۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱

وضعیت برگزاری کلاسهای دانشگاه ها مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مهر؛ اسدالله کردنائیج درباره وضعیت برگزاری کلاس های آموزشی توضیح داد و گفت: روز گذشته وزیر علوم جلسه ای با ۱۵ دانشگاه برتر در خصوص بررسی وضعیت برگزاری کلاس های آموزشی و هماهنگی های لازم د...

وام دانشجویی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مهر؛ اسدالله کردنائیج درباره وضعیت برگزاری کلاس های آموزشی توضیح داد و گفت: روز گذشته وزیر علوم جلسه ای با ۱۵ دانشگاه برتر در خصوص بررسی وضعیت برگزاری کلاس های آموزشی و هماهنگی های لازم در این رابطه داشت که در این جلسه قائم مقام وزیر علوم و قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارتخانه نیز در این جلسه حضور داشتند.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس افزود: دانشگاه تربیت مدرس یک دانشگاه تحصیلات تکمیلی است و مقطع کارشناسی ندارد. عمدتا اعتراضات صورت گرفته و تجمعات از سوی دانشجویان کارشناسی در دانشگاه ها صورت گرفت این حال اما برخی دانشجویان ما به ویژه نودانشجویان مقطع ارشد، تجمعاتی را طی روزهای اخیر در دانشگاه برگزار کردند.

وی ضمن بیان این مطلب که کلاسهای دانشگاه تربیت مدرس از ۲۷ شهریور ماه به صورت حضوری برگزار شد، تصریح کرد: در شورای آموزشی دانشگاه و همچنین در جلسه ای که هیات رئیسه دانشگاه با روسای دانشکده ها داشتند، بر برگزاری حضوری کلاس ها تاکید شد.

این مقام مسول دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه تقریبا ۹۸ درصد کلاس ها طی هفته های اخیر به صورت حضوری برگزار شده است، گفت: بر اساس مقررات آموزشی، غیبت غیرموجه بیش از حد مجاز در یک درس سبب حذف درس مربوطه خواهد شد.

وی افزود: دوره مجاز تحصیل برای دوره کارشناسی ارشد ۲ سال به اضافه یک نیمسال و دوره دکتری ۴ سال به اضافه یک نیمسال اضافه خواهد بود که لازم است دانشجویان با برنامه ریزی صحیح در بازه زمانی مجاز فارغ التحصیل شوند.

کردنائیج ادامه داد: در یک بازه زمانی یک هفته ای از سوی برخی دانشجویان و بعضا برخی اساتید تحریک هایی مبنی بر عدم برگزاری کلاس ها صورت گرفته بود اما تلاش کردیم آن را کنترل کنیم. در همین راستا با توجه به اینکه ممکن است برخی دانشجویان با قوانین آموزشی دانشگاه آشنا نباشند، اطلاع رسانی هایی مبنی بر عواقب غیبت های بیش از حد مجاز صورت گرفت.

وی ضمن تاکید بر اینکه اساتید ملزم به برگزاری کلاس ها هستند و خوشبختانه اغلب اساتید ما کلاس ها را برگزار کردند،گفت: به اساتید تاکید شده است که کلاس را حتی با یک نفر دانشجو برگزار کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: دانشجویان هم در کلاسها حضور داشتند و اگر تجمعی از سوی آن ها برگزار شد، بیشتر در ساعات نماز و ناهار بود و در مجموع مشکل خاصی در برگزاری کلاس ها نداشتیم.

 

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار