۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴

وضعیت شاخص کل بورس در ۲۴ آذر ۱۴۰۰/۱۳۷۷ پله رشد شاخص کل بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،در جریان نوسانات روز ۲۴ آذرماه سال جاری شاخص کل هم وزن نیز با نزول ۰.۲ درصدی خود، با از دست دادن ۹۶۰ واحد در رقم ۳۴۴ هزار واحدی متوقف شد. در این روز نماد‌های معاملاتی میدکو، فملی و شفن بیشترین میزا...

وضعیت شاخص کل بورس در ۲۴ آذر ۱۴۰۰/۱۳۷۷ پله رشد شاخص کل بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،در جریان نوسانات روز ۲۴ آذرماه سال جاری شاخص کل هم وزن نیز با نزول ۰.۲ درصدی خود، با از دست دادن ۹۶۰ واحد در رقم ۳۴۴ هزار واحدی متوقف شد.

در این روز نماد‌های معاملاتی میدکو، فملی و شفن بیشترین میزان تاثیرگذاری مثبت در شاخص را داشتند، در حالی که نماد‌های معاملاتی خودرو و مبین، بیشتریم یزان تاثیرگذاری منفی را ایجاد کردند.
شاخص‌های منتخب صنعتی نیز روز چندان خوبی را پشت سر نگذاشتند. فارغ از نوسانات گروه‌های تک سهم، گروه صنعتی تامین آب، برق، گاز ریزش بیش از ۲ درصدی داشت. از سوی دیگر، اما گروه‌های صنعتی شیمیایی و فلزات اساسی با رشد حدود ۰.۵ درصدی، اندکی رونق به بازار امروز بخشیدند.
در فرابورس نیز اوضاع چندان بهتر نبود. آیفکس با ریزش ۲۰ واحدی در نیمه کانال ۱۸ هزار واحدی درجا زد. نماد‌های معاملاتی زاگرس و آریا بیشترین میزان اثرگذاری مثبت را در شاخص فرابورس داشتند، در حالی که سمگا و ارفع صدر نشین تاثیرگذاری منفی در آیفکس بودند.

موضوع جالب توجهی که امروز در فرابورس رخ داد، منفی شدن قیمت پایانی نماد معاملاتی سغدیر است که چند روز پیش عرضه اولیه آن به شیوه‌ای جدید، تنها برای صندوق‌های سرمایه گذاری صورت گرفت.
در روز عرضه بسیاری از کارشناسان به نحوه قیمت گذاری و کشف قیمت فراتر از ارزش آن اعتراض کرده بودند.
همچنین در روز جاری مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای افزایش شفافیت اطلاعات و صورت‌های مالی، تمامی شرکت‌های تولیدی ثبت شده نزد این سازمان را ملزم به انتشار «جزئیات هزینه‌های انرژی» کرد. به این ترتیب تمامی شرکت‌های تولیدی ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین، تمامی حسابرسان معتمد این سازمان موظف به انتشار هزینه‌های انرژی سال مالی ۱۴۰۰ و پیش‌بینی سال مالی ۱۴۰۱ در سامانه کدال شدند.
نوسانات بازار سهام در زمانی رخ داد که به موازات آن در بازار دلار، به دلیل ازدیاد نوسانات رفت و برگشتی، معامله گران دست از معامله کشیده اند و در انتظار ایجاد شرایط با دوام هستند.

مطالب مرتبط