۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱

وضعیت استقلال و پرسپولیس در آسیا/ تاج برای پیشگیری از اتفاقات تلخ هشدار داده بود/ استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴ / کدام باشگاه شرایط بهتری دارد؟/ دردسر بزرگ برای باشگاه استقلال/ حذف پرسپولیس در هاله ای از ابهام/ خرید سهام استقلال در بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در روزهای اخیر بحث بر سر حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴ یکی از حواشی مهم فوتبال ایران بوده است. استقلالی‌ها نتوانستند بدهی استراماچونی و برخی دیگر از طلبکاران خارجی و داخلی خود ...

در شرایطی که بیست و یکمین دوره لیگ برتر تنها چند روز است که به اتمام رسیده، تیم‌های مختلف کارشان را برای تقویت خود برای فصل بعد آغاز کرده اند. با این حال با بسته ویژه خبری ایرنا همراه باشید تا مروری بر آخرین وضعیت نقل و انتقالات مهم فوتبال ایران داشته باشیم. باشگاه پرسپولیس: لیست خروجی نداریم باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که هیچ فهرست خروجی از سوی کادر فنی ارائه نشده است و اخبار منتشر شده در این زمینه را رد کرد. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. کار برای آبی‌پوشان سخت‌تر شد؛ نکونام تمایلی به نیمکت استقلال ندارد «جواد نکونام» تمایلی به هدایت تیم استقلال ندارد و این کار را برای مدیران این باشگاه سخت‌تر می‌کند. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. مهاجم مصدوم پرسپولیس در انتظار تصمیم گل‌محمدی/آل کثیر در یک قدمی جدایی مهاجم مصدوم تیم فوتبال پرسپولیس جایی در فهرست کنونی این تیم برای فصل بعد ندارد. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. محمدی: پرسپولیس را برای قهرمانی در آسیا می‌بندیم/رضائیان جدا نشده است معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس گفت:‌ نایب قهرمانی پرسپولیس امسال با وجود مشکلات و برخی اتفاق‌ها، دست کمی از قهرمانی ندارد و برای سال آینده هم با تمام توان تلاش می‌کنیم که تیمی برای قهرمانی آسیا ببندیم. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. بازیکن مورد علاقه گل‌محمدی در آستانه پوشیدن پیراهن سرخ چنانچه اتفاق خاصی رخ ندهد «دانیال اسماعیلی‌فر» مدافع جناح راست تیم فوتبال سپاهان تا پایان هفته جاری با عقد قراردادی رسمی به‌عضویت پرسپولیس در خواهد آمد. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. بمب نقل و انتقالات در استقلال ترکید ستاره تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان با باشگاه استقلال به توافق نهایی دست پیدا کرد. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. بند عجیب در قرارداد نکونام با فولاد بند عجیبی در قرارداد جواد نکونام با فولاد خوزستان وجود دارد که جدایی او را از این تیم آسان‌تر می‌کند. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. مدیر تیم فولاد: قرار نیست نکونام جایی برود مدیر تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: «جواد نکونام» مربی فولاد است و هیچ صحبتی هم مبنی بر جدایی‌ او مطرح نشده است. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. تکلیف ۲ ستاره استقلال مشخص شد تکلیف ۲ ستاره تیم فوتبال استقلال که نقش پررنگی در قهرمانی این تیم در لیگ برتر داشتند، مشخص شد. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. یاغی جدید فوتبال ایران معرفی شد مدافع سابق استقلال برای حضور در پرسپولیس با مسوولان این باشگاه به توافق رسیده است. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در روزهای اخیر بحث بر سر حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴ یکی از حواشی مهم فوتبال ایران بوده است. استقلالی‌ها نتوانستند بدهی استراماچونی و برخی دیگر از طلبکاران خارجی و داخلی خود را تا مهلت تعیین‌شده کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت کنند و تقریبا حذف آنها از لیگ قهرمانان قطعی است.

درباره پرسپولیس هم هنوز چیزی قطعی نیست؛ سرخ‌پوشان اگرچه بسیاری از مدارک را بارگذاری کرده‌اند اما حواشی زیادی درباره مسئله مالکیتی آنها و البته یک پرونده باز بدهی وجود دارد.

تاج برای پیشگیری از اتفاقات تلخ هشدار داده بود

در این شرایط امروز مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال، به اظهارنظر در این خصوص پرداخته است. تاج در مورد شرایط حضور باشگاه‌های کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: فصل گذشته در لیگ قهرمانان آسیا به دلیل مشکلاتی که همگان می‌دانند دو تیم پرطرفدار کشورمان از حضور در آسیا منع شدند. کمیته صدور مجوز حرفه‌ای به‌دلیل پیشگیری از آن اتفاق هشدارهای لازم را در گذشته به مدیران هر دو باشگاه داده بود و از طریق مسئولان مربوطه در فدراسیون نیز جلسات موثری برگزار شده بود.

رییس فدراسیون

نگرانی جدی استقلال

او ادامه داد: همان‌طور که در مجمع انتخاباتی هیات فوتبال آذربایجان غربی گفتم، متاسفانه باشگاه استقلال به هنگام بارگذاری مدارک برای حضور در آسیا بدهی قطعی از سوی فیفا داشته که این مسئله همراه با نگرانی‌های جدی است.

کدام باشگاه شرایط بهتری دارد؟

وی افزود: باشگاه پرسپولیس شرایط بهتری دارد و تمامی مراحل صدور مجوز حرفه‌ای را طی کرده است. با این حال این باشگاه نیز یک پرونده بدهی باقی‌مانده دارد که در صورت حل نشدنش ممکن است مشکلاتی برای این باشگاه به وجود بیاید.

دردسر بزرگ برای باشگاه استقلال

سپهر ستاری: پرداخت نشدن مطالبات آندرا استراماچونی دردسر بزرگی برای باشگاه استقلال به وجود آورده و قهرمان فصل گذشته لیگ برتر را در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار داده است. استقلال سال گذشته هم موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای نشد و حالا برای دومین سال متوالی نمی‌تواند در آسیا به میدان برود. اتفاقی که حواشی زیادی را برای آبی‌های پایخت به وجود آورده است. امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل سابق استقلال اما معتقد است صرف پرداخت نشدن طلب استراماچونی باعث حذف آبی‌ها از آسیا نبوده و این باشگاه مشکلات دیگری هم برای اخذ مجوز حرفه‌ای دارد. مشکل مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس هنوز حل نشده و واعظ آشتیانی اعتقاد دارد این مسئله باعث حذف پرسپولیس هم خواهد شد.

واعظ آشتیانی درباره حذف استقلال از آسیا و مشکلات مدیریتی این باشگاه صحبت کرده که در ادامه آمده است:

اول از همه با حذف استقلال از آسیا آغاز کنیم. به نظر شما چه عواملی باعث این اتفاق بودند؟

ببینید در اینک استقلال باید خسارت استراماچونی را پرداخت کند شکی نیست. این مبلغ باید پرداخت شود تا از کسر امتیاز و محرومیت‌های بعدی جلوگیری کند ولی حذف استقلال از آسیا برخلاف چیزی که در فضای رسانه‌ای مطرح شده صرفا به این خاطر نیست که طلب استراماچونی پرداخت نشده. نکته مهم این است که از نظر AFC مالکیت دولتی استقلال و پرسپولیس ایراد دارد. دوتا شاخص مهم شفاف نبودن حساب‌های آن‌ها و مالکیت دولتی بود. آیا موضوع دولتی بودن درست شده است؟

نه هنوز زیر نظر وزارت ورزش هستند.

پس درست نشده است. با ۱۰ درصد سهام فروختن که دو باشگاه خصوصی نمی‌شوند و این مدنظر AFC هم نیست. الآن یک فضایی درست شده که اگر پول استراماچونی پرداخت شود استقلال به آسیا می‌رود. این یک توهم و بازی رسانه‌ای است که بعضی‌ها به راه انداخته‌اند. نکته مهم هم این است که سازمان خصوصی‌سازی مثل مدیران استقلال نتوانسته به وظایف خودش عمل کند. همانطور که مدیران استقلال با توجه به پولی که در اختیارشان بوده در پرداخت پول استراماچونی کوتاهی کرده‌اند، سازمان خصوصی‌سازی هم به نوعی کوتاهی کرده است. شما فرض را بر این بگذارید که همین الآن پول استراماچونی پرداخت شده باشد.

حذف پرسپولیس در هاله ای از ابهام

یعنی پرسپولیس هم در ادامه از آسیا حذف خواهد شد؟

آشتیانی: دقیقا همینطور است. مگر اینکه AFC از موضع خودش کوتاه بیاید.

خرید سهام استقلال در بورس

باشگاه استقلال، جهت عرضه سهام خود، در فرابورس، ثبت شده است. نحوه خرید سهام باشگاه استقلال در بورس، از طریق کارگزاری ها است. از شرایط خرید این سهام، می توان به داشتن کد بورسی، اشاره کرد که از طریق سامانه سجام، قابل دریافت می باشد. قیمت هر سهم ۳۸۸ تومان بوده و زمان خرید آن نیز پس از عرضه ۱۰ درصد از سهام این باشگاه، تعیین می شود.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط