۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

کلیپ سلامت

ویدیو | درباره بارداری خرج از رحم بیشتر بدانید و آگاهی داشته باشید

دل‌درد و خونریزی ممکن است دلایل زیادی داشته باشد، اما درد شانه، به خصوص هنگامی که دراز می‌کشید، یکی از جدی‌ترین نشانه‌های پارگی لوله‌های رحم در حاملگی خارج از رحم است که نیاز به مراقبت سریع پزشکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،

بارداری خارج از رحم

وقتی تخمک بارور در جایی خارج از رحم لانه‌گزینی و رشد کند، حاملگی خارج از رحم شکل می‌گیرد. در چنین شرایطی جابه‌جا کردن و انتقال تخمک بارور به رحم شدنی نیست، و جنین هم نمی‌تواند در خارج از رحم زنده بماند و رشد کند. بنابراین پایان دادن به بارداری تنها راه ممکن برای برطرف کردن مشکل در حاملگی بوجود آمده است. درصد کمی از زنان دچار حاملگی خارج از رحم می‌شوند. اگرچه برخی از عوامل می‌تواند احتمال این نوع حاملگی را افزایش دهد، اما این مشکل ممکن است برای هر کسی به وجود بیاید و از آنجا که می‌تواند برای مادر بسیار خطرناک باشد، لازم است علائم آن سریع تشخیص داده شود و تحت درمان قرار گیرد. در ادامه این مطلب با یکی از انواع بارداری، یعنی بارداری خارج از رحم آشنا خواهید شد.

انواع حاملگی خارج رحمی

همانطور که گفته شد، این بارداری زمانی اتفاق می‌افتد که یک تخمک بارور شده در خارج از رحم کاشته می‌شود. شایع‌ترین نوع حاملگی خارج از رحم که در بیش از ۹۰ درصد موارد رخ می‌دهد، بارداری لوله‌ای نام دارد که در آن تخمک بارور شده در لوله فالوپ کاشته می‌شود. به غیر از بارداری لوله‌ای، حاملگی خارج رحمی می‌تواند در سایر قسمت ها نیز رخ دهد، از جمله:

  • تخمدان: حدود یک درصد از بارداری‌های خارج رحمی در تخمدان اتفاق می افتد.
  • حفره شکمی یا لگن: این نوع از حاملگی‌های خارج از رحم نادر هستند. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط