۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹

وضعیت گل‌ محمدی و پرسپولیس تعیین تکلیف نشده!

معاون ورزشی سابق باشگاه پرسپولیس می‌گوید به عنوان یک هوادار امیدوار است آرامش به این تیم برگردد.

یحیی گل محمدی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در سال نخست مدیرعاملی رضا درویش در پرسپولیس محمد محمدی معاون ورزشی باشگاه بود و تلاش زیادی کرد تا شرایط در این باشگاه سامان یابد اما کنار کشید و حالا مدیریت مجموعه ورزشی انقلاب را بر عهده دارد.
صحبت‌های محمدی درباره استعفای یحیی گل‌محمدی، مطرح شدن نام برانکو برای جانشینی او و شایعات مربوط به کنار رفتن رضا درویش را می‌خوانید:

*آقای گل‌محمدی با استعفای ناگهانی‌شان شرایط عجیبی در پرسپولیس به وجود آوردند. فکر می‌کنید دلیل استعفای ایشان چه بود؟
دلیلش را نمی‌دانم. هر اتفاقی که می‌افتد یک علتی دارد و حتما شرایط برای ادامه همکاری ایشان مهیا نبوده. در واقع از جزئیات خبری ندارم و نمی‌توانم اظهار نظر کنم؛ اما مطمئنا با توجه به جمیع جهات به این جمع‌بندی رسیده که استعفا بدهد.

*فکر می‌کنید مسائل فنی و خستگی باعث این استعفا شده یا مشکلاتی که از ابتدای فصل در پرسپولیس وجود داشته و سپس اتفاقاتی که در ماجرای سقف بودجه و آرای کمیته انضباطی و استیناف رخ داد؟
من بعید می‌دانم به خاطر خستگی و فشار کار باشد. با توجه به شناختی که از آقا یحیی دارم ایشان آدمی نیست که در میانه راه کارش را رها کند. طبیعتا وقتی شما فصل را با انرژی شروع می‌کنید و در اواسط فصل تیم‌تان نزدیک صدر جدول است و دو امتیاز با صدر فاصله دارد هیچ مربی‌ای کنار نمی‌کشد و حتما یکسری مسائل دیگر در میان بوده.

*یعنی مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس و ماجرای سقف قرارداد و… باعث این تصمیم از جانب ایشان بوده؟
طبیعتا تمام این علت‌ها می‌تواند باعث این اتفاق شده باشد. وقتی سرمربی آن نفرات لازم و مدنظرش را نمی‌تواند جذب کند کار برایش سخت می‌شود و ادامه همکاری دشوار خواهد شد. من فکر می‌کنم با توجه به نیازی که پرسپولیس از ابتدای فصل داشت تا یک فوروارد خوب جذب کند و در فاز هجومی تقویت شود و اتفاق نیفتاد این مسئله تاثیرگذار بود.

*البته باشگاه مهاجم خارجی جذب کرد، اما ظاهرا با هماهنگی آقای گل‌محمدی نبود.
بله تا آنجا که من هم شنیدم بحث همین بوده. اما امسال با توجه به شرایط مالی‌ای که در لیگ برتر به وجود آمد و افزایش دستمزدها در کل لیگ تیمداری کار راحتی نیست و اسپانسرها مثل قبل برای همکاری استقبال نمی‌کنند. همه اینها باعث می‌شود آن درآمد لازم وجود نداشته باشد و وقتی پول لازم وجود نداشته باشد نمی‌توان شرایط مد نظر کادر فنی را به خوبی پیش برد.

*گفته می‌شود آقای گل‌محمدی در دوره مدیریت آقای درویش ۵ بار استعفا کرده. آیا شما هم در باره استعفاهای ایشان چیزی به خاطر دارید؟
من حضور ذهن ندارم و در این باره چیز جدی‌ای اتفاق نیفتاد. در یک فصل کاری ما تا جایی که می‌توانستیم و در توان‌مان بود کار کردیم تا مشکلات حل بشود و سرمربی دغدغه کمتری داشته باشد.

*الان بحث گزینه‌های جانشینی آقای گل‌محمدی مطرح است و مهمترین گزینه برانکو است که نامش به میان آمده. شما فکر می‌کنید برانکو در بازگشت به پرسپولیس موفق باشد؟
من فکر می‌کنم هنوز خیلی زود است برای این صحبت‌ها. احساسم این است که شرایط سرمربی فعلی تیم تعیین تکلیف نشده و ابتدا باید شرایط مهیا باشد و بعد درباره گزینه‌ها صحبت کرد. برانکو مربی توانمندی است و افتخارات خوبی با باشگاه بزرگ پرسپولیس کسب کرده، منتها باید بودجه باشگاه را در نظر گرفت و اگر قرار است بودجه‌ای بگذارند با آقا یحیی ادامه بدهند.

*ظاهرا مسئله اقاله یا فسخ توافقی قرارداد ایشان هم به مشکل خورده.
عرض من هم همین است. می‌خواهم بگویم قبل از اینکه ما بخواهیم یک اتفاق دیگر رقم بخورد باید ماندن یا رفتن آقای گل‌محمدی را تعیین تکلیف کنیم و هر اتفاقی که قرار است درباره ایشان رقم بخورد چه بخواهد بماند چه نماند مشخص شود بعد از آن است که می‌شود صحبت کرد. البته با توجه به خاطرات خوبی که هواداران پرسپولیس با برانکو دارند تمایل‌شان این است که آقای برانکو بیاید اما آمدن برانکو نیاز به یکسری زیرساخت دارد.

*آقای درویش هم گفتند با توجه به سقف بودجه باشگاه، سرمربی را انتخاب می‌کنند.
من فکر می‌کنم حتی اگر بخواهند پول ۵ سال قبل آقای برانکو را بدهند با دستیارانش چیزی بیش از یک میلیون یورو می‌شود. با توجه به چیزهایی که من دیدیم و شنیدم مشکلات مالی که از قبل در باشگاه وجود داشت هنوز هم وجود دارد و اگر قرار است هزینه‌ای بشود خارج از بحث سقف و این مسائل نیاز مند بودجه است و اگر بودجه نباشد کار دشوار می‌شود.

*گفته می‌شود مدت ماموریت آقای درویش روز ۲۰ دی ماه به پایان می‌رسد و اگر این ماموریت تمدید نشود ایشان از باشگاه پرسپولیس خواهد رفت و یحیی گل‌محمدی هم می‌ماند.

من واقعا در جریان امورشان نیستم و درگیر کارهای مجموعه انقلاب هستم و اصلا فرصت نکردم دست به موبایلم بزنم. فقط چیزهایی از دهان دوستان، هواداران  و طرفداران فوتبال می‌شنوم و به نظرم هر اتفاقی ممکن است بیفتد. با این حال به عنوان هوادار پرسپولیس که مدتی در این تیم بازی کردم و مدتی هم در باشگاه کار مدیریتی انجام دادم دوست دارم شرایط پرسپولیس آرام شود و آرامش در این باشگاه و تیم برقرار باشد چون این تیم در حال حاضر کاندیدای قهرمانی است، بازیکنان خوبی دارد، از کادر فنی یکدستی هم برخوردار است و اگر همه دست به دست هم بدهند و کمک کنند آرامش به تیم باز خواهد گشت و امسال هم در هر دو جام مدعی خواهد بود.

*اما مشکل اینجاست که وضعیت یحیی گل‌محمدی تعیین تکلیف نشده و با این وضعیت زمان از دست می‌رود و تیم باید در نقل و انتقالات زمستانی تقویت شود.
صددرصد قبول دارم، اما من در فضای باشگاه نیستم و نمی‌توانم اظهار نظر کنم. یک زمانی بودم و می‌دانستیم اسپانسر قرار است در چه تاریخی پول بدهد یا ندهد. آن زمان راحت‌تر می‌توانستم اظهار نظر کنم اما الان در جریان نیستم و تنها به عنوان یک هوادار اخبار را پیگیری می‌کنم.
پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع : ورزش3

مطالب مرتبط