۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

کلیپ سلامت

ویدیو | فواید بینظیر خرما برای سلامت بدن

خرما با کنترل سطح کلسترول خون و چربی پایینی که دارد، در رژیم‌های لاغری جای می‌گیرد. همچنین وجود خواص خرما برای لاغری اسید‌های چرب غیراشباع، التهابات مرتبط با چاقی را کاهش داده و وزن را کنترل می‌کند. هر ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۷ گرم فیبر است که فیبر هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، خرما منبع فوق‌العاده فیبر و قند طبیعی است. آن‌ها همچنین سرشار از ویتامین‌ها‌ (ویتامین A و ویتامین K)، مواد معدنی، آهن، کلسیم، منیزیم، ریبوفلاوین، تیامین، روی و فولات هستند. این خواص خرما را به غذایی عالی برای حفظ بینایی خوب تبدیل می‌کند

به سلامت دهان و دندان کمک می‌کند

وقتی صحبت از خوردن شیرینی می‌شود، بیشتر آن‌ها برای دندان‌ها مضر هستند. ماده طبیعی خرما به تقویت مینای دندان کمک می‌کند و همچنین از پلاک محافظت می‌کند.

  • خرما میل به خوردن میان‌وعده‌های شیرین ناسالم را کاهش می‌دهد.
  • شکل عنصری فلوئور به وفور در خرما یافت می‌‎شود. فلورایدها برای ساختار دندان به ویژه مینای دندان مفید هستند و به عنوان عامل ضد حفره عمل می‌کنند. کشمش نیز مانند خرما برای سلامت دندان‌ها بسیار مفید است.
  • بقایای غذا در دهان باعث رشد باکتری‌ها می شود که به نوبه خود منجر به پوسیدگی دندان می‌شود. فیتوکمیکال‌های موجود در این نوع میوه‌ها در مهار رشد باکتری‌ها نقش دارند.
  • خرما را می‌توان همراه با صبحانه، با غلات یا شیر میل کرد یا به تنهایی به عنوان میان وعده میل کرد. خرما علاوه بر مواد شیمیایی مفید برای دندان‌های شما، سرشار از اسیدهای آمینه، فیبر، مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر و ویتامین‌ها به ویژه ویتامین A، B۱، B۲ و ویتامین C است.
  • ویدیو | فواید بینظیر خرما برای سلامت بدن

    ویدیو | فواید بینظیر خرما برای سلامت بدن

    کاهش وزن یکی دیگر از خواص خرما برای لاغری است. محققان در مطالعه‌ای خاطرنشان کردند که یک راه اصلی برای جلوگیری از چاقی شامل مهار لیپاز پانکراس است، آنزیمی که پانکراس تولید می‌کند. در این مطالعه، محققان چندین عصاره خرما را آزمایش کردند و دریافتند که این آنزیم را سرکوب می‌کنند. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط