۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

ویدیو | آموزش طریقه درست نشستن پشت میز برای کارمندان

اکثر کارمندان عارضه سر به جلو را دارند که با چند حرکت اصلاحی می‌توان این عارضه را درمان کرد.

ویدیو | آموزش طریقه درست نشستن پشت میز برای کارمندان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،

صندلی:

صندلی انتخاب کنید که گودی کمر شما را پر کند. ارتفاع صندلی را به گونه‌ای تنظیم کنید که کف پاهایتان به طور کامل و راحت بر روی زمین قرار گیرد و همچنین ران‌هایتان با سطح زمین مساوی باشد. دسته صندلی را طوری تنظیم کنید که ساعد و آرنجتان به راحتی و بدون اینکه به شانه‌هایتان فشار بیاید بر روی آن قرار گیرد.

 

لوازم روی میز کار

وسایل و لوازم کلیدی نظیر تلفن، منگنه، کاغذ و از این دست لوازم را نزدیک به خود قرار دهید تا دسترسی راحت‌تری به آنها داشته باشید. برای استفاده از لوازمی که حین نشستن به راحتی قابل دسترسی نیستند از جای خود بلند شوید. منظور این است که به دفعات در طی روز روی میز خم نشوید تا به ستون فقرات آسیب وارد شود. در نحوه صحیح نشستن وضعیت میز نیز بسیار تعیین کننده است.

موس و کیبورد:

اگر با کامپیوتر کار می‌کنید، موس و کیبورد را با هم در یک سطح و در دسترس قرار دهید. مچ دست‌ها باید هنگام استفاده از این لوازم صاف باشد و بازوها باید به بدن نزدیک باشند. دست‌های خود را هم سطح و یا پایینتر از آرنج‌ها قرار دهید. از کلید‌های میانبر کیبورد بیشتر استفاده کنید تا استفاده از موس را به حداقل برسانید. در صورت امکان، حساسیت موس را طوری تنظیم کنید تا با کوچکترین لمس بتوانید از آن استفاده کنید.

تلفن:

اگر به صورت مکرر به طور همزمان از تلفن استفاده کرده و تایپ می‌کنید، از هدفون استفاده کنید تا مجبور به گذاشتن تلفن بین سر و شانه نباشید. توجه به این نکات ریز در مورد نحوه صحیح نشستن می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

زیرپایی:

اگر ارتفاع صندلی به اندازه‌ای زیاد است که کف پایتان به راحتی بر روی زمین قرار نمی‌گیرد، از زیرپایی استفاده کنید. نحوه صحیح نشستن با استفاده از زیر پایی بسیار قابل اجراتر است. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط