۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷

وعده پوچ آمریکا به اتباع افغان!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،همکاران افغان نیروهای آمریکایی که به دنبال تحولات اخیر در افغانستان به کشور ثالث منتقل شدند با گذشت ۸ ماه همچنان منتظر صدور ویزا هستند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ا...

وعده پوچ آمریکا به اتباع افغان!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،همکاران افغان نیروهای آمریکایی که به دنبال تحولات اخیر در افغانستان به کشور ثالث منتقل شدند با گذشت ۸ ماه همچنان منتظر صدور ویزا هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص گفت که این کشور در حال بررسی صدور گذرنامه برای افرادی است که خواهان انتقال به آمریکا هستند.

وی افزود: «ما در حال تلاش هستیم تا زمان رسیدگی به دارندگان ویزای ویژه را همزمان با بررسی فرآیند بهداشتی و امنیتی کاهش دهیم.»

قرار بود ویزای ویژه به شهروندان افغانستانی که با نیروهای آمریکایی در جنگ این کشور در افغانستان همکاری داشتند اعطا می‌شود.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در شرایطی است که وضعیت بسیاری از متقاضیان افغان به دلیل طولانی‌شدن فرآیند بررسی صلاحیت آنها مشخص نیست.

احمد خان، یکی از فعالان حقوق مهاجران در این خصوص گفت: بسیاری از شهروندان افغان همکار نیروهای خارجی پس از به قدرت رسیدن طالبان شانس خروج از افغانستان را نداشته و همچنان در این کشور حضور دارند.

وی افزود: این در حالی است که فرایند انتقال شهروندانی که به کشورهای ثالث منتقل شدند نیز می‌تواند چندین سال به طول بکشد و این افراد در صورت عدم اقدام فوری دولت آمریکا در شرایط بسیار دشواری قرار خواهند داشت.

پیش از این مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که پس از به قدرت رسیدن طالبان، ۲۰۰ هزار شهروند خارجی و همکار نیروهای خارجی را از این کشور خارج کردند، که اکثر این افراد برای طی مراحل پذیرش به کشورهای مختلف انتقال داده شدند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار