۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳

واکنش مجیدی به خبر عجیب و غریب استعفایش از استقلال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فرهاد مجیدی در تمرین تیم فوتبال استقلال درباره اختلافش با مددی و درخواست جذب بازیکنان گفت: از مددی و ملکیان تشکر می‌کنم که نهایت همکاری را کردند. با بازیکنان جدید یعنی زبیر نیک نفس، حسین زاده و آق...

واکنش مجیدی به خبر عجیب و غریب استعفایش از استقلال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فرهاد مجیدی در تمرین تیم فوتبال استقلال درباره اختلافش با مددی و درخواست جذب بازیکنان گفت: از مددی و ملکیان تشکر می‌کنم که نهایت همکاری را کردند. با بازیکنان جدید یعنی زبیر نیک نفس، حسین زاده و آقاسی ثبت قرارداد کردیم و با ۴ بازیکن دیگر توافق نهایی انجام شده است که به دفتر باشگاه می‌آیند و قرارداد امضا خواهد شد.

مجیدی درخصوص انتخاب جواد زرینچه به‌عنوان سرپرست تیم استقلال و سپس جدایی او و این که گفته شد مجیدی حاضر نیست بدون فرزاد مجیدی به فعالیتش در این باشگاه ادامه بدهد، بیان کرد: من زرینچه را بسیار دوست دارم و زمانی که به استقلال آمدم، او کاپیتان تیم بود. ملکیان چند روز پیش با من صحبت کرد و گفت می‌خواهند زرینچه را به‌عنوان سرپرست تیم معرفی کنند. من از این موضوع استقبال کردم و او را در باشگاه دیدم و جلسه خوبی برگزار شد؛ اما نمی‌دانم چه مساله‌ای باعث شد که زرینچه چنین تصمیمی بگیرد. می‌خواهم تشکر ویژه از فرزاد داشته باشم؛ چون خیلی به ما کمک کرد. من و فرزاد از فرزندان باشگاه استقلال هستیم و اصلا مهم نیست در چه مقامی باشیم. با تمام وجود در خدمت باشگاه خواهیم بود. فرزاد فصل بعدی نیز در کنار ما خواهد بود و مهم نیست در چه پستی باشد.

سرمربی استقلال در مورد این که پیش از این گفته بود جدایی قائدی از استقلال منتفی است، اما این بازیکن به الاهلی امارات پیوست افزود: واقعیت این است که هیچ مربی نمی‌خواهد بهترین بازیکنش را از دست بدهد. مهدی برای من نه تنها بهترین بازیکنم بود، بلکه از نظر اخلاقی هم بهترین بود. او قلب من بود و قلبم از من جدا شد. با قضیه مهدی قائدی نمی‌خواستم خودخواه باشم. او بازیکن جوانی است و پیشنهاد خارجی داشت. در دبی با او صحبت کردم، دیدم دوست دارد در الاهلی امارات بازی کند. من هم مخالفتی با او نکردم؛ زیرا نمی‌خواستم خودخواه باشم و بگویم به طور حتم باید در استقلال بماند. مهدی بازیکن تاثیرگذارم بود و وقتی در جلسه با مدیران صحبت کردم به آن‌ها گفتم جانشین مهدی را نمی‌توانیم پیدا کنیم. از نظر من قائدی بهترین وینگر فوتبال است. مهدی را مثل برادر کوچکم دوستش دارم و بدون او کار برایم سخت است، اما نخواستم در مسئله او خودخواه باشم. این قرارداد برای باشگاه خوب بود و یک سری بدهی‌ها از این انتقال تامین شد. در قضیه مهدی نخواستم خودخواهانه عمل کنم و آینده او را از بین ببرم. با شناختی که از تیم الشباب دارم، او جایش خوب است. قلب و روح مهدی با استقلال است و هیچ وقت او را از استقلال جدا نمی‌دانم.

مجیدی گفت: من همیشه واقعیت را می‌گویم. مددی و ملکیان کمال همکاری را در قرارداد‌ها داشته اند. وظیفه من نبود در جلسات باشم، اما تیم خودم است و به همین خاطر به جلسه‌ها رفتم. در گذشته گفتم دوست ندارم بازیکنی از جمع ما جدا شود، اما به هر حال برخی بازیکنان شرایط ما را قبول نکردند و بازیکنانی هم که شرایط ما را پذیرفتند امروز به تمرین آمدند.

او بیان کرد: اگر ۴ بازیکنی که نهایی شدند به جمع ما اضافه شوند، فکر می‌کنم تمام بازیکنان مد نظر من جذب شده اند. فقط با توجه به جدایی قائدی، باشگاه به من تعهد کتبی داده است که ۲ بازیکن خارجی در پست مهدی به جمع ما اضافه شوند.

مجیدی درباره حضور شیمبا و دژاگه در استقلال گفت: شیمبا، جعفر سلمانی، ابوالفضل جلالی و صالح حردانی بازیکنان مد نظر من هستند که از مددی خواستم انتقال بازیکنان به صورت قانونی انجام شود.

او درباره بحث حضور گابریل پین در استقلال گفت: قرارداد این مربی ارسال شده است، اما به طور قطع او به جمع ما اضافه می‌شود. من هر روز با او در تماس هستم و تمرین امروز را نیز با او هماهنگ کردم.

مجیدی درباره وضعیت رشید مظاهری گفت: ماندن مظاهری در استقلال به خود او و باشگاه بستگی دارد و من در این موضوع دخالت نمی‌کنم. رضایی با نظر من جذب شد و واقعا اعتقاد زیادی به او دارم. فکر می‌کنم رضایی، آینده تیم ملی خواهد بود.

او درباره حضور رایان تفضلی در استقلال گفت: در لیست من بود، اما هزینه او زیاد بود.

مجیدی درباره فرشید اسماعیلی و ارسلان مطهری گفت: من درباره برخی بازیکنان که تمدید نکرده اند باید بگویم وقتی بازیکن قرارداد ۵ میلیاردی باشگاه را رد می‌کند، من اجازه نمی‌دهم مددی رقم بیشتری بدهد. هر بازیکنی که به استقلال می‌آید باید به عشق هوادار بیاید. من اجازه نمی‌دهم بازیکنی که به استقلال علاقه ندارد به این تیم بیاید. هر بازیکنی که ناراحت است می‌تواند قرارداد امضا نکند، اما اگر صحبت از عشق است پس نباید رقم را بالا ببرند. من در جلسات با بازیکنان شفاف صحبت کردم. قرارداد هم پستی‌ها یکسان است. هر بازیکنی با شرایط ما می‌تواند بیاید، اگر نمی‌تواند به باشگاه دیگری برود. من اجازه نمی‌دهم بازیکنی برای باشگاه شرط بگذارد. هر بازیکنی ناراحت است می‌تواند به خانه اش برود.

او افزود: صد در صد مقابل الهلال نتیجه می‌گیریم. در هفته گذشته ۲ دیدار این تیم را بررسی کردم. اگر تمرینات ما خیلی زود شروع شود می‌توانیم حریف سختی برای الهلال باشیم.

مجیدی درباره این که در آینده مطرح می‌شود سرمربی تیم را بسته است، پس جای بحث و فشار در تیم نخواهد بود گفت: من اصلا کلمه فشار نمی‌دانم چیست که مطرح می‌کنند. من اجازه نمی‌دهم فردی در انتخاب و انتقال بازیکن دخالت کند. باید بگویم من خودم شخصا به باشگاه لیست دادم و مذاکره کردم و این فصل اصولی کار کردم. قدری تیم را جوان کردم و امسال تیم خوبی خواهیم داشت.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره این که برخی سرمربیان با بازیکنان استقلال که تحت قرارداد بوده اند تماس گرفتند، گفت: من اشکالی نمی‌بینم. فوتبال حرفه‌ای است. من به بازیکنان خودم گفتم جای دیگر قرارداد خوب دارید بروید. من فردی را به زور در استقلال نگه نخواهم داشت. استقلال خیلی بزرگ است که بخواهیم به بازیکنی بگویم خواهش می‌کنیم و از بین ما نرو! هر بازیکنی که می‌خواهد می‌تواند برود.

او درباره رفتنش به امارات برای انتقال قائدی گفت: همیشه برخی افراد که بیرون از باشگاه هستند دوست ندارند استقلال نتیجه بگیرد، اما من به حرف توجه نمی‌کنم و کار خودم را می‌کنم. چند سال است خانواده من در دبی زندگی می‌کنند و من همیشه در رفت و آمد هستم. در دبی فقط یک بار با قائدی تماس تلفنی برقرار کردم و دیدم روحیه او به این سمت است که در آن جا بماند و من هم مخالفتی نکنم. من هم چون مهدی را خیلی دوست دارم، مخالفت نکردم و این موضوع را به عهده باشگاه گذاشتم. شایعات تاثیری در کار من نمی‌گذارند. به بازیکنانم گفتم این فصل بسیار برایم مهم است. دستیاران من زودتر به تمرین بیایند، وقت بیشتری برای تیم می‌گذارم.

او درباره حضور قاسمی نژاد گفت: قاسمی نژاد از بازیکنان بسیار خوب لیگ است، اما این فصل در لیست ما نیست.

مجیدی ادامه داد: من مربی تیم هستم و برای من فرقی نمی‌کند مدیر عامل چه فردی است. کار من در چمن است و باید تمام تمرکزم را روی تمرین و مسائل فنی بگذارم. مدیریت هم باید به تعهدات خود عمل کند تا اتفاقات اخیر برای باشگاه و بازیکنان رخ ندهد. هر بازیکنی که خواستیم باشگاه نهایت همکاری را کرد. من همه مشکلات را بازگو می‌کنم. باشگاه مدیریت کرد و قرارداد‌ها را بست. برخی از بازیکنان من قرارداد‌های بالاتری نسبت به تیم‌های دیگر داشتند، اما به خاطر استقلال با قرارداد پایین به استقلال آمدند. بیشتر کار من در چمن است.

او درباره مشکلاتش با حامی مالی باشگاه گفت:کارگزار باشگاه به بیشتر تعهداتش عمل کرده است و خیلی به ما کمک کردند تا قرارداد بازیکنان را منعقد کنیم. تشکر می‌کنم از کارگزار که خارج از قرارداد مبالغی را برای باشگاه پرداخت کرد. حامی مالی کمال همکاری را در نقل و انتقالات کرد.

او درباره بحث استعفای خود گفت: چون در نقل و انتقالات زیاد خواب نداشتم، دیشب بیهوش شدم. برای من برخی موارد خنده دار است و صبح از خبر استعفایم خنده ام گرفت. اگر باشگاه صلاح بداند که جای فرهاد مجیدی هر مربی دیگری باید بیاید، من همین جا مسئولیتم را کنار می‌گذارم و حتی دستمزد نمی‌خواهم. هر چقدر رقم قراردادم باشد به آن‌ها می‌دهم. باشگاه هر روز فکر کرد مربی‌ بهتر از من وجود دارد که می‌تواند به استقلال کمک کند، من احترام می‌گذارم و هر تصمیمی بگیرند انجام می‌دهم. هیچ حق و حقوقی نمی‌خواهم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط