۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷

ورود صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی به بازار سرمایه تا چند روز آینده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایلنا، مجید عشقی در نمایشگاه صنعت مالی ایران گفت: سواد مالی یکی از مولفه‌های بسیار مهم در قرن حاضر است و ما هم در بازار سرمایه برای اولین بار برای ارتقای سواد مالی مرکز افکار سنجی را راه ...

ورود صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی به بازار سرمایه تا چند روز آینده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایلنا، مجید عشقی در نمایشگاه صنعت مالی ایران گفت: سواد مالی یکی از مولفه‌های بسیار مهم در قرن حاضر است و ما هم در بازار سرمایه برای اولین بار برای ارتقای سواد مالی مرکز افکار سنجی را راه اندازی کرده‌ایم و براساس نتایج آن برای ارتقای سواد مالی برنامه ریزی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در صنعت مالی بخش خصوصی جایگاه ویژه ای دارد و بخش عمده خدمات بازار سرمایه توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و اگر بخواهیم وضعیت را با ١٠ سال گذشته مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که در بخش کارگزاری در دهه گذشته ١٠ کارگزاری برتر کارگزاری بانکی هستند اما امروز کارگزاری بخش خصوصی این جایگاه را گرفته‌اند.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه در چند سال گذشته اکثر نوآوری‌ها در صنعت مالی توسط بخش خصوصی انجام شده‌است، گفت: معتقدم که افزایش مشارکت مردم و مردمی‌سازی اقتصاد کشور تنها راه تحول رشد تولید در کشور است و از این یکی از کارویژه ما پذیرش بخش خصوصی در بازار سرمایه است تا به رشد تولید کمک کنیم.

معاون وزیر اقتصاد افزود: به انتشار اوراق بدهی شرکتی تاکید داریم از این رو سال گذشته انتشار این اوراق به سه برابر رسید که امسال هم انتشار اوراق بدهی شرکتی را برای تامین مالی تولید افزایش می‌دهیم و در دو ماه گذشته حجم بالایی موافقت اصولی بخش خصوصی صادر کردیم و هر هفته یک بخش خصوصی در بازار سرمایه عرضه اولیه کرده ایم.

عشقی تاکید کرد: کارویژه ما تامین مالی بخش خصوصی در بازار سرمایه است و مسیر سبز تامین مالی برای شرکت‌های معتبر را تعریف کرده‌ایم و فرایند اکثر مجوزهای تامین مالی و انتشار اوراق بهادار را الکترونیکی کرده‌ایم و در همین نمایشگاه صکوک پلاس را رونمایی می‌کنیم.

رییس سازمان بورس با اشاره به ورود صندوق جدید بازنشستگی به بازار سرمایه گفت: در روزهای آینده، سه موافقت اصولی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی صادر خواهد شد که هم در جهت تامین آینده شاغلین و بازنشستگان است و هم منابع جدید و مستمر و پایدار برای بازار فراهم خواهد کرد.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار