۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

ویدیو | به کار بردن این عبارات کاریزما انسان را از بین میبرد

ویدیوهای زیادی در مورد اینکه چطور کاریزماتیک باشیم در تابناک ویدیو منتشر شده است، اما این ویدیو یک رویکرد متفاوت دارد و بیشتر سعی دارد کاریزمای طبیعی شما را حفظ کند. در این ویدیو به ۵ عبارتی می‌پردازیم که روزانه آن‌ها را زیاد به کار می‌بر...

ویدیو | به کار بردن این عبارات کاریزما انسان را از بین میبرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،یکی از بهترین ویژگی‌هایی که باید داشت، کاریزما است. اگرچه ممکن است درک این ویژگی برای بسیاری از مردم آسان نباشد، برای کسانی که شخصیت کاریزماتیک را می‌فهمند، بسیار ارزشمند است. یافتن تعادلی که به‌وضوح «تفاوت بین گستاخی و اعتماد‌به‌نفس» را مشخص کند خیلی مهم است؛ و هر فردی برای خوب بودن دوست دارد این تعادل را داشته باشد.

نحوه‌ی تشخیص یک شخصیت کاریزماتیک چیست؟

اکنون وقت آن است که نحوه‌ی تشخیص یک شخصیت کاریزما را یاد بگیرید. وجود شخصیت‌های موفق، خالی از هرگونه تکبر اما پر از عشق و مهربانی، چیزی است که دنیای امروز ما به آن نیاز دارد. ما به افراد بیشتری نیاز داریم که پر از کاریزمای واقعی باشند. اما این افراد چه کسانی هستند؟ چگونه شخصیت‌های کاریزماتیک را بشناسیم؟

۱. اصالت

افراد دارای شخصیت کاریزماتیک در پس جذابیت اولیه‌ی خود دارای اصالت هستند. ممکن است با فردی آشنا شوید که فوق‌العاده جذاب و خونگرم باشد، اما اگر واقعاً شخصیت کاریزماتیک نداشته باشند، این جذابیت به خودپسندی تبدیل خواهد شد. با وجود اصالت، این جذابیت عمق دارد. یعنی فرد دارای نیت واقعی برای ارائه‌ی بهترین خدمات‌ خود به هم‌نوعانش است.

۲. حضور فعال، از نشانه‌های شخصیت کاریزماتیک

حضور فعال فقط به معنای حضور فیزیکی در لحظه‌ی حال نیست. وقتی شخصیت کاریزماتیک داشته باشید، می‌توانید ۱۰۰٪ توجه خود را به شخص دیگری که در حال انتقال پیامی به شماست، بدهید.

این‌گونه به قضیه فکر کنید: چیزی که می‌خواهید بگویید چقدر برای شما مهم است؟ حتما خیلی اهمیت دارد. بنابراین یکی از لازمه‌های شخصیت کاریزماتیک این است که بتوانیم تک ‌تک کلمات را بشنویم و درک کنیم که همه‌ی آن‌ اطلاعات برای کسی که صحبت می‌کند یا به کمک نیاز دارد، مهم است.

۴. ارتباط چشمی ‌مناسب

فردی با شخصیت کاریزماتیک سرشار از اعتمادبه‌نفس است، و این اعتمادبه‌نفس را می‌تواند از طریق ارتباط چشمی مناسب خود را نشان دهد. هنگامی‌که در حین ارائه‌ها یا زمانی که با شخص جدیدی ملاقات می‌کنید، اگر ارتباط چشمی ‌مناسبی برقرار کنید، به او کمک می‌کنید بر روی صحبت شما تمرکز کند، و در نتیجه اطلاعات بیشتری را بفهمد و به خاطر بسپارد. البته نباید آن‌قدر زیاد شود که به فرد حس معذب بودن دست بدهد. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط