۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

کلیپ گردشگری و محیط زیست

ویدیو | صدای کره زمین را بشنوید

این صدا محصول امواج رادیویی با فرکانس بسیار پایین است که در اثر برخورد رعد و برق یا الکترون‌های برانگیخته از طریق کمربندهای ون آلن ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سیاره ما به طور طبیعی گسیل‌های رادیویی مختلفی تولید می‌کند. این امواج رادیویی در اثر فعالیت رعد و برق یا طوفان‌های ژئومغناطیسی که توسط خورشید تولید می‌شوند و در انتهای پایین طیف رادیویی، بین ۱۰۰ هرتز و ۱۰ کیلوهرتز قرار دارند. آن‌ها به بهترین وجه توسط آنتن‌های بزرگ، در فضا یا روی زمین شناسایی می‌شوند.

خیلی از ما توجهی به میدان مغناطیسی زمین نداریم چون نه وجود آن را حس می‌کنیم، نه همه‌جا امواجش را می‌بینیم و نه صدایش را می‌شنویم. اما مورد آخر به لطف تلاش جدید محققان تغییر کرده است. دانشمندان با کمک موسیقی‌دانان سیگنال‌های میدان مغناطیسی زمین را به امواج صوتی تبدیل کرده‌اند تا بتوانیم به صدای عجیب و غریب سیاره خود گوش کنیم.

ویدیو | صدای کره زمین را بشنوید

ویدیو | صدای کره زمین را بشنوید

صدای میدان مغناطیسی زمین چگونه است؟
در این فایل صوتی (شنیدن نسخه باکیفیت)، افزون بر صدای میدان مغناطیسی زمین، صدای یک طوفان خورشیدی را می‌شنویم که در ماه نوامبر ۲۰۱۱ به زمین برخورد کرده بود. این فایل با صداهای عمیقی شبیه خراشیدن شروع می‌شود و می‌توانیم اصواتی مثل کوبیده شدن آهن و البته لرزش‌هایی مثل زمین‌لرزه را بشنویم. در ادامه صدایی شبیه طوفان به گوش می‌رسد و با خود صدایی مثل حرکت دم مارهای زنگی را به همراه می‌آورد. در بخش‌هایی از این فایل حتی می‌توانید صدایی شبیه حرکت موجودات سنگین در جنگل و چیزی شبیه صدای حرف زدن را بشنوید. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط