۰۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳

واکسن کرونا باعث درمان آنفلوآنزا هم می شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، جمال میرزایی، متخصص عفونی و فلوشیپ فوق تخصص نقص ایمنی، سرطان و پیوند ، در مورد افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی و کرونا، اظهار کرد: با توجه به سرد شدن هوا ما شاهد بروز انواع بیماری‌های...

واکسن کرونا باعث درمان آنفلوآنزا هم می شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، جمال میرزایی، متخصص عفونی و فلوشیپ فوق تخصص نقص ایمنی، سرطان و پیوند ، در مورد افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی و کرونا، اظهار کرد: با توجه به سرد شدن هوا ما شاهد بروز انواع بیماری‌های تنفسی مثل انواع سرماخوردگی‌، آنفلوانزا و… خواهیم بود اما با همه گیری کرونا، نمیتوان بسیار جزئی و دقیق، تفکیکی بین کرونا، آنفلوانزا و سرماخوردگی در نظر گرفت، زیرا این بیماری‌ها در بسیاری از علائم، اشتراک بسیار زیادی دارند.

میرزایی بیان کرد: در سرماخوردگی عادی معمولا با علائم بسیار خفیفی مثل ضعف، بیحالی و آبریزیش بینی و … مواجه می‌شویم. این در حالی است که این علائم در بیماری آنفلوانزا با علائم دیگری مانند بدن درد شدید و تب‌های بالا همراه است.

  • این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: در کرونا علاوه بر ظهور علائم شدیدتر آنفلوانزا و سرماخوردگی، علائمی مانند بد شدن حال عمومی، از دست دادن بویایی، درگیری‌های ریوی و … ظهور پیدا می‌کند و میتوان تفکیکی نسبی بین این علائم در نظر گرفت اما باز هم افراد باید بروز هر بیماری تب دار تنفسی را کرونا و آنفلوانزا قلمداد کنند و احتیاط‌های جدی مثل تاکید بر قرنطینه را جدی بگیرند تا اینکه با انجام تست پی سی آر خلاف آن ثابت شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: اگر دانش آموزانی که به مدرسه می‌روند دچار علامت‌هایی مثل تب و آبریزش بینی و به طور کلی علائم سرماخوردگی شدند، باید از حضور در مدارس خوددداری کنند تا باعث انتقال بیماری به سایر دانش آموزان نشوند.

میرزایی گفت: انجام تست پی سی آر برای هر کسی با هر میزان علائم بیماری، اصلا ضروری نیست و پی سی آر فقط با تشخیص پزشک و در صورت نیاز انجام می‌شود.

واکسن کرونا هیچ ارتباطی با واکسن آنفلوانزا ندارد

  • او در مورد امکان ابتلای همزمان افراد به کرونا و آنفلوانزا گفت: ممکن است که بعضی از افراد همزمان به هر دو بیماری تنفسی کرونا و آنفلوانزا مبتلا شوند اما این امر خیلی شایع نیست. اگر فردی به هر دو بیماری مبتلا شود، دوران سخت‌تری را پشت سر خواهد گذاشت و ممکن است دوران بیماری اش طولانی شود.
  • میرزایی یادآوری کرد: واکسن کرونا هیچ ارتباطی با واکسن آنفلوانزا ندارد، ساختار این دو واکسن کاملا متفاوت است. افرادی که باید واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند، می‌توانند حتی با وجود تزریق واکسن کرونا، این واکسن را نیز دریافت کنند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار