در زمان کرونا تحقیقات زیادی در مورد ویتامین سی انجام شد و نتایج بسیار شگفت‌انگیزی گرفته شد،برای مثال از ۶۰ نفر که مبتلا به کرونا بودند هر ۶۰ نفر آنها با ویتامین c درمان شدند. اما متاسفانه این نتایج رسانه‌ای نشدند. بنابراین شک نکنید که ویتامین سی یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای دریافت روزانه شما می‌باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است و بدن ما نمی‌تواند به خودی خود این ویتامین را تولید کند و باید با مصرف مواد غذایی و داروهای مکمل این ویتامین را به بدن برسانیم تا از فواید ویتامین C بهره‌مند شویم.

فواید ویتامین C برای سلامتی

از جمله سبزیجات و میوه‌هایی که سطح ویتامین C در آن‌ها بالا است می‌توان به مواردی مانند طالبی، پرتقال، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای سبز یا قرمز، کیوی، گوجه فرنگی، توت فرنگی، تمشک، آناناس، انبه و پاپایا اشاره کرد.

برخی از فواید ویتامین سی برای سلامت ما شامل مواردی از جمله جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی، محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی، محافظت در برابر بیماری‌های چشم، پیشگیری از چروک شدن پوست هستند.

ویتامین C خواص و فواید درمانی بسیاری دارد و  بودن آن برای بدن ضروری است. باهم مطالعه میکنیم که ویتامین c برای چی خوبه، با ما همراه باشید.

ویدیو | قرص سرماخوردگی جدید به نام ویتامین سی

ویدیو | قرص سرماخوردگی جدید به نام ویتامین سی

✅ سلامت پوست و کلاژن سازی

ویتامین C موجب ساخت کلاژن شده و به طور طبیعی موجب کاهش بروز چین و چروک می‌شود.

ویتامین C برای تولید کلاژن که یک پروتئین مهم برای ساخت پوست، تاندون‌ها رباط‌ها و رگ‌های خونی لازم است ضروری است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است؛ حضور آنتی اکسیدان‌ها در رژیم غذایی از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

✅ جذب مواد معدنی

جذب ویتامین C‍ موجب افزایش میزان دریافتی آهنی که بدن بزرگسالان و کودکان دریافت می‌کنند، می‌شود.

✅ کاهش خطر ابتلا به نقرس

ویتامین C خطر ابتلا به نقرس را کاهش می‌دهد.

✅ مبارزه با رادیکال‌های آزاد

ویتامین C یک از آنتی‌اکسیدان‌ است که توانایی  جلوگیری از آسیب‌های رادیکال ‌های آزاد و مواد شیمیایی خطرناک همچون دود سیگار را دارد. رادیکال‌های آزاد در بروز برخی از بیماری‌ها از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی و ورم مفاصل نقش دارند. رادیکال‌های آزاد هنگام تجزیه غذا در بدن یا هنگام قرار گرفتن در معرض تشعشع یا دود سیگار تولید می‌شوند.

✅ بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا

ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به همین علت به بدن کمک می‌کند تا با ویروس سرماخوردگی مقابله کند. مصرف ویتامین C هنگام درگیری با سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به عوارض بیشتری مانند ذات‌الریه و عفونت ریه را شود.

✅ تقویت سیستم ایمنی تحت فشار

استفاده از ویتامین C می‌تواند برای کسانی که سیستم ایمنی‌شان به علت فشارهای روحی و روانی تضعیف شده است مفید و موثر باشد

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط