۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷

وزیر بهداشت درباره سرنوشت واکسن‌های مازاد تولید داخل: خودشان می دانند …

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بهرام عین اللهی وزیر بهداشت صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به جلسه وزارت بهداشت با سازمان بهداشت جهانی، اظهار داشت: جزو کشورهای بسیار پیشرفته در درمان کرونا هستیم و به خوبی بیم...

وزیر بهداشت درباره سرنوشت واکسن‌های مازاد تولید داخل: خودشان می دانند …

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بهرام عین اللهی وزیر بهداشت صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به جلسه وزارت بهداشت با سازمان بهداشت جهانی، اظهار داشت: جزو کشورهای بسیار پیشرفته در درمان کرونا هستیم و به خوبی بیماری کرونا ازجمله سوی امیکرون طی دو هفته کنترل شده است.

وی تاکید کرد: بعد از موفقیت ها در کنترل کرونا در کشور از سوی سازمانهای جهانی و سازمان بهداشت جهانی مورد تشویق و تمجید قرار گرفته‌ایم.

وزیر بهداشت گفت: تا امروز نزدیک به ۲۰۰ میلیون واکسن داشتیم که حدود ۱۵۰ میلیون آن وارداتی و هدیه و ۵۰ میلیون آن هم تولید داخلی است. هر اندازه قرارداد با کشور یا شرکتی در مورد تامین واکسن ببندیم آن را مصرف می‌کنیم و اگر شرکتی اضافه تولید کرده باشد خودش می‌داند. در ستاد ملی کرونا امتیاز جدیدی مبنی بر اینکه اجازه صادرات به واکسن سازان داخلی داده شده است.

عین الهی تصریح کرد: ما حتی یک مورد واکسن هم در گمرک نداریم و در وزارت بهداشت هر اندازه قرارداد داریم و خریداری شده است مصرف می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به نگرانی مردم در مورد تامین دارو، بیان داشت: ما هیچ تغییری در روند تامین دارو در چند ماه آینده نداریم و به همان روال سال قبل ادامه پیدا می‌کند. ارز فراوان داریم و با هیچ کمبودی در این زمینه مواجه نیستیم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار